Ik heb hier een P3 500 mhz (katmai) met een Asus P3B-F moederbord in mijn computer zitten. Wanneer ik het programmatje installeer en start wat bij de MoBo geleverd wordt, Probe v2.02, dan geeft deze als temperatuur zo een 95 graden celcius aan gemiddeld. Ook wanneer de comp net opgestart is. Op warmere dagen stijgt de temperatuur zelfs tot 120 graden! Dit lijkt mij onmogelijk, en ik denk dan ook dat er iets niet klopt met die temperatuur meter, of de software. Maar toch gaat het moederbord af en toe piepen omdat deze te warm wordt, en wil het nog wel eens crashen tijdens het gamen. Heeft iemand anders hier ook problemen mee met dezelfde configuratie? Of weet iemand wat er aan te doen valt?
Verder nog een vraagje over OC'en. Ik heb de busspeed net verhoogt tot 105 Mhz (525 Mhz dus), wat stabiel bleef na een half uurtje UT-en, en daarna ook nog op 110 Mhz gezet (550 mhz dus) en ook dat werkte goed. De temperatuur bleef nog steeds rond de 95 graden, ietsje meer misschien maar nauwelijks merkbaar. Wat volgens mij ook niet klopt?
Tot slot, tot hoever kan ik gaan met wat extra (lucht)cooling denken jullie?
Verder nog een vraagje over OC'en. Ik heb de busspeed net verhoogt tot 105 Mhz (525 Mhz dus), wat stabiel bleef na een half uurtje UT-en, en daarna ook nog op 110 Mhz gezet (550 mhz dus) en ook dat werkte goed. De temperatuur bleef nog steeds rond de 95 graden, ietsje meer misschien maar nauwelijks merkbaar. Wat volgens mij ook niet klopt?
Tot slot, tot hoever kan ik gaan met wat extra (lucht)cooling denken jullie?

bordje