Hallo iedereen,
Meermaals heb ik een probleem voorbij zien komen dat vergelijkbaar is met het mijne, maar geen van de oplossingen heeft tot nu toe gewerkt. Sinds twee weken wordt mijn monitor niet meer herkend door mijn macbook air early 2013. De acer k242hl monitor is al een aantal jaar aangesloten via een displayport - dvi converter en heeft altijd naar behoren gewerkt. Als ik de displayport aansluiting in mijn macbook stop krijg ik wel de reactie van de macbook, hij gaat even op zwart zoals hij normaal ook zou doen. Echter blijft de monitor in stand-by staan. Ook als ik hem aan en uit zet geen hij aan dat er geen signaal is. Als de kabel niet is aangesloten krijg ik het bericht dat er geen kabel is aangesloten(logisch).Als ik in systeemvoorkeuren kijk is de monitor niet te vinden, ook niet met alt ingedrukt(Zoek beeldschermen)
Wat heb ik al geprobeerd?
- Macbook opnieuw opstarten met kabels aangesloten
- Monitor een dag lang van de stroom
- Kabel werkt op een andere configuratie
- Monitor werkt via een andere computer
- Macbook herkent wél een andere monitor(televisie)
- Andere kabel/aansluiting tussen beide werkt niet
- PRAM(NVRAM) reset
- SMC reset
- Time Machine terug naar toen het wél werkte
...
Configuratie
- Macbook Air Early 2013
- Acer K242HL monitor
- Third party kabel
- Een 2e third party kabel
...
Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen, waarvoor alvast dank!
...
Meermaals heb ik een probleem voorbij zien komen dat vergelijkbaar is met het mijne, maar geen van de oplossingen heeft tot nu toe gewerkt. Sinds twee weken wordt mijn monitor niet meer herkend door mijn macbook air early 2013. De acer k242hl monitor is al een aantal jaar aangesloten via een displayport - dvi converter en heeft altijd naar behoren gewerkt. Als ik de displayport aansluiting in mijn macbook stop krijg ik wel de reactie van de macbook, hij gaat even op zwart zoals hij normaal ook zou doen. Echter blijft de monitor in stand-by staan. Ook als ik hem aan en uit zet geen hij aan dat er geen signaal is. Als de kabel niet is aangesloten krijg ik het bericht dat er geen kabel is aangesloten(logisch).Als ik in systeemvoorkeuren kijk is de monitor niet te vinden, ook niet met alt ingedrukt(Zoek beeldschermen)
Wat heb ik al geprobeerd?
- Macbook opnieuw opstarten met kabels aangesloten
- Monitor een dag lang van de stroom
- Kabel werkt op een andere configuratie
- Monitor werkt via een andere computer
- Macbook herkent wél een andere monitor(televisie)
- Andere kabel/aansluiting tussen beide werkt niet
- PRAM(NVRAM) reset
- SMC reset
- Time Machine terug naar toen het wél werkte
...
Configuratie
- Macbook Air Early 2013
- Acer K242HL monitor
- Third party kabel
- Een 2e third party kabel
...
Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen, waarvoor alvast dank!
...