Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravelster
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-03-2024
Hallo,

Wie kan mij een beetje aansturen ?
Alles is thuis van zijn plaats geweest en nu weet ik niet meer welk apparaat aan welke kabel moet en wat verder . . . En stuit hierdoor op diverse problemen. Het is gek-makend.
HELP !

Ik heb aan apparaten:
- Philips HD-TV
- Motorola VIP1903-kastje (KPN- zenders)
- Bose 321 acoustimas setje (ontvanger/cd-speler)
- Apple TV

Aan kabels:
Een Optical Cable (zit nu in de Bose verbonden met de TV)
Een HDMI Cable (zit nu in de Bose naar de TV)
Een HDMI Cable (zit nu in de Apple TV naar de TV)

Op dit moment:

- GEEN beeld van de ingebouwde cd-speler van BOSE op het tv-scherm waardoor ik o.a. ook NIET de geluidssettings kan regelen want die settings zouden op het tv-scherm moeten verschijnen (staan op dvd)

- Apple-tv kan ik WEL vanaf de mac aanzetten maar kom NIET meer in het menu van apple-tv

- de tv met zenders doet het overigens WEL en WEL met geluid over de boxen.

[ Voor 23% gewijzigd door gravelster op 19-09-2016 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:45

mr.paaJ

generatie cmd+z

Klinkt alsof het juist is aangesloten.

Als je zegt dat je geen beeld hebt, heb je wel de TV naar de juiste ingang geschakeld? Zie je wel iets van beeld van die apparaten of helemaal niets?

AppleTV menu gaat via zijn eigen remote of de iOS app, en je hoort sowieso íets van Apple in beeld te zien.

Bose zou je nog met zo'n gele tulpkabel kunnen proberen, sommige van die oudere apparaten doen hun eigen opties alleen via die output.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravelster
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-03-2024
Bedankt mr.paaJ voor je reactie

1. De TV doet het wel hoor !

2. beeld van de cd-speler op het TV-scherm is ook opgelost (moest nog een HDMI-kabeltje in naar tv)

3. Van apple-tv zie ik wel "de schermbeveiliging" en ik kan ook vanaf de computer muziek/films afspelen op mijn TV-scherm . . . Maar ik wil ook in het menu van de Apple-tv en de instellingen zien.
Weet je hier wat op ?

Misschien is die optical cable overigens teveel ?

[ Voor 19% gewijzigd door gravelster op 19-09-2016 21:12 ]