Toon posts:

Windows installatie werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even de situatie uitleggen.

Gisteren was ik aan het gamen en op TS. Mijn game crashte en mijn launcher.exe was opeens verdwenen, hierop heb ik de game opnieuw geïnstalleerd. Mijn game ging echter niet meer in full screen mode dus ik besloot om de game te sluiten en opnieuw op te starten. Tot mijn verbazing zag ik dat mijn gehele bureaublad leeg was op mijn prullenbak na (leeg). Ik opende deze computer en constateerde dat vrijwel alles weg was. TS deed het nog wel. Ik vermoedde dat mijn HDD kapot was en dat deze het niet meer ging doen. Kan gebeuren. Na een reboot bleek dat deze HDD niet meer herkend werd en dat de boot file ontbrak.

Hierop heb ik mijn HDD ontkoppeld en was ik van plan om windows te installeren op de andere HDD die ik er nog in heb zitten. Ik had een windows recovery disc, en kwam in het windows installatie menu. Hierop kreeg ik alleen dat mijn file corrupted was en dit dus niet kon doen. Hierop heb ik een nieuwe windows gedownload en op een cd gebrand met de windows tool om een bootable dvd te maken.

Nu start ik alleen de pc op en druk ik op f11 om de pc te booten vanaf dvd (als ik dit niet doe krijg ik de melding boot file ontbreekt). Na meerdere keren proberen en alleen mijn muis en toetsenbord aangesloten te hebben blijf ik de melding 0xc00000e9 houden. Na wat googelen zou dit moeten betekenen dat deze HDD ook kapot zou moeten zijn, iets wat me vrij sterk lijkt gezien deze nog normaal functioneerde. Voor de zekerheid heb ik nog geprobeerd om de pc te starten met de andere schijf (tja misschien had ik perongeluk de verkeerde ontkoppeld). Maar ik blijf deze melding behouden. Het enige wat ik kan vinden is dat mijn HDD kapot is met deze foutmelding.

Ik hoop dat iemand toch nog een oplossing heeft om dit zeker te weten of een methode heeft om toch in de windows installatie te komen.

De HDD wordt gewoon herkent als ik in de bios ga. Ik heb ook al andere kabels geprobeerd om te checken of het niet aan de kabels lag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:49

nelizmastr

Goed wies kapot

Dit topic heeft wat suggesties:

http://answers.microsoft....-8d29-dfc16df4649c?auth=1

Het zou ook defect geheugen kunnen zijn, brak installatiemedium en meer. Draai eerst eens memtest86+ voor een nachtje, als je geheugen kaduuk is dan zal-ie dat laten weten.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt zal dat zeker proberen. Alle hardware op de HDD en Grafische kaart na zijn echter 8 maanden oud. Hoop niet dat het nu al kapot is, en anders garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:15

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Maar ik begrijp dat je de melding al direct krijgt bij de boot vanaf dvd? Dan doet die nog niet veel met de hdd. Wat nelizmastr zegt dus,+ je zou kunnen proberen van een USB Windows te installeren.

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Johan9711 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 07:30:
Maar ik begrijp dat je de melding al direct krijgt bij de boot vanaf dvd? Dan doet die nog niet veel met de hdd. Wat nelizmastr zegt dus,+ je zou kunnen proberen van een USB Windows te installeren.
Als ik boot met de oude dvd die ik heb, kom ik in de windows installatie, maar dan zegt hij dat mijn file corrupt is. Heb evt. nog wat oud geheugen liggen van voor dat ik het verving (4GB, maar ben naar 16GB overgegaan).
Bij de windows versie die ik nu heb krijg ik dat mijn harde schijf het niet doet. Wat ik dus erg vreemd vind gezien hij bij mijn andere dvd dus wel gewoon naar de installatie gaat. Ik ga nu maar verschillende windows versies proberen. Ik ben geen pc expert, al ben ik al heel wat wijzer geworden de laatste 2 jaar met mijn pc problemen.
Had gisteravond nog wat dingen geprobeerd met de hardware en kabels, toen werd het echter te laat dus de memtest helaas nog niet kunnen doen. Eerste keer voor mij dat ik zoiets doe dus wil er de tijd voor nemen om het goed te doen, ook al is het misschien heel simpel.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2016 19:46 ]

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:15

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Die oude dvd, bedoel je daarmee memtest of Windows?

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Pagina: 1