Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• jwroks
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-10 12:44
Ik ben op zoek naar een goede Android smartphone die tenminste voldoet aan deze eisen:
  • dual sim en tegelijkertijd ruimte voor een SD-kaart
  • Amoled scherm 5 - 5,2"
  • Goede camera
Verder moet de telefoon redelijk snel zijn (maar hoeft geen high end te zijn).

Ik gebruik de telefoon vooral voor foto's maken, e-mail, whatsapp, browsen en Office applicaties. Ik speel nooit games.

Budget rond 300 euro.

Ik ben afkomstig van Windows 10 Mobile.

Wat zijn goede opties?

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:57

g0tanks

Moderator CSA
Ik denk dat je met behulp van de pricewatch al een goede voorselectie kan maken. Het aantal dual sim smartphones die voldoen aan jouw eisen zijn er namelijk niet zoveel.

https://tweakers.net/categorie/215/smartphones/producten/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Verwijderd

Motorola/Lenovo G4 nuff said. Snelle telefoon, mooi scherm, goede hardware, kale Android versie, dual sim, goede camera. Kost rond de €230,00.

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Niet zoveel keuze in amoled met die afmetingen voor rond de 300. Meizu Pro 6 is een optie, of een Samsung Galaxy C5 maar die is denk ik nog niet verkrijgbaar.

Verwijderd

Microsoft heeft een W10 toestel met amoledscherm en dualsim. Het is de Microsoft Lumia 650 en kost 122 euro.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Welke toestellen heb je zelf al gevonden? Bij het openen van een topic in de MAA is het ook verplicht om zelf al met een aantal toestellen te komen.

• novosibirk
  • Laatst online: 18-09 18:18
Er zijn nauwelijks dualsim toestellen te vinden in de pricewatch, die enigzins goede specs hebben. Ik snap niet dat dualsim niet van de grond komt in Nederland, kijkend naar het feit dat veel mensen nu met 2 toestellen rondlopen (zakelijk en prive).

Ik heb wel een website gevonden met wel ruime aanbod, maar ik weet niet of deze betrouwbaar is. www.dual-sim.nl . Ik durf het in ieder geval niet aan om een toestel daar aan te schaffen.

edit: na wat research: https://tweakers.net/shopreview/8717/dual-sim/shopreviews/

[ Voor 8% gewijzigd door novosibirk op 19-09-2016 09:39 ]

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:27
Oneplus 3? 64GB is zat aan opslag.. heb zelf nog maar 10GB in gebruik met alle apps der op, veel games en een film. Echter is hij wel 5.5inch maar ligt zeker fijn in de hand! Anders wordt dualsim het niet :/

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-11 12:13
Moto G4
BQ Aquaris M5
BQ Aquaris X5
BQ Aquaris X5 plus => deze heb ik nu in bestelling. Net iets hoger dan je budget. De M5 heeft gelijkaardige specs en valt wel binnen je budget.

• Stancke
  • Laatst online: 12-11 18:13
Galaxy S5 Dual Sim...

Heb deze reeds geruime tijd, heel tevreden van en voldoet perfect aan je eisen.

Staat voor 300€ op eGlobal dacht ik

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Xiaomi Redmi 3s lijkt me veruit de beste keuze in dit segment.

• jwroks
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-10 12:44
De Lumia 650 heb ik op dit moment in bezit. Maar helaas gaat het moment aanbreken dat ik afscheid moet gaan nemen van Windows 10 Mobile.

Ik heb gekeken naar de One Plus X en naar de Samsung J5 Duos 2016. De OnePlus lijkt af te vallen omdat het of dual sim, of SD is. En nogal een vingerafdrukken- en krassenmagneet. De Samsung J5 lijkt heel aardig in de buurt te komen, maar op de één of andere manier vreesde ik een addertje onder het gras. If it seems to be too good to be true, it is too good to be true... Maar Stancke is heel tevreden - hoe is de camera? En in het donker?

- update - ah, stancke heeft een S5 (niet de J5)... Iemand ervaringen met de J5?

[ Voor 6% gewijzigd door jwroks op 19-09-2016 21:52 ]

• Stancke
  • Laatst online: 12-11 18:13
Ik heb het over de S5, maar niet de J5

• rens-br
  • Laatst online: 00:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Misschien een vreemde keus voor je budget. Maar heb je al eens naar de Wileyfox Swift of Spark+ gekeken? Beide toestellen ondersteunen dual sim + SD kaart.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Het is huilen met de pet op inderdaad, alle nieuwe high(ish) end dualsim toestellen hebben zo'n ellendig hybride slot. De beste is eigenlijk de Lumia 950 dualsim, die is nu 299 euro incl dock, maar goed daar heb je weinig aan als je juist van Windows af wilt. High-end dualsim toestellen als de Moto X-Force (de dualsim versie), Zenfone 3 en OnePlus 3 hebben allemaal hybride slots.

Blijft over het midrange segment.

Ik weet niet of de Galaxy J5 Duos een hybride slot heeft of niet, maar wat voor addertje zou er onder het gras liggen? Het is qua specs een heel doorsnee toestel, en voor die prijs (of iets minder) koop je ook een heleboel andere vergelijkbare (single sim) toestellen, enige echte uitzonderlijke punt van de J5 is het AMOLED scherm.

Overigens is de Huawei Honor 5X ook interessant denk ik, ietsje sneller, groter en met 1080p scherm. De P9 Lite ook.

Dan heb je nog de Asus Zenfone 2 Selfie (Amazon Frankrijk staat niet in de T.net pricewatch maar ze verzenden wel naar NL), ook redelijk rap met een Snapdragon 615, 1080p scherm, 3 GB, 32 GB en de Android 6 update is net uit. Zoals je ziet is die best scherp geprijsd, als je tenminste met een zachtroze of babyblauwe telefoon over straat durft. De Zenfone 2 is er ook nog, de 64 GB versie voor 299 euro lijkt me geen slechte deal. Verder de Zenfone 2 Laser, hoewel dat met zijn 6" scherm wel een enorm bakbeest is. Dit zijn wel allemaal toestellen van vorig jaar dus Android 6 zal wel de laatste update zijn.

Ook op Amazon: Motorola X Play dualsim (heeft volgens mij geen hybride slot maar dat weet ik niet 100% zeker).
Xperia XA, ook hier weer krijgt Frankrijk wel de dualsim versie en Nederland niet (daarom zie je 'm niet in de Pricewatch).

[ Voor 51% gewijzigd door Dreamvoid op 24-09-2016 09:43 ]

Pagina: 1