Toon posts:

E-mail server met WAP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een server met daarop Winroute. Winroute haalt elke 10min mijn mail op van de provider, en ik heb een domein naam via hn.org gekoppeld aan mijn IP adres. Zou het nu ook mogelijk zijn om via WAP mijn e-mail op mijn eigen server te bekijken? Of in ieder geval kijken of er mail is? Is er uberhaupt een mogelijkheid om een eigen wap servertje te draaien?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
uh ik meen dat de nieuwe MS Exchange server die mogelijkheid bied, ben geen sysbeheerder maar meen dat wel eens gelezen te hebben, je kan wap op vrijwel elke webserver draaien door gewoon contenttype toe te voegen dan wel script matig te versturen. Op zich hoef je dan alleen een scriptje te hebben wat de mail voor jou op haalt en dan laat zien in een wappagina.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat dan als ik WAP op een gewone webserver wil draaien?? Zijn er ook speciale WAP Servers? En op welke poort werkt WAP?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zijn er geen PHP WAP-Webmail-scriptjes? *

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
WAP gaat gewoon via HTTP. Maar dan geen HTML bestanden maar WML bestanden.

En welke mailserver ondersteunt 't nou niet? :P

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:05
Is idd gewoon een kwestie van je webserver configgen zodat WML bestanden als dusdanig gephrased worden.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand dan ook een pagina waar ik info over WAP Server's kan vinden? Dus hoe in te delen enz.??
Pagina: 1