Subwoofer

Pagina: 1
Acties:

• TiMMaY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024
Ik ben op zoek naar een fijne subwoofer voor mijn dobly digital setje van sony. In de prijsklasse van 500 tot 800 gulden.

Ik heb er al redelijke front en surround speakers bij, alleen de bas bij film zuigt gewoon!

Mijn broer heeft net een sony pascal (sa-ve-705) speakers gekocht, en de sub die daar bij zit bevalt me wel, alleen kanje die niet los kopen.

Iemand suggesties?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Er is in die klasse niet al teveel te vinden.

Volgens waarde mede-GoTter Yokozuna zijn de subs van het merk paradigm zeer goed aan te raden.

Je hebt voor 599 al een pdr-8 geloof ik, dat lijkt me voor het geld wel een vrij aardige :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Nee De PDR serie is voor low budget mensen zeker een oplossing, maar voor F599,- heb je de Paradigm PDR10. Das een actief woofer systeem met 10" woofer die tot 27Hz bij DIN (-3dB) komt.

Nadelen van de Pascal serie, op hoge volumes snel vervorming en simpelweg een behoorlijk slechter frequentiebereik. Voordeel is dat ze er high tech flex uitzien, mocht je daarvan houden. Persoonlijk houdt ik gewoon van nette kleuren zonder fritsfrats, zwart of donkergrijs (Chario is daar wel top voor).

En de Paradigm PDR10 ziet er helemaal zwart uit. Zelf vind ik hem er prima uit zien. Dit is ook de enige die ik uit de serie (bij Iman Dale) heb gehoord. En hij klonk gewoon heel erg diep, de bass was niet bepaald boomerig (volume van kast was iets van 40 liter geloof ik) en hij was erg goedkoop :).

Hier uiteraard de link naar de PDR serie:
Paradigm PDR serie

Erg handig vergelijk tabbelletje. Prijs van de PDR8 (respectievelijk 8" wooferdriver) is (3 maanden geleden) F499,-

Die kun je bestellen en luisteren bij Richersounds.

Voor als je geinteresseerd bent, hier nog uitgebreide toelichting van de PDR serie:

Specs + creatie sheet

Zelf zou ik sparen voor de PS1000, zelfde princiepe als de PDR10. Prijs F899,- lagere distortion van de versterker, meer inputs, nu ook met line out speaker outputs, en 3 basspoorten en een beter frequentiebereik (tot 24Hz @ -3dB).

Je kunt dus kiezen tussen de PDR8 (F499,-) de PDR10 (F599,-), de PDR12 (F749,-) en de PS1000 (F899,-). Alle specs staan netjes in de table waarvan de link hierboven staat.
Ik raadt bijna altijd Paradigm aan, gezien dit merk zijn Paradigm je gewoon veel waar geeft voor je geld en niet duur is, omdat er veel anadacht is besteed aan het design, wat bij de Pascal serie zeker wel het geval is.

Hangt allemaal af van je persoonlijke voorkeuren. En ga nou geen REL aanraden, want daar heeft die gast geen geld voor.

Verwijderd

of de saw305 of 307 van sony de 307 is een active maar de 305 niet

• TiMMaY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024
Op donderdag 28 juni 2001 12:40 schreef Yokozuna een heel verhaal
Hee bedankt! Ik ga denk eens even ga shoppen voor die Paradigm! :)
Voor duurdere modellen heb ik op dit moment nog geen geld. En het zou ook een beetje overdreven zijn bij het setje wat ik nu heb!

Verwijderd

ik wil ook een subwoofer aanschaffen maar is het beter om er nog een versterker tussen te zetten dat heb ik namelijk wel eens gehoord

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op donderdag 28 juni 2001 23:02 schreef Ferrari het volgende:
ik wil ook een subwoofer aanschaffen maar is het beter om er nog een versterker tussen te zetten dat heb ik namelijk wel eens gehoord
wat wil je passief of actief ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
actief = beter

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Is het nou verstandig zo'n subwoofer op je sub-out van je versterker aan te sluiten of op de traditionele manier, via je normale speakers?

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 09:35 schreef Lecram het volgende:
Is het nou verstandig zo'n subwoofer op je sub-out van je versterker aan te sluiten of op de traditionele manier, via je normale speakers?
Als je een sub-out hebt dan moet je 'm gewoon gebruiken...
Pagina: 1