Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-04-2023
Heb een tablet samsung galaxy note 10.1. GT-N8010, KOT49H.N8010xxudne4, android 4.4.2. Van 2012. Wat oud maar werkte tot nu toe voor mij prima!
Heb deze enkele jaren geleden geroot. Weet niet meer hoe. Wil nu f-secure mobile installeren, gratis via het abb van xs4all, maar de virusscanner houdt er al snel mee op. Hij geeft aan dat hij gestopt is. Heb f-secure verwijderd en avast erop gezet. Hetzelfde liedje. Ook deze scanner stopt tijdens scannen na enige tijd.
Heb vervolgens het geheel een harde reset gegeven maar dit helpt niet. De scanners blijven vastlopen!
Ook geeft android aan dat als ik de software wil updaten dat er aan het apparaat is geknoeid en daardoor de update niet doorgaat.
Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Jan2002 schreef op maandag 19 september 2016 @ 07:17:
Hoe kan ik dit het beste oplossen?
Je hebt verschillende problemen zie ik:
  1. Je virusscanners lopen vast / stoppen
  2. Je kan niet updaten.
Ik verwacht dat de virussscanners vast lopen, omdat ze tegen een ram limiet aanlopen, waardoor ze afgesloten worden door Samsung. Hou je de apps open op de voorgrond of zet je het programma op de achtergrond?

Updaten gaat niet, omdat je geroot hebt. Waarschijnlijk kan je wel updaten via Odin of Kies. Maar ik heb zelf geen samsung, dus kan je daar helaas niet verder bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
Gebruikte voorheen 360 security, dat scande wel goed!
Dat updaten niet gaat begrijp ik vanwege dat ik geroot heb! Maar als ik een factory reset doe, kom ik toch weer in de uitgangspositie terecht zonder root rechten? Kennelijk is dit laatste dus niet zo!
Heb via de taakplanner alle apps uitgeschakeld en toen de gescand. Loopt dan ook vast.
Wat bedoel je precies met op de voorgrond of achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
Wil nu alles weer opnieuw installeren. Als data verloren gaat, is dat niet erg.
Zou ik iets van deze pagina kunnen gebruiken: http://forum.xda-developers.com/galaxy-note-10-1
Wie helpt mij een eind op weg?

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken om iets toe te voegen? Meerdere posts achter elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 19-09-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 13:20
Jan2002 schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:43:
Wil nu alles weer opnieuw installeren. Als data verloren gaat, is dat niet erg.
Zou ik iets van deze pagina kunnen gebruiken: http://forum.xda-developers.com/galaxy-note-10-1
Wie helpt mij een eind op weg?
Zoek daar bij het subforum "android developement" naar een custom rom die geschikt is voor de N8010 (staat meestal in de topic titel).
Wat beveiliging betreft heeft een virusscanner namelijk vrij weinig zin als je een 4 jaar oude versie van android draait.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
En RocketKoen, hoe los ik die veiligheid dan op als een virusscanner weinig zin heeft! Android 4.4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:52

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Jan2002 schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:15:
Gebruikte voorheen 360 security, dat scande wel goed!
Waarom dan toch gewisseld als je een scanner had die werkte?
Dat updaten niet gaat begrijp ik vanwege dat ik geroot heb! Maar als ik een factory reset doe, kom ik toch weer in de uitgangspositie terecht zonder root rechten? Kennelijk is dit laatste dus niet zo!
Over het algemeen wel ja. Heb je al een factory reset uitgevoerd dan?
Wat bedoel je precies met op de voorgrond of achtergrond?
Heb je scanner open staan op je scherm tijdens het scannen of heb je deze weggedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2002
Heb de oude scanner gedelete omdat steeds meer rommel op mijn tablet kwam via de virusscanner! En bovendien krijg ik via mijn abb van xs4all f-secure gratis! Dus die f-secure wilde ik installeren!

Heb reeds twee keer een factory reset gedaan. Helpt niet!

Heb de scanner openstaan. Druk op handmatig scannen, en na enige tijd stopt deze en krijg ik bij f-secure dat de visrusscanner is gestopt. Is slechts bezig geweest met initialiseren! Bij avast worden enkele mappen wel gescand maar dan stopt deze ook.

Heb het gevoel dat dit iets te maken heeft met dat ik de tablet geroot heb. Supersu staat er na de reset ook nog steeds op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-04 13:20
Jan2002 schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:43:
En RocketKoen, hoe los ik die veiligheid dan op als een virusscanner weinig zin heeft! Android 4.4.2
Een custom rom installeren met een recentere versie van android.

Ik denk niet dat je ze gaat vinden met de meest recente versie. Maar zo'n virusscanner op een oude android is gewoon schijnveiligheid.

Gewoon geen dingen meer doen met die tablet die gevoelig zijn, zoals bankzaken of prive informatie.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:49
Jan2002 schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:15:
Maar als ik een factory reset doe, kom ik toch weer in de uitgangspositie terecht zonder root rechten?
Over het algemeen niet, rooten past de systeempartitie aan (of de kernelpartitie bij een systemless root) en het enige wat een fabrieksreset doet is de datapartitie wissen.
Pagina: 1