Toon posts:

Gtx 780 Error 43

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mede Tweakers,

Mijn vraag:

2 weken geleden heb ik een Pallit Gtx 780 overgenomen. Deze krijg ik echter met geen mogelijkheid fatsoenlijk aan de praat. Wat ik ook doe, de kaart blijft Error code 43 aangeven. Tijdens deze foutcode wordt de kaart wel herkend in apparaat beheer maar hij is niet te gebruiken.

Zodra je een driver installeert via geforce experience moet zoals iedereen wel weet de pc een herstart doen. Zodra hij hiermee klaar is, is er helaas geen driver geïnstalleerd maar vraagt hij weer doodleuk of je dit wilt doen. Hetzelfde gebeurt als je drivers los download van de nvidia website.

Nu heb ik natuurlijk ook al veel gelezen en gezocht. Het lijkt einde verhaal met de kaart aangezien het ws een hardware matige fout betreft.

Toch wil ik hier nog een poging wagen om te kijken of iemand hier een magische oplossing heeft!

Relevante software en hardware die ik gebruik:

- Windows 8
- Windows 8.1
- Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

- Verse windows installatie
- Veel oude en nieuwere drivers (Oude drivers allemaal verwijderd met DDU)
- 3 verschillende PSU's
- Kaart getest in verschillende systemen (om direct alle mogelijke hardware uit te sluiten)
- Drivers opnieuw geinstalleerd (Ontzettend veel verschillende versies, van 2013 tm 2016)
- Verschillende PCI-e sloten op verschillende moederborden
- Windows 8, 8.1, 10
- Alle mogelijke Windows updates gedraaid

Alvast bedankt voor alle eventuele informatie!

Alle reacties

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:09

Nemesizz

Untouchable

Als ik zo zie wat je allemaal al geprobeerd hebt, denk ik dat je wel kan stellen dat de kaart zelf aan het eind van z'n leven is.

Niet alle defecte kaarten gaan meteen op zwart, sommige geven artefacts, andere willen niet meer installeren (driver niet), enz.

Metname omdat (wat ik van je tekst begrijp) de kaart ook niet wil werken in andere PC's.
Dus ik vrees einde verhaal.

*EDIT*
3 verschillende PSU's
Hopelijk geen Qtec, MS-Tech en Sweex? >:) :P

[ Voor 11% gewijzigd door Nemesizz op 19-09-2016 13:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er ook bang voor idd. Ik ga vanvond nog een bios flash proberen. Kijken of dat helpt.

Het waren allemaal kwalitstief goede voedingen :p .

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
De verkoper ook benaderd?

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard. Helaas bleek het adres niet van hem zelf maar van een vriend te zijn. De verkoper zelf woont ergens in Duitsland. Ben vorige week langs gegaan. Stond er een bordje "verkocht" in de tuin. Dus mooi gepland allemaal. Heb nog via de buren e.e.a proberen te achterhalen maar ook zei hadden nauwelijks contact met deze mensen.

Helaas pindakaas dus.