Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjones1988
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-08 20:13
Hallo iedereen,

Meermaals heb ik een probleem voorbij zien komen dat vergelijkbaar is met het mijne, maar geen van de oplossingen heeft tot nu toe gewerkt. Sinds twee weken wordt mijn monitor niet meer herkend door mijn macbook air early 2013. De acer k242hl monitor is al een aantal jaar aangesloten via een displayport - dvi converter en heeft altijd naar behoren gewerkt. Als ik de displayport aansluiting in mijn macbook stop krijg ik wel de reactie van de macbook, hij gaat even op zwart zoals hij normaal ook zou doen. Echter blijft de monitor in stand-by staan. Ook als ik hem aan en uit zet geen hij aan dat er geen signaal is. Als de kabel niet is aangesloten krijg ik het bericht dat er geen kabel is aangesloten(logisch).Als ik in systeemvoorkeuren kijk is de monitor niet te vinden, ook niet met alt ingedrukt(Zoek beeldschermen)

Wat heb ik al geprobeerd?
- Macbook opnieuw opstarten met kabels aangesloten
- Monitor een dag lang van de stroom
- Kabel werkt op een andere configuratie
- Monitor werkt via een andere computer
- Macbook herkent wél een andere monitor(televisie)
- Andere kabel/aansluiting tussen beide werkt niet
- PRAM(NVRAM) reset
- SMC reset
- Time Machine terug naar toen het wél werkte
...

Configuratie
- Macbook Air Early 2013
- Acer K242HL monitor
- Third party kabel
- Een 2e third party kabel
...

Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen, waarvoor alvast dank!
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 15:45

nelizmastr

Goed wies kapot

....en een first party kabel? ;)

Zeker die China adapters willen nog wel eens de geest geven.

Je zou nog even VGA kunnen proberen als je monitor dat heeft.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjones1988
nelizmastr schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:38:
....en een first party kabel? ;)

Zeker die China adapters willen nog wel eens de geest geven.

Je zou nog even VGA kunnen proberen als je monitor dat heeft.
Ik snap je reactie natuurlijk ;) Maar de kabels werken wel op andere combinaties(met de MB en monitor afzonderlijk) en hebben ook altijd goed gewerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjones1988
Ik heb vanavond van een vriend een officiele converter gebruikt, maar dit mocht helaas ook niet baten. Iemand nog een oplossing?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zet de resolutie eens op z'n laagst en kijk eens naar de gebruikte frequentie, mocht dat lukken.

Wellicht staat je resolutie of de frequentie te hoog ingesteld.

• fjones1988
Bedankt sypie, voor je reactie. Bedoel je de resolutie van het ingebouwde scherm? Ik heb dat in ieder geval geprobeerd, maar tevergeefs. Bij de resolutie van de acer monitor kan ik niet, wordt niet herkend, ook niet in het beeldscherm-voorkeurenvenster. Als ik alt indruk en vervolgens 'zoek beeldschermen' aanklik, reageert het ingebouwde scherm wel de de standaard reactie dat het heel even uitgaat en aan, zoals het ook zo is als je de monitor aansluit, maar ook dan komt de monitor niet in de lijst te staan.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Om verder in software vs. hardware te duiken zou je met een Linux USB stick kunnen opstarten, of in recovery modus, of met windows, of met een ander OS, puur om te kijken of het aan je OSX installatie ligt.

• fjones1988
johnkeates schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:10:
Om verder in software vs. hardware te duiken zou je met een Linux USB stick kunnen opstarten, of in recovery modus, of met windows, of met een ander OS, puur om te kijken of het aan je OSX installatie ligt.
Ik heb toevallig gisteren, na een upgrade installatie, ook een geheel schone installatie van siërra gedaan, het mocht niet baten...

Ook heb ik nogmaals gecheckt of het de kabels zijn, maar die werken wel. Afzonderlijk werken de macbook(met een andere monitor met zelfde kabel) en de monitor op een andere pc uitstekend, alleen de combinatie van deze monitor en macbook niet.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
fjones1988 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:27:
[...]

Ik heb toevallig gisteren, na een upgrade installatie, ook een geheel schone installatie van siërra gedaan, het mocht niet baten...

Ook heb ik nogmaals gecheckt of het de kabels zijn, maar die werken wel. Afzonderlijk werken de macbook(met een andere monitor met zelfde kabel) en de monitor op een andere pc uitstekend, alleen de combinatie van deze monitor en macbook niet.
En Linux of Windows getest? Kan ook de sierra driver of een OSX driver in het algemeen zijn. Oh, en zijn er andere input mogelijkheden?

• arnevt2
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 14:57
Wat bij ons op de universiteit wel eens gebeurt is dat als de resolutie van het laatst aangesloten scherm hoger is als van je acer, hij daarom zwart beeld geeft ( geen idee waarom) als je je mac ook een ander scherm aansluit en de resolutie handmatig lager zet, zou het weer moeten werken ( werkt bij mij in ieder geval)

• fjones1988
De monitor heeft nog een VGA poort, heb ik geen kabeltje voor momenteel.
Ik zal het maandag beide proberen, windows of linux(denk dat het windows wordt) en zal ook de resolutie naar beneden schalen van een andere monitor.
Bedankt voor de input! Zal laten weten of het heeft gewerkt.

• fjones1988
Helaas mochten beide opties ook niet baten... De moed is inmiddels wel een beetje opgegeven haha.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 21:49
plots geen verbinding meer met je externe scherm of toevallig ook onlangs updates binnen gehaald?
indien het geval mogelijk een timemachine backup terugzetten en checken of het dan wel werkt?

...

Pagina: 1