Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

EBAY: "FAKE or REAL" high storage usb drives

Pagina: 1
Acties:
  • 554 views

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23-11 16:41
hallo,

is het niet een idee om een forum topic te maken voor alle "fake" usb drives die worden verkocht op ebay (gesorteerd per verkoper)
zodat mensen/mede-tweakers een scam kunnen voorkomen, en hierdoor "goedkoop" een high-storage usb-drive kopen.

SELLER:
TYPE: (hoe die eruit ziet) {swindel, key, traveler, banana, and so on}
tests moeten bevatten:
actual capacity & offered capacity.
actual read\write speads & offered read/write speeds.
type: usb 2.0/3.0 (type A, micro, mini, C, thunderbolt).
ervaring tot contact met de verkoper (reacties ook invoegen)
-------------------------

{[sorry als dit in het verkeerde fora staat, relocate de topic maar]}

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11 12:17
Mijn advies is gewoon geen opslag bestellen van ebay of chineese webshops. Het is algemeen bekend dat dit soort opslag regelmatig of qua grote niet klopt of kapot gaat na een tijdje.

Gewoon bestellen in Nederland of anders Duitsland met name amazon.de, er is genoeg concurrentie dat er lage prijzen zijn. En koop merken en niet no name brands, zelfs Kingston heeft moeite kwaliteit usb en sd opslag te maken, laat staan no name.

Je moet gewoon niet het onderst uit de kan willen halen met dit soort opslag, daar krijg je spijt van. Daarom ben ik dus tegen dit idee omdat ik mensen dit niet wil aanmoedigen om daar te kopen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Alle? Heb jij enig idee HOEVEEL verkopers van 'mogelijk foute' usb sticks er zijn?

Ik heb elke keer geluk, van 4GB kaartjes tot 32GB sticks, werken allemaal nog netjes :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 18:08
dit soort dingen bestellen uit china en dergelijke heb ik prima ervaringen mee. Maar laat de Nederlander in je even achterwegen. Flashchips hebben gewoon een bepaalde prijs per gb. daar zijn volgens mij wel waardes van te vinden. Is het ongeloofwaardig geprijsd, dan niet doen. Of rekening houden dat je je geld kwijt bent.

usb sticks en dergelijke vind ik in nederland vaak belachelijk duur, vooral als het voor een stickie is dat amper eisen heeft (dus geen hoge snelheid oid)

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-11 19:05
Twee jaar geleden in opdracht van een groot merk hebben we op het werk een honderdtal proefaankopen gedaan via ebay e.d.
Conclusie? 67% de gevallen waren de gegevensdragers onbruikbaar (slechte namaak). en in 31% bruikbaar (goede namaak). Geheugenchips van 256mb met een controller die 8gb laat zien. Of een usb-stick van merk A waar ongemerkte geheugenchips in zitten.

Mijn advies? Gewoon niet in china kopen.
Ja er zullen een paar goede verkopers bij zitten, maar in de meeste gevallen krijg je namaak. Prijsverschil is vaak niet de moeite waard.

De prijzen voor een kwalitatief goede usb stick van een betrouwbaar merk liggen in Nederland rond de €0,28 per GB (dus je hebt voor €9 al een 32GB stick te pakken).
Duur zijn ze allerminst.

[ Voor 11% gewijzigd door eltweako op 18-09-2016 21:18 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Zoals anderen zeggen is in China kopen niet echt handig. De prijzen van goede sticks/kaartjes zijn nauwelijks lager in China. Soms kun je wel een stick vinden die goedkoper is dan in Nederland, maar, dat is vaak omdat de controller gewoon ruk is.

Zo heb ik voor 2 euro een 8GB stick gekocht die trager is dan mijn 10 jaar oude 1GB stick :+ Hij is wel 8GB, heb ik getest, en de dataretentie is ook goed, de flashchips zijn prima, maar die controller, mijn god, handmatig de elektronen plaatsen is bijna sneller :+

People as things, that’s where it starts.

• RGAT
  • Niet online
timberleek schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:08:
usb sticks en dergelijke vind ik in nederland vaak belachelijk duur, vooral als het voor een stickie is dat amper eisen heeft (dus geen hoge snelheid oid)
4-5 voor een stickje wat xx jaar mee gaat 'belachelijk duur'?...
Als je op een actie wacht krijg je er ook nog wel twee mee voor 5 euro, 2,50 per stuk duur?...

Fixing things to the breaking point...

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 18:08
RGAT schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:37:
[...]

4-5 voor een stickje wat xx jaar mee gaat 'belachelijk duur'?...
Als je op een actie wacht krijg je er ook nog wel twee mee voor 5 euro, 2,50 per stuk duur?...
Dan is het alweer een stuk beter geworden.
De laatste keer dat ik een usb stick gekocht heb in een normale winkel was het bijna 10 euro voor een middelmatig 8 gb stickje.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Dan kijk je echt verkeerd, de Action heeft regelmatig echt prima prijzen voor Sandisk sticks, en als je online kijkt, is het helemaal lachen. pricewatch: Kingston DataTraveler 101 G2 8GB Rood nog geen 4 euro voor een 8GB stick, alleen heb je dan nog verzendkosten.

Voor 14 euro heb je een prima 32GB USB 3.0 stick op je mat: pricewatch: Sandisk Cruzer Ultra Fit 32GB Zwart

De goedkoopste stick in de pricewatch is een behoorlijk goed ding, en kost 0.175 euro per GB.

Dus, hoe goedkoop wil je het hebben?

People as things, that’s where it starts.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
10 euro voor een 8GB stick is nou ook niet super veel geld ofzo... Je moet er natuurlijk niet 100 stuks van willen kopen, maar als je 1 stick nodig hebt is een paar GB voor een tientje nauwelijks iets om je mee bezig te houden.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zelfs bij Kruidvat kan je gewoon een random stickje voor €6 ophalen (https://www.kruidvat.nl/kruidvat-8gb-2.0-usb-stick/p/3686390). (Zal en kan vast goedkoper hoor, maar dat is een winkel die op veel plaatsen zit en hem standaard in het assortiment heeft, en eerste waar ik aan dacht).

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:04

br00ky

Moderator Harde Waren
Dergelijke opsomtopics hebben erg weinig discussiewaarde, iets waar we toch altijd vanuit gaan op het forum. Daarbij is het onderwerp met voornamelijk linkjes die binnen mum van tijd dood zijn ook niet werkbaar. Ik snap wat je wil, maar dit is niet de geschikte weg.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.