Feedback nodig op mijn build graag!

Pagina: 1
Acties:

• Athylus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-10 22:35
Hoi, even de standaard vragen eerst!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga veel programmeren in visual studio, en daarnaast wil ik meerdere CPU heavy applicaties tegelijk runnen. Wil dus een zo sterk mogelijke processor.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum 400 euro. Power supply, grafische kaart en SSD heb ik al.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
AMD Radeon HD5700 grafische kaart
BQT L7 430W power supply
SSD, weet niet precies welke. Sata-600 aansluiting.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk minimaal een 6-core, 1 grafische kaart en tenminste 8GB werkgeheugen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb goede ervaringen met AMD, ASRock en kingston.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Lekker rustig, beetje geluid mag wel met al die fans. Wil gwn dat ie veel programma's tegelijk kan runnen zonder langzaam te worden.

Ga je overklokken?
Niet van plan momenteel.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag willen of iemand kan kijken of alles wel daadwerkelijk past, en dat als ik dit bouw dat ie het ook doet. Daar zou ik heel erg mee geholpen zijn, dan kan ik hem bestellen en verder met mijn missie!

Mijn lijst van wat ik nu heb:
  • ASRock 870 extreme 3
  • AMD Athlon II X255 dual core processor
  • 4 GB RAM DDR3
  • Radeon HD5700
  • SSD 250 GB
  • BQT L7 430W power supply
Wat ik wil:https://www.alternate.nl/...6d387bf4ff3e6f5c024f15e60

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:46
Maak even een lijstje via de pricewatch. Externe links naar websites zijn niet toegestaan.
DAA beleid

Verwijderd

Op dit moment zou ik niet meer voor AMD kiezen en zeker niet zo'n zwakke 8 core. Als je AMD wil kan je beter wachten tot Q1-2017 als de nieuwe cpu's van AMD worden gelanceerd.
Voor nu kan je beter Intel kiezen omdat Intel cpu's per kloktik veel sneller zijn dan AMD. Voor €400,- kan je bijvoorbeeld onderstaande onderdelen kiezen. Nieuwe voeding heb ik er ook bij gezet omdat ik denk dat je huidige een jaar of 6 oud is en gezien de kwaliteit het niet verstandig is deze mee te nemen naar een nieuw mobo en cpu.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 202,95€ 202,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 31,69€ 31,69
1Corsair CX450M€ 49,99€ 49,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 371,53

• Athylus
Dankje ACB. Hoe zie je dat ze per kloktik sneller zijn?

Klopt, alles is 6 jaar oud in deze doos. Zal mijn AMD grafische kaart goed samen gaan met intel?

Ben momenteel ontbijten. Zal later op de dag nog uitgebreid je lijstje bekijken en die van mij aanpassen.

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
Athylus schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:48:
Dankje ACB. Hoe zie je dat ze per kloktik sneller zijn?

Klopt, alles is 6 jaar oud in deze doos. Zal mijn AMD grafische kaart goed samen gaan met intel?

Ben momenteel ontbijten. Zal later op de dag nog uitgebreid je lijstje bekijken en die van mij aanpassen.
De combinatie grafische kaart en cpu maakt niet uit (mist niet een van de 2 een bottleneck is) Dus dat is geen enkel probleem, wel is je grafische kaart ook al best wel oud ik weet niet of je ook gamed maar mischien is dat ook nog de overwegen om te vervangen?

wat ACB bedoeld is dat als de bijde proccesor bijwijze allebij 2000Hz hebben (dus keer per seconde dat hij iets doet) dat de intel proccesor meer werk vericht krijgt. je kan het ook zo zien de amd Cpu is een kar met 1 paard en de intel heeft er twee. de paarden lopen op bijde chips even snel, maar omdat de intel chip 2 paarden heeft gaat het sneller.

Verwijderd

Een vergelijking per kloktik doe je door er een singlethread benchmark van vergelijkbaar geklokte cpu's erbij te pakken. In http://www.anandtech.com/bench/product/1402?vs=1646 zie je dan dat een Intel singlecore ruim 80% sneller. Alleen in benchmarks die alle 8 cores van de FX benutten is deze sneller.

Wat is het doel voor het gebruik van de grafische kaart? Maakt de software er geen gebruik van en speel je geen games, wat op een HD 57xx al niet meer mee gaat vallen, kan je de kaart er beter uit laten en je monitor op het moederbord aansluiten. Scheelt weer wat stroomverbruik.

• Athylus
Ik speel af en toe een potje league of legends. Meer niet.

Ik wil meerdere bots voor runescape aanzetten op deze PC. Vandaar dat ik een goeie processor wil.

Ben net thuis, nu eten. Daarna de lijst samenstellen. Computer doet het helaas niet. Output BIOS error.

Clear CMOS gedaan nu doet ie het weer.. haha, misschien neit het slimste. Maar hey, it works.

---

ACB ik heb even gekeken naar je link, het is wel duidelijk. De intel is beter in zo ongeveer 75% van de opzichten in deze benchmark.

Past mijn GK wel hier op: 3x PCI, PCI-e 3.0 x1, 2x PCI-e 3.0 x16? Volgens mij zit ie op een PCI-E 2.0. Mijn kaart zit nu vast aan een 6 pins PCI-E connector. En de ASRock 870 extreme3 heeft deze mogelijkheden: 2x PCI, 2x PCI-e 2.0 x1, 2x PCI-e 2.0 x16.

Het is nogal veel. Maar ik heb nog wat onderzoek gedaan en ben tot de conclusie gekomen dat die kaart dan wel gewoon past.
bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/PCI_Express

[ Voor 67% gewijzigd door Athylus op 19-09-2016 20:46 ]

Pagina: 1