Waar oplichters webshop melden

Pagina: 1
Acties:
  • 3.327 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Beste mede Tweakers,

Zelf ben ik een webdeveloper en ontving dit weekend een e-mail met de vraag of ik eigenaar ben van "www.topgoedkoop.net". Als eerste, dat ben ik absoluut niet!

Omdat ik het vreemd vind dat er bij mij een e-mail terecht komt over deze webshop, ben ik gaan zoeken. Eerst in de broncode, maar daar stond mijn naam niet. Na wat verder zoeken kwam ik mijn adres tegen op de klachten en garantie pagina. In hetzelfde gebouw is echter ook nog een webshop gevestigd. En wat blijkt nu, de teksten op topgoedkoop.net zijn gekopieerd van deze webshop, op de bedrijfsnaam na dan!

De domeinnaam lijkt geregistreerd te zijn in Italië, de broncode van de webshop bevat onder andere Chinese tekens en in enkele URL's kom ik Frans tegen. Ook staan er maar 10 producten op de website.

Om eerlijk te zijn lijkt me dit om oplichting te gaan, maar ik weet het niet zeker.

Hoe en waar kan ik dit melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:05

Standeman

Prutser 1e klasse

Tja, nergens. Tot nu toe lees ik niets "illegaals" in je verhaal, alhoewel het wel heel schimmig is. Ik zou het melden bij de webshop en dan moeten zij de boel maar oppakken. Als hun teksten zijn overgenomen kunnen ze er wel wat mee.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 23:55
Zou je misschien aangifte kunnen doen van identiteitsdiefstal? Ik weet niet zeker of dit er onder valt, maar men misbruikt jouw naam en adres...

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-09 20:38
Maar eigenlijk hebben ze dus de identiteit (en hele website) van een webshop gejat, die bij jou in het gebouw zit?

Misschien je buren even inlichten dan. Die kunnen in ieder geval wat doen op basis van de auteursrechten op hun website.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Het adres op topgoedkoop.net verwijst naar het adres van een NL firma.

Is in Augustus geregistreerd en ziet er inderdaad uit als een dikke vette scam boel....

Ik zou de NL firma even inlichten dan ook.

edit: Naam NL firma even weggelaten. Inlichten heeft TS al gedaan (zie post hieronder)

[ Voor 29% gewijzigd door albino71 op 19-09-2016 09:53 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
De webshop heb ik uiteraard direct al ingelicht! Ze hebben bij het al Webshop Keurmerk het aangekaart, aangezien topgoedkoop.net dat op hun webshop heeft staan. Wellicht weten zijn beter hoe dit aan te pakken.

De site is niet geript of een kloon ervan.

De buren zijn klant van mij, dus ik wil ze hier graag zo goed mogelijk bij helpen. Maar voornamelijk wil ik een site als deze graag zo snel mogelijk offline hebben omdat het wel heel erg lijkt op oplichting en ik mijn mede Nederlands graag behoed voor oplichting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Helder, ik vertel niets nieuws dus....

Wil je dat ik de naam weghaal uit mijn post?

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 19-09-2016 09:53 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
albino71 schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:48:
Helder, ik vertel niets nieuws dus....

Wil je dat ik de naam weghaal uit mijn post?
Welke naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 09:45
Plaats hem even op https://www.opgeletopinternet.nl/ in het topic "Betrouwbaar of niet". Ze sturen van daaruit dan vaak even een mailtje voor wederhoor en als het onbetrouwbaar is blijkt dat dan snel genoeg.

[ Voor 6% gewijzigd door Gadgeteer op 19-09-2016 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat al niet klopt aan die site, is dat bovenaan enthousiast 'achteraf betalen' staat terwijl er alleen bestelopties zijn waarbij je direct betaalt. Is ook niet zo gek, want anders is oplichting een beetje lastig.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:08
Exirion schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:04:
Wat al niet klopt aan die site, is dat bovenaan enthousiast 'achter betalen' staat terwijl er alleen bestelopties zijn waarbij je direct betaalt. Is ook niet zo gek, want anders is oplichting een beetje lastig.
"achteraf betalen" denk ik... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Dat staat er toch? :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Exirion schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:04:
Wat al niet klopt aan die site, is dat bovenaan enthousiast 'achteraf betalen' staat terwijl er alleen bestelopties zijn waarbij je direct betaalt. Is ook niet zo gek, want anders is oplichting een beetje lastig.
Nog leuker, je kan enkel creditcard invullen, PayPal etc heb je niet eens als optie :P

Even wat randoms ingevuld, scraperpagina voor CC gegevens, waarna je 'foutmelding' krijgt dat je gegevens fout zijn. Vraag me toch af of er nog steeds mensen in zulke onzin trappen..

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 19-09-2016 12:00 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spelbreker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-09 15:49
kijk anders eens op https://meld.nl/ schijnt daar bijna alle meldpunten kunnen vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Via meld.nl heb ik het uiteindelijk hier gemeld: https://www.fraudehelpdesk.nl/fraude-melden/. Even afwachten.

[ Voor 10% gewijzigd door Timo002 op 19-09-2016 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AutCha
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-08 12:06
Heb hem net ook maar even gemeld via de google anti phising site: https://www.google.com/safebrowsing/report_phish/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Even een update.

Zojuist werd ik door het fraude team van de politie. Via mijn melding bij de fraudehelpdesk.nl wordt dit nu opgepakt. Echter was ik de enigste die het tot nu toe gemeld had.

De website heeft inmiddels meerdere producten op hun website staan en de site waar eerder teksten (icl adres) van gekopieerd waren, zijn nu ook zo ongeveer de volledige productpagina's van gekopieerd.

Wat verder, ik heb geen idee. Hoop dat ze dit plat kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Is jouw klant nog partij in deze zaak?

Het lijkt me toch dat hier ongeoorloofd gebruik gemaakt wordt van delen van de site en naw gegevens e.d..

Anyway, veel succes hiermee! Ik hoop dat dit aangepakt wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door albino71 op 25-10-2016 13:54 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Niet online
Die weten eigenlijk ook niet wat ze hier aan moeten doen. Contact met de shop eigenaar krijg je toch niet en ze zullen om die reden de site ook vast niet offline halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:50
Zo te zien werken ze met VISA betaling - dat is in ieder geval de enige betaalwijze die ik gepresenteerd krijg. Je zou het bij hen kunnen melden, als je immers niet meer kunt betalen, wordt er ook niemand opgelicht.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 11:19

Croga

The Unreasonable Man

NiGeLaToR schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:00:
Zo te zien werken ze met VISA betaling - dat is in ieder geval de enige betaalwijze die ik gepresenteerd krijg. Je zou het bij hen kunnen melden, als je immers niet meer kunt betalen, wordt er ook niemand opgelicht.
Eerder in dit topic stelt iemand dat dit waarschijnlijk ene phishing site is die credit card gegevens verzameld. Dit zal het echt niet interesseren of VISA zaken met ze wil doen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Zulke sites staan veel te lang online naar mijn mening. Elk uur online kan een gedupeerde betekenen.
Waarom zijn er geen hackers die dit soort gastjes aanpakken door de site onbereikbaar te maken; volgens mij krijg je zelf zoiets ook wel down via een ddos'je, maar dat mag niet en is niet aan te raden

[ Voor 3% gewijzigd door ToFast op 25-10-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VISA heeft wel meer middelen om op te treden tegen dit soort sites dan de kleine ondernemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09 10:22
Croga schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 14:04:
[...]

Eerder in dit topic stelt iemand dat dit waarschijnlijk ene phishing site is die credit card gegevens verzameld. Dit zal het echt niet interesseren of VISA zaken met ze wil doen of niet.
Maar VISA zal niet tevreden zijn als ze creditcard gegevens verzamelen om daarna fraude te plegen.

En ik gok dat de makers van de website geen toelating hebben om het logo van VISA/Mastercard te mogen gebruiken. De creditcard maatschappijen hebben dus wel degelijk een stok om mee te slaan vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat ik het juiste topic gevonden heb (anders hoor ik 't graag).

*knip*

Nee, dit topic is niet bedoeld om marktplaatsoplichters te melden en posten van allerlei privégegevens is sowieso niet toegestaan op Tweakers.

[ Voor 73% gewijzigd door Orion84 op 13-05-2017 13:44 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.