Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Werk/Gamesysteem +/- 1300 euro

Pagina: 1
Acties:

• degodvader
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 26-06 15:54
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal gebruikt worden voor werk en gaming. Dat eerste stelt overigens geen bijzondere eisen aan het systeem, het zal met name gaan om office en e-mail.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Van een absolute maximumprijs is geen sprake. Ik hoop incl. assemblage en besturingssysteem op ongeveer 1300 euro uit te komen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er zijn geen componenten die mee moeten. Randapparatuur wel: een 7 jaar oude (toen midrange Hanssg) 1080p monitor.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De pricwatch zoals hieronder opgenomen was hetgeen ik na eigen onderzoek op uit kwam ('lichtelijk' gebaseerd op de BBG van september). Ik twijfel wel grandioos over de vraag of ik een i5 of een i7 moet nemen. Aan de ene kant gebruiken huidige games nog geen hyperthreading, maar ik hoop mijn systeem 'futureproof' te maken (voor zover dat mogelijk is uiteraard). Waarbij dus de vraag is of nu een i5, en later eventueel upgraden naar een i7 een beter opties is dan nu meteen een i7 (6700) te nemen.

Daarnaast vraag ik me af of het waardevol is om eventueel een nieuwe monitor aan te schaffen (evt. met upgrade van 1080p naar 1440p) om het maximale uit het systeem te halen. Het zou immers zonde zijn als de monitor een bottleneck zou zijn voor de grafische ervaring.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet direct, lichte voorkeur voor Nvidea GPU

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet direct, anders dan een midtower case. Koeling>geluid, omdat de pc in een andere ruimte staat te brommen dan waar ik zit te werken/gamen.

Ga je overklokken?
Neen.

Wat verwacht je van ons?
Met name op mijn twijfelpunten bij vraag 4 hoop ik op waardevolle input om een afweging te kunnen maken. Daarnaast ga ik ervan uit dat alle onderdelen gezellig samenwerken, maar zeker weten doe ik dat niet. Ten slotte vraag ik me af of ik geen onderdelen 'vergeten' ben (zo kwam ik er eigenlijk pas vrij laat achter dat ik een wifi-adapter nodig heb omdat er geen mogelijkheid is tot bedraad netwerk).

Alvast hartelijk bedankt voor jullie input!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 227,50€ 227,50
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 82,50€ 82,50
1Gigabyte GeForce GTX 1070 WINDFORCE OC 8GB€ 449,-€ 449,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Cooler Master Silencio 352€ 58,95€ 58,95
1Asus PCE-AC68€ 66,50€ 66,50
1Microsoft Windows 10 Home NL 32/64bit, USB€ 112,95€ 112,95
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 77,90€ 77,90
1Asus SDRW-08D2S-U Zwart€ 25,-€ 25,-
1Corsair RM550x€ 89,90€ 89,90
1Samsung 750 EVO (retail) 500GB€ 125,95€ 125,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.391,10

• Toxic_Dreams
  • Laatst online: 22-11 11:39
De i5 zal zeker geen bottleneck zijn voor toekomstige games hoor. De 1070 is alleen wel overkill voor 1080p.. Dan zou ik zeker een 1440p monitor aanschaffen, ook omdat ze tegenwoordig natuurlijk sneller zijn.

Je zou nog voor een OEM versie van Windows kunnen gaan, scheelt je toch weer ~80 euro.

Voor de rest goed systeem.. Je zou eventueel een ingebouwde DVD speler kunnen kopen i.p.v. een externe, alleen moet je dan wel elke keer als je bij de DVD speler wil de voorkant "open doen". Nu lijkt mij dat alsnog beter dan een externe DVD speler.. Mits bij weinig gebruik.

Heel kort, maar hopelijk wel al je vragen duidelijk beantwoord :)

• degodvader
Toxic_Dreams schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:58:
De i5 zal zeker geen bottleneck zijn voor toekomstige games hoor. De 1070 is alleen wel overkill voor 1080p.. Dan zou ik zeker een 1440p monitor aanschaffen, ook omdat ze tegenwoordig natuurlijk sneller zijn.

Je zou nog voor een OEM versie van Windows kunnen gaan, scheelt je toch weer ~80 euro.

Voor de rest goed systeem.. Je zou eventueel een ingebouwde DVD speler kunnen kopen i.p.v. een externe, alleen moet je dan wel elke keer als je bij de DVD speler wil de voorkant "open doen". Nu lijkt mij dat alsnog beter dan een externe DVD speler.. Mits bij weinig gebruik.

Heel kort, maar hopelijk wel al je vragen duidelijk beantwoord :)
Dank! Dat de 1070 (nu nog) overkill is voor 1080p dacht ik al. Misschien inderdaad een goed moment voor een monitor-upgrade. De OEM-versie is inderdaad een suggestie, maar laat ik even afhangen van hetgeen ze verkopen bij de toko waar ik hem wil laten assembleren (want meteen incl. windows installatie).

Externe DVD-speler is wel een bewuste, omdat vriendinlief die eventueel ook voor haar laptop wil gebruiken.

• Toxic_Dreams
degodvader schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:11:
Dank! Dat de 1070 (nu nog) overkill is voor 1080p dacht ik al. Misschien inderdaad een goed moment voor een monitor-upgrade. De OEM-versie is inderdaad een suggestie, maar laat ik even afhangen van hetgeen ze verkopen bij de toko waar ik hem wil laten assembleren (want meteen incl. windows installatie).

Externe DVD-speler is wel een bewuste, omdat vriendinlief die eventueel ook voor haar laptop wil gebruiken.
Die blijft nog wel een poosje overkill voor 1080p hoor :D Ah, begrijpelijk, maar meestal kan je ook kiezen om deze zonder Windows te installeren en daarna zelf Windows erop te zetten, niet heel moeilijk hoor, maar als dit je voorkeur heeft ;)

En DVD begrijp ik dan :+

• degodvader
Toxic_Dreams schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:29:
[...]

Die blijft nog wel een poosje overkill voor 1080p hoor :D Ah, begrijpelijk, maar meestal kan je ook kiezen om deze zonder Windows te installeren en daarna zelf Windows erop te zetten, niet heel moeilijk hoor, maar als dit je voorkeur heeft ;)

En DVD begrijp ik dan :+
Top, point taken.

Ik meen mij overigens uit het verleden te herinneren dat een OEM-versie ook problematisch was als je je moederbord wilt vervangen.

(windows laten installeren is overigens geen onkunde, maar luiheid ;))

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-11 00:23
Oem versie word inderdaad gekoppeld aan je moederbord, en zou je deze eventueel over 5 jaar ofso vervangen moet je windows opnieuw aanschaffen.
Maar voor de gekozen licentie kan je bijna 4x een oem licentie kopen. Tenzij je van plan bent elk half jaar een geheel nieuw systeem te bouwen ben je met een oem licentie van +/- €30 veel voordeliger uit :p

• degodvader
Brandonvds schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:02:
Oem versie word inderdaad gekoppeld aan je moederbord, en zou je deze eventueel over 5 jaar ofso vervangen moet je windows opnieuw aanschaffen.
Maar voor de gekozen licentie kan je bijna 4x een oem licentie kopen. Tenzij je van plan bent elk half jaar een geheel nieuw systeem te bouwen ben je met een oem licentie van +/- €30 veel voordeliger uit :p
True, op zoek naar een OEM-versie it is.

• degodvader
Eventueel de voeding vervangen door:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair VS550€ 47,27€ 47,27
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 47,27

Wegens levertijden levert geen probleem op neem ik aan?

• Toxic_Dreams
Als je dat zeker wil weten moet je het even vragen aan The Mask..

Verwijderd

degodvader schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:21:
Eventueel de voeding vervangen door:

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair VS550€ 47,27€ 47,27
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 47,27

Wegens levertijden levert geen probleem op neem ik aan?
Geen goede keuze vanwege de lage kwaliteit en daardoor een vrij korte levensduur. De RM550x heeft de zo'n beetje de beste prijs/prestaties verhouding. Mocht je willen besparen op de voeding kun je 1 van de volgende pakken:
pricewatch: Corsair CX450M
pricewatch: Antec VPF Series 450W
pricewatch: Cooler Master GM G450M
pricewatch: Corsair Vengeance 400W

• degodvader
Hier kan ik zeker mee uit de voeten, superbedankt voor jullie input!
Pagina: 1