Toon posts:

[Windows] Touchpad blijft scrollen met 1 vinger na 2 vingers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik regulier Mac en heb sinds een aantal dagen een Windows 10 laptop. Het volgende, als ik op Mac scroll met 2 vingers en 1 vinger loslaat dan kan ik gewoon de muis pointer besturen. Bij deze Windows laptop is het zo, als ik scroll met 2 vingers en 1 vinger loslaat dan blijft het touchpad op scroll mode tot ik de andere vinger ook loslaat en daarna kan ik pas de pointer weer bewegen.

Wat heb ik zelf gedaan? Ik heb de Windows muis instellingen gecontroleerd, de Synaptics hulptool uit de tray nagelopen en de hardware eigenschappen nagelopen. Bij de hardware eigenschappen kun je het 2 vingers scrollen activeren, maar er staat niets over dit "kleef"gedrag bij de configuratie er van.

Wie heeft een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swooky
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-09 11:34
Dit heb ik ook op mijn XPS 15, als ik met twee vingers scroll en ik laat er een los scroll ik gewoon verder. Als ik gewoon weer mijn cursor wil bewegen moet ik eerst alle vingers loslaten.
Het lijkt me dat dit eerder een design choice is dan een bug. Volgens mij is er dus ook geen manier om dit te veranderen, misschien als je de touchpad driver zelf zou aanpassen? 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Swooky schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:30:
Dit heb ik ook op mijn XPS 15, als ik met twee vingers scroll en ik laat er een los scroll ik gewoon verder. Als ik gewoon weer mijn cursor wil bewegen moet ik eerst alle vingers loslaten.
Het lijkt me dat dit eerder een design choice is dan een bug. Volgens mij is er dus ook geen manier om dit te veranderen, misschien als je de touchpad driver zelf zou aanpassen? 8)7 :?
Het heet toch niet voor niks twee vingers scrollen :P Kennelijk is dit, waar ik al een beetje bang voor was, een niet-Mac ding en dus even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jerkitout
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-02-2024
Swooky schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:30:
Dit is gewoon een bug in the touchpad denk ik. Ik heb hetzelfde met mijn XPS, maar 2 vingers blijven plakken. Dus als ik met 1 finger iets click, is het meteen een triple-finger click. Zelfs naar touchpad schoonmaken, alleen een reboot stopt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swooky
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-09 11:34
Het is trouwens bij mij wel zo dat als ik een vinger loslaat tijdens het scrollen dat ik dan gewoon verder ga met mijn cursor en stop met scrollen. Ik dacht dat niet zo was. :F
Bij gestures met meer dan twee vingers heb ik wel dat als ik er een loslaat dat hij dan verder gaat met de gesture, maar bij scrollen dus niet. Alsnog geen idee hoe je dit zou kunnen veranderen.
jerkitout schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:12:
[...]

Dit is gewoon een bug in the touchpad denk ik. Ik heb hetzelfde met mijn XPS, maar 2 vingers blijven plakken. Dus als ik met 1 finger iets click, is het meteen een triple-finger click. Zelfs naar touchpad schoonmaken, alleen een reboot stopt het.
Dit is wel heel erg vreemd :o , heb je de aniversary update, je drivers geupdate en de Microsoft touchpad drivers?