Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:14
Mijn laptop geeft sinds vanochtend geen beeld meer. De backlight van het scherm gaat wel aan alleen blijft het beeld zwart.

Ik heb een extern scherm aangesloten om uit te sluiten dat de laptop defect is. Met het externe scherm krijg ik wel beeld.

Niet onbelangrijk om te vertellen is dat ik de laptop twee dagen geleden heb opengeschroefd om het stof eruit te halen.

Mogelijke problemen/oplossingen?

1. Losse kabel. Laptop openschroeven en kijken of alle kabels goed aangesloten zitten.

2. Kapotte GPU. Nvidia 740m uitschakelen en overschakelen op de Intel GPU. Kan dit?

3. Laptopscherm is defect? Dan koop ik een nieuwe laptop.

De laptop:
Asus N56VB-S4060h

https://postimg.org/image/clbj7at1b/

[ Voor 5% gewijzigd door Ruben0s op 19-09-2016 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-09 21:08

NickvB

Web/App Developer

Defect lijkt mij niet, ik had zelf ook vreemde strepen plotseling in mijn laptopscherm wat na een maand overging. Ik vermoed een (half) losse kabel. Daarom zou ik als ik jou was daar eerst naar kijken, houdt wel rekening met je garantie ;)

GPU moet het wel doen aangezien deze nog aan jouw extern scherm beeld kan geven. Daarnaast voor opstarten word de standaard Intel kaart gebruikt lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1 Zou ik eerst eens naar kijken. 2 Kun je testen met het externe scherm, en 3 kun je overwegen op het moment dat je notebook heel oud is. Een nieuw paneeltje heb je vaak al voor een paar tientjes (mits je een gangbare notebook hebT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:14
NickvB schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:29:
Defect lijkt mij niet, ik had zelf ook vreemde strepen plotseling in mijn laptopscherm wat na een maand overging. Ik vermoed een (half) losse kabel. Daarom zou ik als ik jou was daar eerst naar kijken, houdt wel rekening met je garantie ;)

GPU moet het wel doen aangezien deze nog aan jouw extern scherm beeld kan geven. Daarnaast voor opstarten word de standaard Intel kaart gebruikt lijkt mij.
Garantie is al vervallen. Ik heb de laptop gekocht bij MyCom vanwege de 3 jaar garantie op laptops alleen is die tokko nu failliet. Ik denk/hoop dat het een losse kabel is alleen kan ik dit pas vanavond testen.
TERW_DAN schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:29:
1 Zou ik eerst eens naar kijken. 2 Kun je testen met het externe scherm, en 3 kun je overwegen op het moment dat je notebook heel oud is. Een nieuw paneeltje heb je vaak al voor een paar tientjes (mits je een gangbare notebook hebT).
1 en 2 ga ik vanavond proberen. Een nieuw paneeltje zit er helaas niet in. Hier moet ik mij dan eerst in verdiepen en daar heb ik nu niet genoeg tijd voor. Ga namelijk over drie dagen op vakantie en moet een werkende laptop mee.