Graag wil ik weten of de volgende componenten een goede keuze zijn? Hij is gebasseerd op enkele BBG's en samengesteld op alternate met 'veel gekozen onderdelen'. Ik wil voornamelijk graag dat'ie future proof is zonder veel upgrades door de jaren heen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dagelijks gebruik en wil de mogelijkheid hebben om (nieuwere) spellen te kunnen spelen (hoeft met dit budget uiteraard niet allemaal op max settings).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is max 750e, liefst uiteraard zo goedkoop mogelijk, maar ergens een paar tientjes meer of minder is geen probleem. Hierbij komt als ik hem laat assembleren 75e + windows á 100e erbij. Als ik hem zelf in elkaar zet bespaar ik deze kosten (want dan is windows goedkoper en zelf assembleren is uiteraard gratis. Is het te doen om voor de eerste keer een pc zelf in elkaar te zetten adhv youtube en dergelijke?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
cd-rom, muis & toetsenbord en nieuw beeldscherm neem ik mee over, de rest is te verouderd
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb verder geen enkele voorkeur voor een bepaald merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ga niks overklokken en (buiten eventueel geheugen bijplaatsen oid ga ik er waarschijnlijk nauwelijks aan upgraden in de toekomst. Behalve als er iets stuk gaat doe ik meestal vrij lang met een pc
Wat verwacht je van ons?
Graag wil ik weten of deze set up op elkaar aansluit en of er nog ergens iets bij moet of iets af kan. Tevens zit ik met de volgende vragen:
Ik twijfel tussen de pricewatch: Intel Core i3-6100 Boxed en de;
pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed
Is de pc meer futere proof met de I5, of voegt dat weinig toe in vergelijking met de I3?
Daarnaast vraag ik me af of ik 2x 4Gb geheugen moet nemen of 2x 8 GB? Als het antwoord is 'neem nu de 1x 8 GB om later nog eentje bij te plaatsen, kan ik dan niet net zo goed meteen 16GB plaatsen? Of heeft dat simpelweg te weinig nut met deze componenten en is meer dan 8Gb gewoon overbodig?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dagelijks gebruik en wil de mogelijkheid hebben om (nieuwere) spellen te kunnen spelen (hoeft met dit budget uiteraard niet allemaal op max settings).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is max 750e, liefst uiteraard zo goedkoop mogelijk, maar ergens een paar tientjes meer of minder is geen probleem. Hierbij komt als ik hem laat assembleren 75e + windows á 100e erbij. Als ik hem zelf in elkaar zet bespaar ik deze kosten (want dan is windows goedkoper en zelf assembleren is uiteraard gratis. Is het te doen om voor de eerste keer een pc zelf in elkaar te zetten adhv youtube en dergelijke?
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
cd-rom, muis & toetsenbord en nieuw beeldscherm neem ik mee over, de rest is te verouderd
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb verder geen enkele voorkeur voor een bepaald merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ga niks overklokken en (buiten eventueel geheugen bijplaatsen oid ga ik er waarschijnlijk nauwelijks aan upgraden in de toekomst. Behalve als er iets stuk gaat doe ik meestal vrij lang met een pc
Wat verwacht je van ons?
Graag wil ik weten of deze set up op elkaar aansluit en of er nog ergens iets bij moet of iets af kan. Tevens zit ik met de volgende vragen:
Ik twijfel tussen de pricewatch: Intel Core i3-6100 Boxed en de;
pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed
Is de pc meer futere proof met de I5, of voegt dat weinig toe in vergelijking met de I3?
Daarnaast vraag ik me af of ik 2x 4Gb geheugen moet nemen of 2x 8 GB? Als het antwoord is 'neem nu de 1x 8 GB om later nog eentje bij te plaatsen, kan ik dan niet net zo goed meteen 16GB plaatsen? Of heeft dat simpelweg te weinig nut met deze componenten en is meer dan 8Gb gewoon overbodig?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-6100 Boxed | € 115,15 | € 115,15 |
| 1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 53,95 | € 53,95 |
| 1 | MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G | € 227,95 | € 227,95 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.12 ST31000528AS, 1TB | € 49,99,- | € 49,99,- |
| 1 | Sharkoon VS4-S | € 26,50 | € 26,50 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Cooler Master B500 ver.2 | € 42,95 | € 42,95 |
| 1 | Samsung 750 EVO (retail) 250GB | € 69,90 | € 69,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 651,35 | |