Het betreft een HP 8510W laptop uit 2008. Sinds vorige week start deze ineens niet meer op. Er staat windows 7 op geinstalleerd. Ongeveer in mei is er een schone installatie op gegaan.
-De laptop gaat aan, er gaan lampjes branden; aan, accu/laden en harde schijf.
-Het scherm doet in het geheel niets, blijft zwart.
-De ventilator gaat draaien.
-Het draaien van de cd-rom drive is hoorbaar. Het lijkt alsof geprobeerd wordt op te starten vanaf de CD-rom.
-Als ik er een installatie CD met Windows 7 in plaats, gebeurt er niets. De Drive blijft draaien.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Het betreft een hele oude laptop. Als deze stuk is, is dat natuurlijk gewoon zo. Maar wellicht weet iemand een oorzaak en is er toch op eenvoudige wijze de mogelijkheid de laptop weer aan de praat te krijgen. En uiteraard als iemand een diagnose kan geven en is de laptop echt stuk, dan weet ik dat in ieder geval zeker voordat we deze terzijde schuiven.
Heel hartelijk dank alvast voor het meedenken en de inspanning.
Groetjes TLA
-De laptop gaat aan, er gaan lampjes branden; aan, accu/laden en harde schijf.
-Het scherm doet in het geheel niets, blijft zwart.
-De ventilator gaat draaien.
-Het draaien van de cd-rom drive is hoorbaar. Het lijkt alsof geprobeerd wordt op te starten vanaf de CD-rom.
-Als ik er een installatie CD met Windows 7 in plaats, gebeurt er niets. De Drive blijft draaien.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Het betreft een hele oude laptop. Als deze stuk is, is dat natuurlijk gewoon zo. Maar wellicht weet iemand een oorzaak en is er toch op eenvoudige wijze de mogelijkheid de laptop weer aan de praat te krijgen. En uiteraard als iemand een diagnose kan geven en is de laptop echt stuk, dan weet ik dat in ieder geval zeker voordat we deze terzijde schuiven.
Heel hartelijk dank alvast voor het meedenken en de inspanning.
Groetjes TLA