Waar koop je IR-Man??

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:18
vraag spreek van zelf.
waar koop je het in NL??

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ej, kun je misschien vertellen wat het precies is en wat het doet etc. :?

Verwijderd

Was dat?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je wilt Winamp remote controllen ?
www.abgcomputers.nl daar hebben ze remote setjes, en anders zoek ff via searchengines

• Chillmeister
IR man is een soort infra rood port waarmee je elke afstand bediening kan gebruiken.
Ik zag namelijk dat die mp3 afstand bediening voor f49,- uitverkocht is. Dus ik ging zoeken naar een andere oplossing.

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Cool! B-)

Was altijd al van plan om nog een oude Linux bak te spuiten en up te graden naar MP3-speler....

Als je een alternatief voor die remote vind, let us know!!! :9~

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:04

Sharky

Skamn Dippy!

Op donderdag 28 juni 2001 12:38 schreef ehuurman het volgende:
Cool! B-)

Was altijd al van plan om nog een oude Linux bak te spuiten en up te graden naar MP3-speler....

Als je een alternatief voor die remote vind, let us know!!! :9~
je kunt er zelf ook eentje bouwen voor minder dan een tientje. heel simpel.
mail me anders

wahaha tjek agb:
LET OP: Door gigantische golf bestellingen vanaf www.tweakers.net zijn we door de voorraad heen.. We gaan kijken of we er meer kunnen krijgen...
Bestellen kan wel, maar wordt dan behandeld als een reservering voor ALS we de afstandsbedieningen nog kunnen krijgen.
TO BE CONTINUED

This too shall pass

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:03

Knutselsmurf

LED's make things better

Via www.evation.com kun je de enige echte originele IR-man bestellen....

- This line is intentionally left blank -

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

deze is heel makelijk te maken...kost je 12 gulden aan onderdelen....waarvan 8 voor de ir ontvanger en 2 voor het com stekkertje

voor meer info, icq me

Greetz

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Chillmeister
Als je hem zelf bouwt, werkt die poort met elke afstand bediening?? want 12 piek is niks, dan will ik er zeker wel een maken

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:32
Ik heb nog een officiele IRMAN liggen
van evation.com dus, maar ik doe er nix mee
voor 25,- mag je hem hebben ?

Heb er nog het doosje bij

• sjolmers

sjolmers

bij zelfbouw doet ie het met bijna alle afstandbedieningen....
ik gebruik zelf een Philips en dat gaat perfect. de orginele IRman software doet het hier niet mee maar er zijn andere oplossingen.
zie ook [topic=166680]

Greetz

• Chillmeister
25 gulden, dat wil ik wel doen

• stfn345
Iets fout gelopen

• Chillmeister
wat fout gelopen??

Verwijderd

WWW.CRYSTALFONTZ.COM
verkoopt ze ook

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:06
zo`n IR ding wou ik dus ook al :)

helaas dat ik niet technisch ben anders had ik zelf wel geprobeerd

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Chillmeister
Ik zou wel eentje zelf willen maken als het maar een tientje kost, maar ik weet niet how Ik zoiets zou moeten maken........

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05-2025
Hehe, ik heb zoiets helemaal niet nodig. Ik heb zo'n cordless keyboard en daar zitten ook van die winamp knoppen op (die het zonder installeren ofzo meteen al doen, best cool) 8-)

Verwijderd

euhm.. hier!
je kunt ook een officiele gaan kopen op http://www.evation.com maar dan ben je 2 à 3x zoveel kwijt.
Als je een beetje kunt knutselen/solderen kun je ook hier even een kijkje nemen.
En voor de spulletjes gaan we? precies. naar de stuut & bruin :)

• Chillmeister
Stuut en Bruin mooie zaak....
das mooi want ik heb net een mooie afstandbedienig gevonden

Verwijderd

ja, edwinv en ik zijn echt vaste klanten daar :)
je moet wel zorgen dat je door de goede persoon wordt geholpen, want afgelopen vrijdag hadden we een jonge gast die daar bieuw is geloof ik.. we moesten alleen wat spulletje hebben, maar we hebben daar een half uur gestaan! :(

• Chillmeister
ik vind radio twente alleen wel goedkoper op onderdelen

• Chillmeister
die ir-man op de site is voor nederlanders 55 gulden niet 35 dollar. omdat het een nederlandse bedrijf is..

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 21:56 schreef Chillmeister het volgende:
die ir-man op de site is voor nederlanders 55 gulden niet 35 dollar. omdat het een nederlandse bedrijf is..
Ja, exclusief 19% BTW en 6 piek verzendkosten, dan kom je dus nog steeds op 71 gulden uit, en dat vind ik nog steeds veel voor iets wat je voor iets meer dan een tientje kunt maken

• Chillmeister
en jullie verkopen die dingen zie ik?? want dat is wel handig want ik woon toch in voorburg. En als ik naar stuut en bruin ga kost dat toch wel een paar piek aan bezine en nog een paargulden aan parkeer geld.

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 22:49 schreef Chillmeister het volgende:
en jullie verkopen die dingen zie ik?? want dat is wel handig want ik woon toch in voorburg. En als ik naar stuut en bruin ga kost dat toch wel een paar piek aan bezine en nog een paargulden aan parkeer geld.
Yep wij verkopen ze.. maar dat vinden de modjes hier niet zo leuk als wij dat zeggen geloof ik, dus ik nou m'n mond maar :X

• Chillmeister
ik merk alleen dat die van jullie geen micro controller bevat zoals de UIR (universal infra red controller) dan wordt toch de cpu load veel groter zonder zo'n micro controller???

Verwijderd

Dat klopt, een microcontroller (zoals de 12C509 die de UIR gebruikt) vermindert de CPU load iets. Maar omdat wij geen PIC programmer hebben, en een PIC de zaak duurder maakt, hebben we gekozen voor ons huidige model. We denken niet dat de iets verminderde CPU load de hogere kosten rechtvaardigt.

In principe zouden we op verzoek ook wel iets met PIC kunnen maken. Moeten we wel eerst een programmer regelen, maar dat zal wel lukken bij de Stuut & Bruin.

Verwijderd

Hoi, om dit even te melden:

Het verschil tussen de IRman met het zelfbouw ding met alleen de IR ontvanger die in bijv. de C't stond:

De IRman heeft een PIC12C509 microcontroller, die zelf de signalen van elke willekeurige afstandsbediening omzet in een signaal van 3 bytes, en dat als interrupt kan geven op je com poort.
Dit is niet perse nodig, maar als je geen microcontroller gebruikt (zelfbouw ding uit de C't van 12 piek dus) moet je een 36kHz signaal gaan monitoren, en dat kost je iets meer CPU-tijd. Bovendien heb je best veel fouten op die manier.

Als je zelf een "echte" IRman wil bouwen moet je zo'n chippie (laten) programmeren, en dan ben je weer 10 piek verder, bovendien moet je een HEX hebben (heb ik nog staan)

Verwijderd

SoundBastard heeft volkomen gelijk. Als er belangstelling is voor een versie met microcontroller willen we ook wel kijken of we die kunnen maken :X

• stfn345
Zoals ik al in een eerdere reply zei
ALs iemand interesse heeft : Ik heb nog zon originele IRMAN liggen met doosje etc. werkt nog 100% maar ik doe er alleen helemaal NIX mee..

25,- issie van jou

• Chillmeister
I Wil hem kopen , NU meteen.
alleen je hebt geen icq# of email opgegeven
:7

• Chillmeister
he razorhead hopen dat de topic niet gesloten wordt want ik weet niet hoe ik je anders moet bereiken voor die ir man

• Chillmeister
Razor head reageer dan anders verdwijnt deze topic naar het verleden en zal je hem nooit zien. ik will die ir man van je kopen

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 12:27 schreef Chillmeister het volgende:
IR man is een soort infra rood port waarmee je elke afstand bediening kan gebruiken.
Ik zag namelijk dat die mp3 afstand bediening voor f49,- uitverkocht is. Dus ik ging zoeken naar een andere oplossing.
Die Afstandsbediening bij abgsystems is niet de IR-man hoor... Dat ding wat daar staat voor 49 pieken sucks heftig.
Had ook zo'n ding echt wel waardeloos!

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 22:35 schreef 5731N het volgende:

[..]

Ja, exclusief 19% BTW en 6 piek verzendkosten, dan kom je dus nog steeds op 71 gulden uit, en dat vind ik nog steeds veel voor iets wat je voor iets meer dan een tientje kunt maken
Is toch al flink goedkoper dan dat die dingen een tijdje terug kostten!!!

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 10:53 schreef RaZoRhEaD het volgende:
Zoals ik al in een eerdere reply zei
ALs iemand interesse heeft : Ik heb nog zon originele IRMAN liggen met doosje etc. werkt nog 100% maar ik doe er alleen helemaal NIX mee..

25,- issie van jou
Interesting!!!

Die wil ik ook wel!

• Chillmeister
ik probeer razorhead de laatste 3 dagen te vinden, maar hij geen email of icq nummer opgegeven..... en hij reageert niet

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 23:29
Jullie hebben het over 'het zelfbouwsetje' dat in de C'T heeft gestaan.
Maar: Welke maand/jaar ?
De Nederlandse of de Duitse C'T ?

• Chillmeister
nee it-man (www.evation.com) is nieuw 71 piek in totaal, maar razorhead wil hem wel verkopen voor 25 piek, dus will ik hem wel hebben!!

• sjolmers

sjolmers

Op donderdag 05 juli 2001 22:58 schreef winand het volgende:
Jullie hebben het over 'het zelfbouwsetje' dat in de C'T heeft gestaan.
Maar: Welke maand/jaar ?
De Nederlandse of de Duitse C'T ?
De C'T van November 2000 http://www.fnl.nl/ct/archief2000/ct2000-11/abstracts_index.htm puntje 048-049: Windows vanuit je luie stoel

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 12-08 09:55
De enige echte irman.
http://www.evation.com/irman/index.html

Komt idd uit nederland.

Coïtus ergo sum

• winand
  • Laatst online: 19-08 23:29
sjolmers: gevonden!
Ik heb inderdaad toen die onderdeeltjes willen halen bij een elektronika-zaak (dislay Eindhoven) Helaas konden ze mij die ontvanger niet leveren, dus hield het verhaaltje op

• sjolmers

sjolmers

Winand, als je meer links wilt en of je zo'n IR dingetje wilt...kunnen we mischien wel eea regelen

Greetz

Pagina: 1