Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-08 23:17
Hoi allemaal, ik ben eindelijk weer terug na een blackout van drukte en vermoeidheid, nu bezig online wat onderzoek te doen naar banken, om een tweede rekening te starten naast mijn privérekening, omdat ik voor mezelf ben begonnen. Net begonnen, starter, weinig orders maar wel wat facturen. Gevalletje laten we privé en werk gescheiden houden, en het is ook veel makkelijker om alle zaken te verrekenen voor je eigen administratie toch? Die rekening gaat er dus sowieso komen :) De vraag is nu alleen, welke? Door de bomen zie ik het bos niet meer en daarnaast zoek ik ook wat ervaringen.

Punten die belangrijk zijn om rekening mee te houden, lijkt me, zijn:
  • rente (maar dat verschil is vrij verwaarloosbaar)
  • bijkomende kosten (kan wel flink oplopen per transactie etc / per jaar
  • stabiliteit van de bank
  • gemak van boekhouding maybe?
  • (andere dingen?)
Nu zit ik bij de ING, maar ernaast moet ik volgens mij ook een andere bank erbij kunnen halen, hoewel mijn bedrijf op dit moment op mijn huisadres geregistreerd staat. Hebben jullie nog aanraders? Knab sprak me op het eerste gezicht wel aan, ondanks dat ik er verder niet bekend mee ben. ING kan natuurlijk wel, maar na jaar 1 wordt het 120 euro per jaar, alle beetjes helpen zeg maar wel voor me. Maar een goede bank is natuurlijk het belangrijkst, dat besef ik me ook wel :)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 19:01
Ik zou zeker eens kijken naar Knab! Ben er particulier erg tevreden over en ze zijn zakelijk ook zeker niet duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zit ook privé bij de ING en heb voor mijn zakelijke rekening ook voor ING gekozen.
Lekker makkelijk online betalen, snelle overboekingen tussen zakelijk en privé en werkt voor mij perfect.
Die 120 euro per jaar is het zeker waard.
https://www.ing.nl/zakeli...ernemerspakket/index.html
Komt nog een klein beetje bij per transactie, maar als je per week een factuur stuurt en eens per maand je geld er af haalt kost dat 8,64 extra.

[ Voor 36% gewijzigd door Ernemmer op 19-09-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belfius misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SNS bank is niet duur wanneer je een zakelijke rekening opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:59
Knab! ideaal. Online regelen en binnen no time heb je een rekening die werkt. Eerste 500 transacties per jaar gratis (betaalde bij de rabo daardoor al snel ongeveer 30 euro per maand) en verder 5 euro per maand. Goedkoper bankieren kan niet, en tot nog toe (anderhalf jaar) geen negatieve ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:00
Heb zelf zakelijk ABN, niks te klagen maar ze zijn wel relatief duur. Ben met niet al teveel transacties rond de 15-20 euro per maand kwijt. Als ik nog een keer zou kiezen zou ik KNAB nemen, gebruik ze prive ook en dat bevalt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel zakelijke betalingen heb je? Zijn die minimaal gebruik dan gewoon je priverekening. In je kasboek geef je dan aan dat iets per bank is betaald/ontvangen. Scheelt weer kosten. Bank niet blij mee, maar jij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Inderdaad, gewoon een extra prive-rekening naast je huidige openen. Bij veel pakketten kan dit volgens mij kosteloos (bij ABN iig wel), zo niet dan is het wss nog steeds voordeliger dan een zakelijke rekening. Vooral als je net begint lijkt het me een beetje overkill om direct een zakelijke rekening te openen....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
naitsoezn schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:02:
Inderdaad, gewoon een extra prive-rekening naast je huidige openen. Bij veel pakketten kan dit volgens mij kosteloos (bij ABN iig wel), zo niet dan is het wss nog steeds voordeliger dan een zakelijke rekening. Vooral als je net begint lijkt het me een beetje overkill om direct een zakelijke rekening te openen....
Maar toen ik ging snuffelen in de voorwaarden bij ING, toen stond daarbij dat het niet voor zakelijk gebruik ingezet mocht worden. Hoe moet ik dat zien in het licht van een extra rekening? Het is nou niet alsof ik 10.000en euro's bij elkaar hark en 10 facturen per maand stuur, even wat toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Racing_Reporter schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:08:
[...]

Maar toen ik ging snuffelen in de voorwaarden bij ING, toen stond daarbij dat het niet voor zakelijk gebruik ingezet mocht worden. Hoe moet ik dat zien in het licht van een extra rekening? Het is nou niet alsof ik 10.000en euro's bij elkaar hark en 10 facturen per maand stuur, even wat toelichting.
Ik doe het al 15 jaar zo. ;) En geen extra rekening daarvoor openen, want dan valt het op. Ze mogen blij zijn dat mijn geld bij hun binnenkomt. Eenmanszaak, ben jij toch, dus natuurlijk persoon als ze moeilijk gaan doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:12:
[...]

Ik doe het al 15 jaar zo. ;) En geen extra rekening daarvoor openen, want dan valt het op. Ze mogen blij zijn dat mijn geld bij hun binnenkomt. Eenmanszaak, ben jij toch, dus natuurlijk persoon als ze moeilijk gaan doen.
Ik ben inderdaad een natuurlijk persoon, freelancer. Ze mogen blij zijn dat ook mijn geld nog steeds bij ze terechtkomt, maar het zou natuurlijk jammer zijn als je tegen een account termination aanloopt. Niet dat er opeens dikke inkomsten weg zijn. Maar dat gebeurt bij jou dus niet, noted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Racing_Reporter schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:17:
[...]

Ik ben inderdaad een natuurlijk persoon, freelancer. Ze mogen blij zijn dat ook mijn geld nog steeds bij ze terechtkomt, maar het zou natuurlijk jammer zijn als je tegen een account termination aanloopt. Niet dat er opeens dikke inkomsten weg zijn. Maar dat gebeurt bij jou dus niet, noted!
Je moet ook even kijken of je wilt groeien over een aantal jaar, omdat het veranderen van je zakelijke bankrekening wel iets meer moeite is dan je privé bankrekening. Denk aan al je contacten een bericht sturen(welke vaak niet verwerkt wordt) briefpapier aanpassen en op alle ooit verstuurde post staat je oude nummer.

Bij Knab ben je 60 euro per jaar kwijt en bij ING 130, voor die 70 euro per jaar heb je dus het gemak van alles bij 1 bank en 1 aanspreekpunt en het genot van de TAN-codes ipv readers.

[ Voor 9% gewijzigd door Ernemmer op 19-09-2016 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 19:01
Ernemmer schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:22:
[...]

Bij Knab ben je 60 euro per jaar kwijt en bij ING 130, voor die 70 euro per jaar heb je dus het gemak van alles bij 1 bank en 1 aanspreekpunt en het genot van de TAN-codes ipv readers.
Vergeet niet dat bij Knab op zeer korte termijn de reader ook vervangend wordt door een app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik heb zakelijk al mijn rekeningen (na 15 jaar) verhuisd van de Rabobank naar KNAB en ik moet zeggen dat ik er geen moment spijt van heb gehad.
Bij de Rabobank was ik voor 5 rekeningen per maand €85 kwijt; nu bij KNAB €25.
verder werkt het net zoals mijn RABO rekeningen prima met mijn boekhoud-pakket samen. Het enige wat ik niet kan zijn betaal-batches aanmaken. Daarentegen krijg ik nu rente op mijn lopende rekeningen.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-08 17:09

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Mijn vriendin gebruikte KNAB, prima bank en de helpdesk is heel vriendelijk en snel. Voor 60 euro kan je niet stuk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Als je een eenmanszaak opricht, met een paar inkomsten per maand, en een handvol uitgaven per maand, richt dan een privérekening op bij een andere bank - en gebruik die rekening als zakelijke rekening. Trek je weinig aan van regels dat dat niet de bedoeling is, als ze je er over een paar jaar over aanspreken kan je er nog altijd over praten. Geen bank zal zulke klanten wegjagen.

Kies *niet* de bank die je voor privézaken gebruikt, het depositogarantiestelsel stelt dat bij een faillissement 100.000 Euro is gegarandeerd per rekeninghouder (en dus niet per rekening!)

Verder raad ik aan om een betrouwbare "systeem"-bank te nemen, dus -aannemend dat je in Nederland zit- ING, Rabo of ABN Amro, heel misschien SNS. Feitelijk maakt het niets uit, maar toch: Stel iemand wil zaken met je doen. Hij heeft een rekening bij een bank die schimmig in het nieuws is. Wat straalt zo'n bedrijf dan uit? En wil jij ook die uitstraling?

Neem bij het aanvragen van de rekening geen bankpas en ook geen credit card. Geeft alleen maar ellende in boekhouding als je dat gebruikt. Mocht je kleine uitgaven hebben, betaal dan privé en declareer het bij je onderneming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:59
Free rider schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:28:
Als je een eenmanszaak opricht, met een paar inkomsten per maand, en een handvol uitgaven per maand, richt dan een privérekening op bij een andere bank - en gebruik die rekening als zakelijke rekening. Trek je weinig aan van regels dat dat niet de bedoeling is, als ze je er over een paar jaar over aanspreken kan je er nog altijd over praten. Geen bank zal zulke klanten wegjagen.

Kies *niet* de bank die je voor privézaken gebruikt, het depositogarantiestelsel stelt dat bij een faillissement 100.000 Euro is gegarandeerd per rekeninghouder (en dus niet per rekening!)

Verder raad ik aan om een betrouwbare "systeem"-bank te nemen, dus -aannemend dat je in Nederland zit- ING, Rabo of ABN Amro, heel misschien SNS. Feitelijk maakt het niets uit, maar toch: Stel iemand wil zaken met je doen. Hij heeft een rekening bij een bank die schimmig in het nieuws is. Wat straalt zo'n bedrijf dan uit? En wil jij ook die uitstraling?

Neem bij het aanvragen van de rekening geen bankpas en ook geen credit card. Geeft alleen maar ellende in boekhouding als je dat gebruikt. Mocht je kleine uitgaven hebben, betaal dan privé en declareer het bij je onderneming.
Laatste alinea ben ik het deels mee eens, maar wel een goede tip:

Kleine dingen pin ik altijd prive, boek de factuur, deze krijgt een inkoopfactuurnummer en maak met dit nummer als omschrijving de factuur terug over naar prive (hobby, dus niet heel veel van dit soort facturen).
Dat houdt de zakelijke rekening mooi overzichtelijk! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:53
Free rider schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:28:

Mijn ervaring is wel dat klanten gingen vragen waarom een zakelijke rekening op mijn eigen naam stond en niet op bedrijfsnaam. Heb destijds om die reden alsnog een zakelijke rekening geopend.

Verder is Knab een prima keuze, als Aegon organisatie evenmin schimmig te noemen als de andere banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:28
Gadgeteer schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 11:22:
[...]

Mijn ervaring is wel dat klanten gingen vragen waarom een zakelijke rekening op mijn eigen naam stond en niet op bedrijfsnaam. Heb destijds om die reden alsnog een zakelijke rekening geopend.

Verder is Knab een prima keuze, als Aegon organisatie evenmin schimmig te noemen als de andere banken.
Dat inderdaad. Alleen al mijn bedrijfsnaam bij de rekening deed het 'm voor mij. Staat wel zo netjes.
Verder snap ik niet zo goed waarom mensen moeilijk doen met bedragen pinnen in een winkel? Dat kan je toch direct in je boekhouding overnemen. Lijkt me zo onzinnig om dan per transactie een overboeking naar privé te doen.
Cash opnemen, tsja.. Wie doet dat nou nog?

Overigens heb ik privé ing en zakelijk ook, eveneens creditcard (die je stomgenoeg niet online via internetbankieren in kan zien). €30,- per kwartaal zo ongeveer.

En mocht mijn vermogen ooit richting het tonnetje gaan zal ik tzt wel overwegen om een deel bij een andere bank te zetten.

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-08 10:33
Heb je al een keuze gemaakt?

Ik ben zelf ook wel nieuwsgierig naar Knab zakelijk. Maar zijn er niet specifieke voorwaarden waar je aan moet voldoen om daar klant te worden?

Verwijderd

enige eis die alle zakelijke banken stellen is een kvk registratie.
Zelf gebruik ik al 1,5 jaar knab en weet inmiddels de voor en nadelen.

Als webshop voldoet knab prima, 1000 gratis transacties per jaar (ideal kan alleen op zakelijke rekeningen in vrijwel alle gevallen).

De ondersteuning van knab is verder karig maar daardoor kunnen ze ook goedkoop zijn.
Pinautomaat moet je geheel zelf regelen, credit kaart is ook pas sinds kort wel iets in mogelijk.
Maar zelf maak ik gebruik van mypos / mijnpin en is dat ook geen probleem.

Knab wordt mogelijk pas duur als je echt veel transacties hebt, waar het exacte omslagpunt ligt heb ik niet berekend. Ik zit nog altijd op 5 euro per maand ondanks inmiddels al ruim 1000 bestellingen gehad voor dit jaar. (verwacht ieder moment wel kosten te gaan krijgen op de transacties). Maar dat is dan nog maar 10ct per transactie. En dit is ook af te dekken door mollie (ideal) minder vaak te laten uitbetalen net als paypal saldo hoog houden etc etc.

Knab gaf in het begin nog wel wat vragen bij sommige klanten als indruk. Maar aangezien 95% loopt via ideal en paypal hoor je daarvrijwel nooit wat over.
Pagina: 1