Webwinkel annuleert bestelling vanwege betaalmethode

Pagina: 1
Acties:
  • 648 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-10 22:33
We hebben een webwinkel, daar bestel ik iets. Dat iets is best wel duur en ik kies voor achteraf betalen. Ik krijg keurig een bevestigingsmail dat ze mijn bestelling ontvangen hebben. Midden in de volgende nacht annuleert webwinkel mijn bestelling omdat de betaalmethode niet kan, ik snap het niet helemaal maar het lijkt te zijn dat ze het teveel geld vinden en het vooraf betaald willen hebben. Vraag: mag dat?

Op dit punt wil ik even stellen dat het een zeer bekende webwinkel is en dat oplichting me totaal niet aan de orde lijkt.

Op het eerste oog dacht ik "dat mag niet!" en wou ik in opstand komen. Maar toen zag ik dat ze geen factuur hebben aangemaakt en dat pas doen als ze verzenden. Tot dat stadium zijn ze nooit gekomen, en dus is het mij eigenlijk onduidelijk of ik en webwinkel ooit echt een overeenkomst hebben gesloten. Maar eigenlijk weet ik het gewoon niet zo goed, het voelt wel alsof ze leverplicht aan zijn gegaan en ik vind de gang van zaken ook gewoon raar. Konden ze niet tijdens het betaalproces al zeggen "jij mag niet achteraf betalen!"? Waarom moeten ze m midden in de nacht annuleren?

Goed, wat is hier waar? Overtreed webwinkel de wet door een contract tussen hen en mij eenzijdig af te kappen? Of was er nooit een overeenkomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Heb je het toevallig over bol.com? kan zijn dat achteraf betalen pas bij accounts toegestaan worden die vaker besteld hebben.Heb je bij de winkel vaker besteld? Ik meende dat ik dit ook ooit bij bol.com gehad heb. Zal vast in hun algemene voorwaarden/lever voorwaarden staan.

[ Voor 21% gewijzigd door Teknix1982 op 19-09-2016 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
Jaaa, Bol.com. En ik heb daar al duizend keer iets besteld en achteraf betaald. Nooit in deze prijscategorie, weliswaar.

Al staat het in hun voorwaarden, dan nog voelt het scheef. Als ze de overeenkomst aangaan onder deze voorwaarden kunnen ze alles zeggen maar hebben ze gewoon leverplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-10 21:54
is het product dat je besteld hebt van een derde partij? wellicht dat dit nog verschil maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
Nee, gewoon Bol.com. Dat zo overigens niets mogen veranderen: ook de derde partij moet zich aan de wet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aetios
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-07 17:09
Wellicht is het interessant om de prijsklasse te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 09:27
Het is wel vreemd, als ik de regeltjes zou lees bij bol.com dan zou de optie om achteraf te kunnen betalen vanzelf niet meer beschikbaar zijn als dit niet aan bepaalde voorwaarden voldoet... oftewel als het beschikbaar was dan vond het systeem het blijkbaar nog kunnen.
Als de betaalmethode ‘achteraf betalen’ niet wordt aangeboden, kun je vanzelfsprekend een andere betaalmethode gebruiken. Als achteraf betalen niet beschikbaar is, komt dat door één of meer van onderstaande factoren:
totaalbedrag van je bestelling
soort artikelen in je bestelling
eventuele onbetaalde facturen
aantal bestellingen dat je eerder bij ons geplaatst hebt
bezorging op een afhaalpunt
één van je facturen is overgedragen aan het incassobureau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerZero86
aeTIos schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:34:
Wellicht is het interessant om de prijsklasse te vermelden.
100 a 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Zou niks uit mogen maken, ik bestel regelmatig artikelen van 400-500 euro met achteraf betalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb zelf iets van 399 op achteraf betalen besteld en dit is tot nu toe geaccepteerd. Is nog niet geleverd omdat het om de pre order ps4 pro gaat. Maar hoogte zal het niet zijn in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Teknix1982 schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:37:
[...]

Ik heb zelf iets van 399 op achteraf betalen besteld en dit is tot nu toe geaccepteerd. Is nog niet geleverd omdat het om de pre order ps4 pro gaat. Maar hoogte zal het niet zijn in dit geval.
Haha dit dus, ik heb ook de PS4 Pro besteld bij Bol met achteraf betalen, met een extra game erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin nou maar met contact op te nemen met de webshop en uitleg te vragen ipv eerst een "mag dat?" topic te openen.

[ Voor 22% gewijzigd door gambieter op 19-09-2016 10:40 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.