Nee De PDR serie is voor low budget mensen zeker een oplossing, maar voor F599,- heb je de Paradigm PDR10. Das een actief woofer systeem met 10" woofer die tot 27Hz bij DIN (-3dB) komt.
Nadelen van de Pascal serie, op hoge volumes snel vervorming en simpelweg een behoorlijk slechter frequentiebereik. Voordeel is dat ze er high tech flex uitzien, mocht je daarvan houden. Persoonlijk houdt ik gewoon van nette kleuren zonder fritsfrats, zwart of donkergrijs (Chario is daar wel top voor).
En de Paradigm PDR10 ziet er helemaal zwart uit. Zelf vind ik hem er prima uit zien. Dit is ook de enige die ik uit de serie (bij Iman Dale) heb gehoord. En hij klonk gewoon heel erg diep, de bass was niet bepaald boomerig (volume van kast was iets van 40 liter geloof ik) en hij was erg goedkoop

.
Hier uiteraard de link naar de PDR serie:
Paradigm PDR serie
Erg handig vergelijk tabbelletje. Prijs van de PDR8 (respectievelijk 8" wooferdriver) is (3 maanden geleden) F499,-
Die kun je bestellen en luisteren bij Richersounds.
Voor als je geinteresseerd bent, hier nog uitgebreide toelichting van de PDR serie:
Specs + creatie sheet
Zelf zou ik sparen voor de PS1000, zelfde princiepe als de PDR10. Prijs F899,- lagere distortion van de versterker, meer inputs, nu ook met line out speaker outputs, en 3 basspoorten en een beter frequentiebereik (tot 24Hz @ -3dB).
Je kunt dus kiezen tussen de PDR8 (F499,-) de PDR10 (F599,-), de PDR12 (F749,-) en de PS1000 (F899,-). Alle specs staan netjes in de table waarvan de link hierboven staat.
Ik raadt bijna altijd Paradigm aan, gezien dit merk zijn Paradigm je gewoon veel waar geeft voor je geld en niet duur is, omdat er veel anadacht is besteed aan het design, wat bij de Pascal serie zeker wel het geval is.
Hangt allemaal af van je persoonlijke voorkeuren. En ga nou geen REL aanraden, want daar heeft die gast geen geld voor.