Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb sinds kort een raspberry pi waarop ik HAP-NodeJS heb gezet zodat het mogelijk is om via homekit aan te sturen. Nu werkt het technische gezien maar ik zou graag een paar zaken willen instellen die ik niet kan vinden.

Voor een accessoire is het mij gelukt om een fabrikant, model en serie nummer in te vullen, maar hoe dit je dit via een bridge? wat moet ik bij BridgeCore.js aanpassen om dit in te stellen?

Ik zou graag een extra controle op IP niveau willen instellen voor binnenkomende opdrachten zodat niet iedereen commando's kan afvuren, weet iemand waar en hoe dit ingesteld kan worden?
Wat voor maatregelen nemen jullie om de beveiliging op orde te hebben?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 07:47
Ik ken dat pakket en jouw ervaring met Javascript niet, maar je zou een TLS-verbinding op kunnen zetten die alleen bepaalde certificaten toelaat. Het grootste deel zit native in NodeJS verwerkt en zou dus niet moeilijk zijn om op te zetten.

Op IP-basis lijkt mij een redelijke beveiliging onmogelijk - je kan zelf tegen je router zeggen dat jij een bepaald IP hebt/wilt (statisch IP in Windows instellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:25
Even off-topic. Ik zelf gebruik homebridge voor de aansturing van mijn online apparaten. Hier ben ik erg tevreden over. Er zijn ook veel plug-ins voor diverse accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
de naam van de bridge heb ik opgelost met deze code:
var Characteristic = require('./').Characteristic;
var Service = require('./').Service;

bridge.getService(Service.AccessoryInformation)
.setCharacteristic(Characteristic.Manufacturer, "Raspberry pi")
.setCharacteristic(Characteristic.Model, "3 B")
.setCharacteristic(Characteristic.SerialNumber, "001");

Het IP komt volgens de author binnen in HAPServer.js#L884, hier moet ik nog wat meer naar kijken.
Graag log en filter ik bepaalde ip adressen, nieuw uitgegeven ip adressen komen door mijn router in een bepaalde pool terecht, deze adressen wil ik graag filteren op de logica van de homekit server.

homebridge heb ik ook geprobeerd, maar er zaten wat meer voorbeelden bij de hap-nodejs oplossing waardoor ik dit vrij snel aan de praat had. waarbij onder homebridge ik niet zo snel een garage deur kon vinden. maar die was er blijkbaar wel aan jouw link te zien.
Dan alsnog hou ik er liever van om domotica in het huis te houden en niet beschikbaar te hebben op welke manier dan ook op het internet. voor mijn gevoel is hap-nodejs wat veiliger, maar dat kan ook een gevoel zijn :)

[ Voor 12% gewijzigd door Madcat op 19-09-2016 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Madcat schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:19:
...Dan alsnog hou ik er liever van om domotica in het huis te houden en niet beschikbaar te hebben op welke manier dan ook op het internet. voor mijn gevoel is hap-nodejs wat veiliger, maar dat kan ook een gevoel zijn :)
Sterker nog, een verkeerd gevoel van veiligheid.
Als je denkt dat je met het blokkeren van IP-adressen ook maar íets beveiligt...

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==