Extra's bij camera wel in omschrijving, niet in de doos

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:53

Whaam

Meer beter

Topicstarter
Ik heb een instant camera gekocht vorige week, als verjaardagscadeau voor iemand anders. Via de productpagina van de fabrikant, die de camera's zelf via hun eigen webshop aanbiedt, is een lijstje gegeven met wat er in de doos zou zitten. Hier stonden een paar extra opzetlenzen en een diafragma splittertje vermeld, waardoor ik er specifiek voor gekozen heb om rechtstreeks bij hen te bestellen, ondanks de langere levertijd vergeleken met bijvoorbeeld CameraNu, die de camera ook aanbiedt maar dan zonder die lenzen.

Nu blijkt dat de lenzen en de splitter er dus niet bij zaten.
Ik heb contact opgenomen met de webshop en ze hebben twee verschillende producten, eentje mét, en eentje zonder de extra's die (dus) ook verschillen in prijs. Ik kreeg twee linkjes "to kindly compare" de twee verschillende producten, waar de lenzen niet meer genoemd worden :')

Op de nederlandse pagina van de webshop staan de lenzen en splitter nog wel genoemd als inclusief, daar heb ik meteen maar een screenshot van gemaakt. Wat kan ik nu beginnen? Mag ik ergens op rekenen, of moet ik me erbij neerleggen dat de omschrijving niet klopt? Het gaat om een bedrijf buiten nederland maar binnen de EU.

tl;dr - Camera bij fabriekswebshop gekocht zodat ik leuke extra's erbij zou krijgen, die blijken er niet bij te horen, maar worden wel specifiek genoemd bij de "wat zit er in de doos" op de nederlandstalige productpagina. Wat doen?

puntgave blauw-witte ikki68 aurora R2 in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Als er staat dat het er in zit en de prijs is realistisch dan moeten ze leveren.

Maar gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Topicstarter
emnich schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:11:
Als er staat dat het er in zit en de prijs is realistisch dan moeten ze leveren.

Maar gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen...
Tja, realistische prijs... hij staat bij CameraNU voor dezelfde prijs, maar dan zonder de lenzen. Ik had zoiets van, als ik hem dan rechtstreeks bij hun bestel houden ze er misschien meer aan over, dus dan zal de inhoud daarom wel afwijken? Maar dat had ik fout.

Feit blijft dat op de Nederlandstalige webshoppagina nu nog steeds de lenzen en splitter genoemd worden bij het lijstje onder "Pakket bevat:". In hoeverre mag ik er dan vanuit gaan dat de beschrijving klopt?

[ Voor 0% gewijzigd door Whaam op 19-09-2016 12:21 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Whaam schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:21:
In hoeverre mag ik er dan vanuit gaan dat de beschrijving klopt?
Als dat gewoon redelijk is en geen honderden euro's extra zou kosten, dan mag je er wel vanuit gaan.

Hier bijvoorbeeld was het too good to be true: Nokia N900 aanbieding, blijkt achteraf niet te kloppen
EDIT: Daar was vooraf nog meerdere malen geverifieerd of het klopt, wat ook niet zo was, einde verhaal :|

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 19-09-2016 12:30 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat er bij de fabrikant staat wat er geleverd zou worden in 'hun doos' staat enigszins los van de webshop, kan zijn dat zij OEM's ipv Retails verkopen (zoals vaak met Logitech was of aantal videokaarten zonder bv de games), en zoals cameranu ze dus ook zonder verkoopt.

Er zal wel ergens een 'schrijf en typfouten onder voorbehoud' staan, mede omdat het een non-NL webshop is, zullen ze dat wel snel als 'vertaalfoutje' wegzetten.

Als het vrij duidelijk is qua prijs dat er dus een model met en zonder extra's is, lijkt me dat je niet bijzonder sterk staat. Had je dit nu vooraf expliciet gevraagd, had je nog enigszins een punt, maar denk niet dat je hiermee ver gaat komen. Wat was het prijsverschil tussen die twee eigenlijk?

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 19-09-2016 12:31 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Topicstarter
SinergyX schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:30:
Wat er bij de fabrikant staat wat er geleverd zou worden in 'hun doos' staat enigszins los van de webshop, kan zijn dat zij OEM's ipv Retails verkopen (zoals vaak met Logitech was of aantal videokaarten zonder bv de games), en zoals cameranu ze dus ook zonder verkoopt.
Het is de webshop van de fabrikant zelf. Dus om in jouw voorbeeld te blijven zou dat logitech.nl zijn.
Er zal wel ergens een 'schrijf en typfouten onder voorbehoud' staan, mede omdat het een non-NL webshop is, zullen ze dat wel snel als 'vertaalfoutje' wegzetten.

Als het vrij duidelijk is qua prijs dat er dus een model met en zonder extra's is, lijkt me dat je niet bijzonder sterk staat. Had je dit nu vooraf expliciet gevraagd, had je nog enigszins een punt, maar denk niet dat je hiermee ver gaat komen. Wat was het prijsverschil tussen die twee eigenlijk?
CLB schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:25:
[...]

Als dat gewoon redelijk is en geen honderden euro's extra zou kosten, dan mag je er wel vanuit gaan.
Het was mijn vooraf niet duidelijk dat er twee verschillende opties waren voor deze camera. Het verschil in prijs is 30 euro.

EDIT - update:
Mijn mail wordt geforward naar de logistics afdeling, en ze gaan kijken of ze me wat spares kunnen toezenden.

[ Voor 4% gewijzigd door Whaam op 19-09-2016 13:49 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
30 euro aan extra kan makkelijk als aanbieding gezien worden. En zouden ze moeten leveren. ook als er 'schrijf en typfouten onder voorbehoud' http://blog.iusmentis.com...d-van-drukfouten-kan-dat/

En zouden ze die extra's alsnog moeten leveren. Willen/kunnen ze dit niet kan je de koop ontbinden. Maar daar schiet je niet veel mee op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whaam

Whaam

Meer beter

Topicstarter
Om het topic nog even een einde te geven:

Ze hebben me een setje lenzen en wat buttons nagestuurd. Uit coulance, dat wel, de fout lag volgens hun bij mij. De tekst op de website is inmiddels aangepast. Ik maak er verder geen probleem van, oplossing is fijn en vriendin was blij met de verrassingslenzen :D

Pagina: 1