Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didius
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik ben op zoek naar een compacte camera, maar zie door de bomen het bos niet meer. Kunnen jullie me een camera aanbevelen?

Ik zoek een camera die wat voldoet aan:
  • klein en gemakkelijk opbergbaar
  • goede batterij
  • scherpe foto's, extreme zoom is niet echt nodig. Eerder een camera om op reis wat foto's te maken
  • prijs minder dan of rond de €250
  • ik ben geen fan van overbodige tierlantijntjes, wifi etc, allemaal voor niets nodig
  • liefst geen uitklapbaar scherm etc, dat gaat toch maar kapot (slechte ervaringen)
  • goede bouwkwaliteit
Samengevat, op zoek naar eenvoudig, doch goed model. Op zoek naar een echt duurzaam model dat nog lange tijd mee kan gaan.

Ik was bij het zoeken bijvoorbeeld de Panasonic Lumix TZ60 tegengekomen en dacht dat ik eruit was, maar eigenlijk heb ik die 'extreme' zoom toch niet nodig. Beetje zonde van de aankoop dan..., iemand een beter idee?
(Smartphone volstaat niet, ik zoek echt een dedicated camera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gjeest
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14:24
Vrijwel alle camera's in de prijssegment hebben zoveel zoom. Pas bij de de iets duurdere compact camera's (Sony RX100, Canon G9X) heb je minder zoom, het voordeel bij deze camera's is de grotere sensor waardoor je beter foto's kan maken met minder licht. Maar als je iets zoekt rond de 250 is de TZ60 een goede keuze, deze heeft namelijk een goede Leica lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Panasonic TZ60, is een goede keuze, voor deze prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2016 08:38 ]