IKEA wandklok loopt niet lekker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb een IKEA BRAVUR wandklok die niet meer lekker loopt. De ene keer loopt hij een half uur voor (ofwel 11,5 uur achter), de andere keer een kwartier achter.
Ik heb 'm al meerdere malen van een nieuwe batterij voorzien, eens uit elkaar gehaald, de wijzers bijgebogen, en een paar dagen plat neergelegd.
Dat plat neerleggen helpt wel iets, maar na een paar dagen loopt hij alsnog 10 minuten achter. Blijkbaar heeft de zwaartekracht een behoorlijke invloed op deze klok, die alweer 6-7 jaar oud is.

Nu zie ik bij Conrad en ook op de bekende Chinese sites allerlei uurwerken staan, zodat ik hem kan repareren. Deze BRAVUR klok heeft echter nogal lange en dikke wijzers, en ik weet niet zo goed waar ik op moet letten. Of moet ik een setje kopen met bijgeleverde wijzers, die vaak ook nogal wat korter zijn?

Uiteraard is een nieuwe of tweedehands BRAVUR kopen de kortste klap, maar dat kan altijd nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Geen idee wat dit in TL doet... Tikje richting EL

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelkast schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:19:
Uiteraard is een nieuwe of tweedehands BRAVUR kopen de kortste klap, maar dat kan altijd nog...
Dit is wat ik inderdaad wilde zeggen. Ik weet niet hoeveel jouw uren waard zijn, maar met materiaalkosten erbij weet ik vrij zeker dat deze expeditie niet loont. Vind je het leuk om te knutselen en doe je het daarvoor, dan is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Of je koopt een goedkopere Ikea klok http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10098987/
Zet je dat uurwerk om en ben je goedkoper uit als bij conrad.

Of je hangt hem op, al issie wel iets kleiner :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-09 08:28
Ik heb een paar jaar geleden ook het binnenwerk van mijn grote klok vervangen door een zendergestuurd uurwerk. De aslengte is hierbij belangrijk.

Het nieuwe binnenwerk had last van de lange wijzers. Ik heb deze toen aan de korte kant voorzien van een klein stukje lood aan de achterzijde zodat de lange en de korte kant weer in evenwicht waren.

Het voordeel van zo'n zendergestuurd uurwerk is dat deze automatisch de tijd instelt en je er niet meer naar om hoeft te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Oké, even een update: sinds een paar maanden heb ik een nieuwe Bravur wandklok van IKEA. Netjes opgehangen op de plek van de oude, nieuwe IKEA alkalinebatterij erin.

Wat schets mijn verbazing; na een paar weken perfect gelopen te hebben, exact hetzelfde probleem als een tijd geleden, tot mijn grote frustratie stopt hij er (weer) ineens mee. Batterij verwisselen helpt een paar dagen, een andere plaats aan de wand helpt ook een paar dagen.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 10:05
koelkast schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:11:
Oké, even een update: sinds een paar maanden heb ik een nieuwe Bravur wandklok van IKEA. Netjes opgehangen op de plek van de oude, nieuwe IKEA alkalinebatterij erin.

Wat schets mijn verbazing; na een paar weken perfect gelopen te hebben, exact hetzelfde probleem als een tijd geleden, tot mijn grote frustratie stopt hij er (weer) ineens mee. Batterij verwisselen helpt een paar dagen, een andere plaats aan de wand helpt ook een paar dagen.

Bij een nieuwe in ieder geval garantie. Voor de rest wat voor uurwerk zit daar in? Foto misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-09 23:29

Gebruik je toevallig oplaadbare batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

thijsjow schreef op zondag 13 mei 2018 @ 22:36:
[...]

Gebruik je toevallig oplaadbare batterijen?
In de post die je quote staat letterlijk dattie een verse alkaline batterij gebruikt ;) Eentje van Ikea, en dat zijn prijs/prestatie technisch behoorlijk goeie.
Maar ookal zou het een verse oplaadbare zijn, die nieuwe van Ikea zijn echt steengoed.

[ Voor 9% gewijzigd door McKaamos op 13-05-2018 22:45 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsjow
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23-09 23:29
McKaamos schreef op zondag 13 mei 2018 @ 22:44:
[...]

In de post die je quote staat letterlijk dattie een verse alkaline batterij gebruikt ;) Eentje van Ikea, en dat zijn prijs/prestatie technisch behoorlijk goeie.
Maar ookal zou het een verse oplaadbare zijn, die nieuwe van Ikea zijn echt steengoed.
Oeps, perongeluk overheen gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

...Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
De reviews op de ikea website zeggen ook alle 5 dat-ie het niet doet

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Ik zie nu inderdaad pas de reviews (door technische storing werkten die steeds niet), en die zijn niet bepaald positief. Wel raar dat de ene klok na 10 jaar de geest geeft, en een nieuwe na een paar weken hetzelfde probleem. Die dingen liggen daar op grote stapels, maar blijkbaar zit er een flinke productiefout in. Dan weet ik nu dat het in ieder geval niet aan mij ligt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een action wandklok zo'n grote voor een paar euro. en die liep niet meer, na halve dag moest er nieuwe batterij in, en na halve dag weer stil.
Probleem: Hij kreeg de secondewijzer niet omhoog, die bewoog ook steeds raar heen en weer, ook als tie gewoon liep.
Oplossing:
Klok uit elkaar geschroefd en secondewijzer eraf gehaald, Nu loopt ie weer prima en bij.
Weliswaar zonder secondewijzer, maar die is niet belangrijk.
Dus sloop je secondewijzer eraf. !!! ;) :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Down Under
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 21:12
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 12:47:
Ik had een action wandklok zo'n grote voor een paar euro. en die liep niet meer, na halve dag moest er nieuwe batterij in, en na halve dag weer stil.
Probleem: Hij kreeg de secondewijzer niet omhoog, die bewoog ook steeds raar heen en weer, ook als tie gewoon liep.
Oplossing:
Klok uit elkaar geschroefd en secondewijzer eraf gehaald, Nu loopt ie weer prima en bij.
Weliswaar zonder secondewijzer, maar die is niet belangrijk.
Dus sloop je secondewijzer eraf. !!! ;) :)
Ik weet dat het een oud topic is, maar toch even een oplossing.
Mijn uurwerken van mijn stationsklok hadden het ook begeven dus maar even nieuwe gekocht. Denk, ik koop Junghans, is wat betere kwaliteit. Maar 1 loopt prima en de ander kapt er steeds mee. Zat al met de batterij te knooien, misschien slecht contact. Toen even googelen en kwam ik bovenstaand verhaal over de secondewijzer tegen. Blijkbaar trekt ie het niet helemaal. Toen dacht ik, misschien is het smeermiddel wat ingedroogd, dus maar even wat deoxit F5 (de groene) bij het asje ingespoten. En voila, hij blijft lopen. Geweldig spul, lost de ouwe zooi op en smeert tegelijk (geen reclame by the way, heb geen aandelen :P )
Pagina: 1