Voortaan kunnen ook abonnees van Ben, Dutchtone, Libertel-Vodafone en Telfort bellen in de Rotterdamse metro. Tot nog toe was dat alleen mogelijk voor KPN abonnees. De vier telcombedrijven hebben een gezamenlijk ondergronds netwerk aangelegd. Er zijn 45 antennes in de metro gebruikt, die met één glasvezelkabel met elkaar verbonden zijn. Het netwerk heeft een totale lengte van 11 kilometer. Door capaciteitsproblemen was het voor de andere operators technisch niet mogelijk om van het KPN netwerk gebruik te maken. "Daarom hebben Ben, Dutchtone, Libertel-Vodafone en Telfort de handen ineengeslagen en met de nieuwste technologieën een volledig nieuw mobiel netwerk gebouwd dat aan alle huidige technologische eisen voldoet", melden de vier bedrijven in een persbericht.
Goed bericht, lijkt me? Heb er zelfs niet aan, kom niet vaak ik Rotterdam, maar voor iedereen die dat wel is... je kunt dus nu ook bellen met alle providers!
Goed bericht, lijkt me? Heb er zelfs niet aan, kom niet vaak ik Rotterdam, maar voor iedereen die dat wel is... je kunt dus nu ook bellen met alle providers!