Nieuwe cai aansluiting duurt 14 WEKEN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:28
Mijn ouders gaan over 2 weken verhuizen. Op hun nieuwe adres is geen Ziggo aansluiting. Deze moet nog aangelegd worden. Het huis naast hun heeft wel een aansluiting en het huis er tegenover ook. Ooit viel hun nieuwe adres ook buiten de dorpsgrens, maar nieuwbouw heeft het huisje inmiddels naast en tegenover hun ingehaald. Daar blijft het ook bij, want er komt aan die kant van het dorp geen nieuwbouw meer. Toen het huisje vrij stond en het huis ernaast en er tegenover werd gebouwd woonde er een oude vrouw, die waarschijnlijk geen kabel tv wilde of het is haar misschien wel nooit gevraagd, maar feit is dat het huisje toendertijd niet is meegenomen met de overige kabelaansluitingen naast en tegenover hun. Dat werkt nu in mijn ouders nadeel... gedeeltelijk.

Ik heb voor hun via de te bewandelen wegen een aansluiting voor kabel aangevraagd. Mijn ouders hebben een brief gehad dat dat (kosteloos) gerealiseerd gaat worden. Dat kosteloos waren we al erg blij mee, want in sommige gevallen ging het om duizenden euro's las ik her en der.

Nu is er na ontvangst van de brief op 24/8 niets meer gebeurt. Dus ik heb maar even contact met Ziggo gezocht. Zij geven nu aan dat de aanvraag in de molen zit en een aannemer de graafwerkzaamheden gaat uitvoeren. Voor de aannemer beginnen kan zijn er echter vergunningen nodig. Dit kan tussen de 4 en 14 WEKEN duren!! Die 4 kan ik nog mee leven, maar 14 weken?!

Hun oude ADSL abonnement van Telfort is inmiddels al opgezegd en die kon ook niet mee naar het nieuwe adres, omdat adsl daar te traag is om ook tv aan te kunnen bieden. Er zou dan dus nog een los digitenne abonnement bij moeten.

Heeft iemand een idee hoe ik dit voor hun voorspoedigen? Misschien zijn er hier mensen met ervaring?
Een digitenne + adsl aansluiting regelen voor de time being is ook onmogelijk, omdat je die abonnementen voor minimaal een jaar af moet sluiten.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:02
Ik ben bang dat er qua Ziggo niet veel te versnellen valt.
Je bent inderdaad afhankelijk van vergunningen die door de aannemer aangevraagd moeten worden.

Ik heb zelf met 2 (zakelijke) klanten hetzelfde traject doorlopen en het is echt afwachten, zelfs contact opgenomen met de aannemer direct, maar het is helaas de gang van zaken tussen aannemer/gemeente.

Ik ben bang dat als je inderdaad tv wilt hebben dat je dan toch op Digitenne uit gaat komen.
Wellicht kan je internetten (meest noodzakelijke dingen) regelen via een 4g data verbinding op een telefoon of MIFI device.

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
14 weken voor een consumenten lijntje valt mij nog super mee. Ik heb tig lijnen (toevallig ook bij Ziggo, maar dan de zakelijke tak) aan laten leggen. En je kan hoog of laag springen, maar versnellen zul je het niet. Het moet gewoon door een bureaucratische molen heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 14:58
Je zou de buren lief aan kunnen kijken / vergoeden voor gebruiken van internet+tv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MEN-O schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:32:
Je zou de buren lief aan kunnen kijken / vergoeden voor gebruiken van internet+tv ?
Hoewel Ziggo daar weer niet zo blij mee is, lijkt me het de beste optie, of ze hebben een telefoonabbo die je maandelijks kan laten aanpassen om even 4G te gaan gebruiken?

Dit is gewoon de molen van de 50 stappen, bureaucratie in perfectie, pas wanneer de papieren rond zijn gaan ze de graafwerkzaamheden inplannen, ook dat kan niet zomaar een dag later.

Ik heb destijds een offerte voor dsl-aansluiting aangevraagd, daar gaan ze zelfs tot 20 weken. Ze nemen gewoon brede marges mocht het allemaal niet zo vlot lopen, je kan het geluk hebben en ze zijn wel in 4 weken klaar, maar het is stukje indekking als het toch vrij lang gaat duren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

rimave schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:54:
...Een digitenne + adsl aansluiting regelen voor de time being is ook onmogelijk, omdat je die abonnementen voor minimaal een jaar af moet sluiten.
Dus niet onmogelijk, maar jij en/of je ouders hebben er het geld niet voor over.
'k Bedoel, je geeft aan dat je niet kunt leven, 14 weken zonder TV, maar voor een jaar betalen terwijl je maar drie maanden gebruikt is kennelijk nog erger? We hebben het over € 12,50 per maand. De "schade" is maximaal € 112,50. Zet dat eens af tegen het feit dat je kennelijk knip bij de gedachte aan 3 maanden zonder TV

[ Voor 1% gewijzigd door Equator op 20-09-2016 06:58 . Reden: Beetje overdreven ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 20:58

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Misschien is dit een optie?:
https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

rimave schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:54:
[...]

Voor de aannemer beginnen kan zijn er echter vergunningen nodig. Dit kan tussen de 4 en 14 WEKEN duren!! Die 4 kan ik nog mee leven, maar 14 weken?!
Het gaat hier dus om het gemeentelijk vergunningstraject. Hoe lang het duurt hangt geheel af van je lokale gemeentehuis. Allicht daar navraag doen over 1) wat gangbaar is in de gemeente en 2) of er mogelijkheden zijn eea te bespoedigen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 17:30

Nox

Noxiuz

Ook de aannemer moet nog schouwen, netwerkmanagement moet nog wat doen/configgen, bij jou thuis moet er nog wat gedaan worden, allemaal vrij logisch voor een consumentenlijn dat er geen haast op zit.

En maar goed ook, als de aannemer zomaar zijn graafmachine de grond in steekt dan heb je defecte gasleidingen, waterleidingen, glasvezels en defecte stroomleidingen.

Hoewel volgens de piramide van maslow water en gas niet belangrijker zijn dan wifi is dat toch echt knap vervelend.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:54
ligt niet per ongeluk al een opgerolde coax kabel recht voor de voordeur?

Wel vaker gelezen en gezien dat er bij eerdere aanleg wel tot de voordeur geleverd is zonder daadwerkelijk een AOP in huis aan te leggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou zelf eens in de familie/vrienden/buurt rondvragen of er niet iemand een vakantie-setje van digitenne of satelliet in de caravan heeft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:07

MsG

Forumzwerver

Kan je niet tijdelijk even een splitter duwen aan de groene kabel van de buren en dan alvast zorgen dat je wel het installatiepakket danwel het abonnement zelf al kan laten in gaan?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

NoxiuZ schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:43:
Ook de aannemer moet nog schouwen, netwerkmanagement moet nog wat doen/configgen, bij jou thuis moet er nog wat gedaan worden, allemaal vrij logisch voor een consumentenlijn dat er geen haast op zit.
Valt in dit geval zo te horen goed mee. Alles (incl aannemer) staat klaar, het is puur kwestie van gemeentehuis die een stempel op een stuk papier moet plaatsen. Zodra dat zover is, is het gewoon kwestie van de eerste de beste beschikbare team van de aannemer.
En maar goed ook, als de aannemer zomaar zijn graafmachine de grond in steekt dan heb je defecte gasleidingen, waterleidingen, glasvezels en defecte stroomleidingen.
Dat staat helemaal los van het vergunningstraject. Dergelijke zaken staan in de grondinformatiesystemen (GIS). Voordat een ontwerp gemaakt wordt, worden die geraadpleegd om te kijken waar exact gegraven kan worden. Een vergunning wordt aangevraagd op basis van zo'n ontwerp. Dus ook dat is al gedaan.

Het vergunningstraject is nagenoeg uitsluitend om belanghebbenden (lees: de buren) de kans te geven om bezwaar aan te tekenen tegen de voorgenomen werkzaamheden. Pak de lokale krant erbij, geheid dat de aanvraag in een van de laatste edities gestaan heeft onder het kopje 'bekendmakingen'. Niets technisch dus. Heeft ook niets met gebruikte techniek (coax, glas, koperpaar, wat dan ook) of provider te maken - iedereen die op soortgelijke wijze schop in - openbare - grond wil zetten zou het moeten doorlopen.
Hoewel volgens de piramide van maslow water en gas niet belangrijker zijn dan wifi is dat toch echt knap vervelend.
Leg dat de gemeente maar uit :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 17:30

Nox

Noxiuz

dion_b schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 00:17:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://img.pandawhale.com/post-25590-Maslow-pyramid-wifi-GKpx.png

:?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 09:38
dion_b schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 00:17:
[...]

Valt in dit geval zo te horen goed mee. Alles (incl aannemer) staat klaar, het is puur kwestie van gemeentehuis die een stempel op een stuk papier moet plaatsen. Zodra dat zover is, is het gewoon kwestie van de eerste de beste beschikbare team van de aannemer.

[...]

Het vergunningstraject is nagenoeg uitsluitend om belanghebbenden (lees: de buren) de kans te geven om bezwaar aan te tekenen tegen de voorgenomen werkzaamheden. Pak de lokale krant erbij, geheid dat de aanvraag in een van de laatste edities gestaan heeft onder het kopje 'bekendmakingen'. Niets technisch dus. Heeft ook niets met gebruikte techniek (coax, glas, koperpaar, wat dan ook) of provider te maken - iedereen die op soortgelijke wijze schop in - openbare - grond wil zetten zou het moeten doorlopen.

[...]

Ook dit klopt niet. Het is officieel ook geen vergunningsaanvraag maar een instemmingsaanvraag. Water, gas en electra vragen een echte legvergunning aan, telecompartijen een instemming. Dat komt door de Telecomwet. Gemeentes moeten kabels in de grond gedogen maar ze mogen wel in overleg met de aanvrager het definitieve traject bepalen. Daar mag een gemeente wettelijk gezien 8 weken over doen, met één mogelijkheid tot verlenging met nog 8 weken. Halen ze dat niet dan mag de kabel gewoon gelegd worden waar de aanvrager dit wilde doen.
Als een water, gas- of electrabedrijf kabels of buizen wil leggen, dan mag een gemeente dat weigeren. Telecomkabels mogen niet geweigerd worden.
Instemmingsaanvragen komen niet in de krant en er is geen bezwaar tegen te maken. Dat geldt trouwens voor alle aanvragen om kabels en leidingen te mogen leggen.
In de krant komen alleen omgevingsvergunningen, verder niet.

Tip om het te versnellen zou inderdaad zijn: bel de gemeente en vraag naar de coordinator kabels en leidingen. Mocht je deze kunnen spreken, dan kan je hem of haar heel vriendelijk vragen of het al is ontvangen en of er de mogelijkheid is om dit snel af te handelen zodat je ouders niet te lang hoeven te wachten.
Bedenk daarbij dat jij een dienst van de gemeente nodig hebt dus stel je dienstbaar op! Hoog van de toren blazen of arrogant doen helpt nooit echt maar in dit geval al helemaal niet.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

heuveltje

KoelkastFilosoof

en over 14 weken zitten we in december, en is de grond bevroren.
Helaas pindakaas, in maart kijken we nog een keer :P

* heuveltje heeft dit helaas al meerdere keren meegemaakt.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1