Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

All-round Computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers!

Graag zou ik jullie advies willen ontvangen op mijn volgende "set". Ik ben niet echt bekend in de desktop onderdelen wereld (In elkaar zetten is wel iets wat ik goed kan), alleen twijfelde ik of mijn set wel rendabel is, en uiteraard: of ik wel mijn wensen behaal!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
[i]Met mijn nieuwe setup wil ik graag voornamelijk gamen en produceren. Ik heb een uitgebreide collectie spellen in mijn Steam bibliotheek (GTA V, Civilization) en zou het mooi vinden als ik deze spellen wat soepeler en wat hoger kan runnen. Uiteraard ook wat oudere spellen die ik graag op het mooist wil laten lopen.

Voor het muziek produceren gebruik ik FL studio. Dit programma is een beste geheugenvreter en is een best zwaar programma voornamelijk door de plugins die er in zitten.

Af en toe bewerk ik ook wel eens een video. Hier ligt niet mijn voornaamste voorkeur in, maar zou het graag willen blijven doen.[i]

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een variabel budget. Ik heb een set up gevonden voor rond de 900 euro ongeveer. Ik zou dan ook graag in de klasse van 800-1100 zitten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet van toepassing

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ikzelf denk aan een SSD voor het besturingssysteem en een HDD voor de overige zaken. Verder denk ik een aantal USB poorten en that's it. (denk ik)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ikzelf vind dat Intel een zeer goed merk is. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar een Intel processor vanwege de betrouwbaarheid en de kracht die de processor heeft.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
HGeen extra wensen of eisen.

Ga je overklokken?
Ik zou willen overklokken, maar ik zou hierover graag wat advies willen inwinnen: Is dit de moeite waard? Hoe zit het met koeling? Tips zijn uiteraard zeer welkom

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij een stukje op stap kunnen helpen naar mijn eerste pc build. Geld is in dit geval niet een grote drive (Niet dat ik een videokaart van 1500 zo 123 kan neertellen als student :P). Ik hoop dat jullie mij vooral kritische punten kunnen geven op mijn gevonden lijstje en vooral ook kunnen motiveren/discussieren waarom een ander product beter zou zijn in geval dat.

Gevonden lijst
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 251,-€ 251,-
1MSI H97 GAMING 3€ 104,-€ 104,-
1MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1€ 298,-€ 298,-
1Corsair Carbide 200R Windowed€ 63,50€ 63,50
1Cooler Master Hyper 103€ 23,95€ 23,95
1Alpenföhn WingBoost2 - Toxic Green, 140mm€ 10,74€ 10,74
1Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C10€ 69,70€ 69,70
1Silverstone Strider 600W€ 75,-€ 75,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 895,89

Groet! 8)

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-11 16:54

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Nou, gezien de keuze voor de K processor zullen we beginnen met het kijken naar overklokken: Enkel de "z170" chipset kan normaliter van de oc features van de nieuwste K serie processors gebruik maken. Dat betekent helaas dus dat je met het kopen van zo'n duurdere K serie processor nog niet helemaal klaar bent, dan zul je er voor de volle oc features ook een (je raadt t al..) duurdere "z170" chipset moederbord moeten hebben, bijvoorbeeld deze: pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING

Overigens, je hebt een processor geselecteerd die wat aan de oude kant is, dit is zijn nieuwere broertje: pricewatch: Intel Core i5-6600K Boxed (ongv. even duur verder).

Wat je ook zou kunnen doen is het oc-plan in de ijskast doen (pun intended) en het geld dat je daarmee bespaard in een betere videokaart steken. Dan kun je ook de voeding vervangen door een betere variant: pricewatch: Corsair RM550x

(Overklokken kan overigens wel degelijk de moeite waard zijn, maar van de betere grafische kaart zullen je meer merken)

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Verwijderd

Overklokken levert erg weinig op. In games win je er maar enkele fps mee.
Er vanuit gaande dat je een 1080p monitor hebt is een GTX 1060 een goede keuze.
Onderstaand een lijstje met onderdelen die ik bij elkaar heb geharkt waarin rekening is gehouden met het uiterlijk van de onderdelen ivm de behuizing met raam die je uitgezocht hebt.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 202,95€ 202,95
1MSI B150 GAMING M3€ 103,95€ 103,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 281,49€ 281,49
1Scythe Kotetsu€ 29,95€ 29,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 77,90€ 77,90
1Corsair CX450M€ 49,99€ 49,99
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 118,95€ 118,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 928,68

• Milanees
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-10-2021
Je hebt al goede feedback gekregen op je build. Wil nog toevoegen dat overklokken het naar mijn mening zeker waard kan zijn, maar dat is afhankelijk van je persoonlijke doelen. Ten eerste moet je het leuk vinden om te rommelen met je pc die waarschijnlijk vaker dan eens een bsod, error of een opstart probleem heeft.

Ten tweede is het voor de performance in Games voor de komende twee jaar niet interessant. Daarna echter wel, met een oc van 15 procent haal je meestal twee generaties processoren weer in.

Vaak wordt gezegd dat een niet oc cpu en mobo bijv 350 kost en een oc cpu mobo en aftermarket cooler 500 en dat het dus veel duurder is. Vergeet dan niet dat je over drie jaar, als je klaar bent met je studie😉 een gtx 1370 in je pc hebt en dat het bedrag van de k cpu en z mobo extra geteld zou mogen worden over het gehele aankoopbedrag van de PC.

Een videokaart is echter veel belangrijker voor een game pc. Met je muziek en video werk is 15 procent overklok ook vaak echt 10/15 procent performance increase.

Als je het goed aanpakt hoeft je pc absoluut niet korter mee te gaan, heter te zijn of luider.

[ Voor 3% gewijzigd door Milanees op 19-09-2016 08:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Achilles schreef op maandag 19 september 2016 @ 04:47:
Nou, gezien de keuze voor de K processor zullen we beginnen met het kijken naar overklokken: Enkel de "z170" chipset kan normaliter van de oc features van de nieuwste K serie processors gebruik maken. Dat betekent helaas dus dat je met het kopen van zo'n duurdere K serie processor nog niet helemaal klaar bent, dan zul je er voor de volle oc features ook een (je raadt t al..) duurdere "z170" chipset moederbord moeten hebben, bijvoorbeeld deze: pricewatch: Asus Z170 PRO GAMING

Overigens, je hebt een processor geselecteerd die wat aan de oude kant is, dit is zijn nieuwere broertje: pricewatch: Intel Core i5-6600K Boxed (ongv. even duur verder).

Wat je ook zou kunnen doen is het oc-plan in de ijskast doen (pun intended) en het geld dat je daarmee bespaard in een betere videokaart steken. Dan kun je ook de voeding vervangen door een betere variant: pricewatch: Corsair RM550x

(Overklokken kan overigens wel degelijk de moeite waard zijn, maar van de betere grafische kaart zullen je meer merken)
Superbedankt voor je snelle feedback! Ik zie inderdaad dat de 6600k niet veel verschilt met de gekozen processor. Dat is dan zeker ook het overwegen waard.

Ik kreeg van ACB2401 de feedback voor de GTX 1060, aangezien ik al inderdaad een 1080p LED scherm heb (sorry voor het vergeten te melden).

Is de voeding die ik heb qua vermogen minder goed of is de voeding die jij hebt gekozen sterker?
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:16:
Overklokken levert erg weinig op. In games win je er maar enkele fps mee.
Er vanuit gaande dat je een 1080p monitor hebt is een GTX 1060 een goede keuze.
Onderstaand een lijstje met onderdelen die ik bij elkaar heb geharkt waarin rekening is gehouden met het uiterlijk van de onderdelen ivm de behuizing met raam die je uitgezocht hebt.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 202,95€ 202,95
1MSI B150 GAMING M3€ 103,95€ 103,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 281,49€ 281,49
1Scythe Kotetsu€ 29,95€ 29,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 77,90€ 77,90
1Corsair CX450M€ 49,99€ 49,99
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 118,95€ 118,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 928,68
Superbedankt voor je feedback en lijstje! Ik ga kijken of ik dit kan combineren met wat ik al gevonden heb.
Ik had alleen een vraag over de videokaart: Ik zie dat de gekozen kaart maximaal 2 HDMI outputs heeft, stel ik zou nog zeggen dat ik eventueel mijn TV erop wil zetten (Dan heb ik een totaal van 3 poorten nodig (2 x scherm, 1 x TV), zou dan de Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G een optie kunnen zijn?
Milanees schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:44:
Je hebt al goede feedback gekregen op je build. Wil nog toevoegen dat overklokken het naar mijn mening zeker waard kan zijn, maar dat is afhankelijk van je persoonlijke doelen. Ten eerste moet je het leuk vinden om te rommelen met je pc die waarschijnlijk vaker dan eens een bsod, error of een opstart probleem heeft.

Ten tweede is het voor de performance in Games voor de komende twee jaar niet interessant. Daarna echter wel, met een oc van 15 procent haal je meestal twee generaties processoren weer in.

Vaak wordt gezegd dat een niet oc cpu en mobo bijv 350 kost en een oc cpu mobo en aftermarket cooler 500 en dat het dus veel duurder is. Vergeet dan niet dat je over drie jaar, als je klaar bent met je studie😉 een gtx 1370 in je pc hebt en dat het bedrag van de k cpu en z mobo extra geteld zou mogen worden over het gehele aankoopbedrag van de PC.

Een videokaart is echter veel belangrijker voor een game pc. Met je muziek en video werk is 15 procent overklok ook vaak echt 10/15 procent performance increase.

Als je het goed aanpakt hoeft je pc absoluut niet korter mee te gaan, heter te zijn of luider.
Dus eigenlijk kan ik concluderen dat overklokken pas voor later stadium erg rendabel is?

• Milanees
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-10-2021
In short, voor games is het nu niet nodig inderdaad. Als je je systeem over drie jaar nog steeds wilt gebruiken op Ultra is het wel leuk.

Verwijderd

De Gigabyte heeft 1 DP, 1 HDMI en 2 DVI-I poorten. Ik zie je maar één 1080p scherm vermelden, met de tv erbij kom je op 2. Welke aansluitingen hebben je scherm en tv?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:34:
De Gigabyte heeft 1 DP, 1 HDMI en 2 DVI-I poorten. Ik zie je maar één 1080p scherm vermelden, met de tv erbij kom je op 2. Welke aansluitingen hebben je scherm en tv?
Excuus: Ik heb momenteel 1 HDMI Samsung monitor.

Ik heb verder nog 1 scherm en 1 TV liggen die ik niet plan om te gebruiken, maar ik vroeg me af of ik deze wel zou kunnen gebruiken in de toekomst (vooral het 2e scherm), vandaar de vraag.
Pagina: 1