Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 07:49
Hoi,

Zo nu en dan bekijk ik met 'Everest' even de temperaturen in mijn kast. Zo nu ook, want ik vernam wat Lag bij bepaalde games wat ik anders nooit heb. Ik schrok best wel van de temp. van mijn cpu, 45/50 graden. Bij 'Taakbeheer'' in Windows 7 zie ik dat de processor steeds 25% wordt/is belast. Ik heb al diverse dingen geprobeerd en het valt mij op dat bij het opnieuw opstarten alles goed is (belasting 0 tot 1%) maar zodra ik ook maar een applicatie opstart en daarna afsluit hij gelijk weer voor 25% belast is en blijft. Is er iemand met hetzelfde probleem of weet iemand hier een oplossing voor?

Stof kan het niet zijn want ik blaas de kast regelmatig schoon met een zwembad pomp van de Action (perfect!) en de temperatuur van mijn cpu (AMD Phenom II X4 955BE) is dan ook altijd rond de 32 graden en heb nooit rare uitchieters o.i.d.

Groet Barrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-05 08:58
Kijk eens in broncontrole welk proces de CPU gebruikt. Openen via uitvoeren -> resmon.

25% klinkt als 100% belasting op 1 core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blurryilluzion
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-04 16:37
Exact 25%?

Heb je een Quadcore? Wellicht dan 1 van je cores van niet lekker werkt en 100% belast blijft.. Geen idee of en hoe dat kan. Maar het klinkt in ieder geval als een software issue.

1. Bios update checken
2. Drivers updaten.

Verder ben ik wel benieuwd naar wat er uit komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je beschrijft een hardwareissue (core werkt niet lekker) en concludeert een softwareissue?

Ik zou idd eerst checken in task manager (broncontrole in het NL dus?) en als dat niet duidelijk is eens een virusscanner draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
in de task manager kun je bij details de colom "command line" aanzetten, dan zie je wat extra info van het process wat 1 core continu belast.

Zo komt ,bijv, het continu load geven van svchost.exe -k netsvcs frequent voor (Schijnbaar windows update issue)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Een defecte core levert blauwe schermen op, niet een belasting van 100% op 1 core. Naast dat je schrikt van een temperatuur waar mijn 955 regelmatig aardig boven kwam (je hebt vermoedelijk een vrij lomp koelblok?) zou mijn eerste 'gok' ook Windows Update zijn. Hiermee sluit ik me aan bij maratropa, als je kijkt bij processen in taakbeheer zou dan duidelijk moeten worden dat een svchost.exe de veroorzaker is.

• barrie
Bedankt voor jullie tips, ik zie in 'Taakbeheer' bij 'Processen', 11 regels "svchost.exe" actief. Is dit normaal?
Ik zou graag een foto toevoegen maar weet niet hoe? Ik kom er nu ook achter dat Windows Update niet meer werkt??

[ Voor 15% gewijzigd door barrie op 21-09-2016 17:01 ]

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:25
Gebruik je toevallig Windows 10 en heb je P2P update sharing aan? Ken een kennis die heeft hier ook last van gehad. Na het uitzetten van het P2P windows update gebeuren was het voorbij.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

• barrie
Dracoz schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:32:
Gebruik je toevallig Windows 10 en heb je P2P update sharing aan? Ken een kennis die heeft hier ook last van gehad. Na het uitzetten van het P2P windows update gebeuren was het voorbij.
Nee ik gebruik Windows 7 64bit. Ik weet nu zeker dat het aan 'Windows update' ligt, zet ik hem uit dan is alles goed. Maar bedankt voor je tip en zal eens kijken of er iets dergelijks te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

In theorie zou je met de stappen die hier genoemd worden ergens moeten komen: http://wu.krelay.de/en/

In de praktijk heb ik zelf al enkele vergelijkbare handleidingen uitgevoerd zonder resultaat, en ondanks dat ik deze nog niet geprobeerd heb schijnt het wel een goede handleiding te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrie
dcm360 schreef op maandag 26 september 2016 @ 04:03:
In theorie zou je met de stappen die hier genoemd worden ergens moeten komen: http://wu.krelay.de/en/

In de praktijk heb ik zelf al enkele vergelijkbare handleidingen uitgevoerd zonder resultaat, en ondanks dat ik deze nog niet geprobeerd heb schijnt het wel een goede handleiding te zijn.
Bedankt voor de Link, ik heb zelf ook al diverse handleidingen geprobeerd helaas ook zonder resultaat en hoop dat het met deze wel gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrie
Van alles niks, ik heb nu 'Auto update' uitgezet en alles werkt nu als een zonnetje, dan maar geen updates!
Pagina: 1