Hallo, de afgelopen weken heb ik dit forum doorgenomen en gevolgd omdat ik mijn bijna 5 jaar oude i5-2500k met HD6870 wil gaan vervangen. Die PC heb ik toen samengesteld om jaren mee vooruit te kunnen en dat is nu ook weer mijn bedoeling, al weet je natuurlijk niet precies hoe het er over een paar jaar uit zal zien. Ik weet dat er behoorlijk wat vergelijkbare topics zijn, maar nu ik mijn eigen lijst heb gemaakt zou ik toch graag willen weten of hier nog iets mis mee is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor het spelen van games als GTAV, FIFA 17 en Battlefield 1. Daarnaast kijk ik via mijn tweede scherm vaak TV.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag zo'n €1500,- gaan kosten, exclusief verzendkosten etc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn toetsenbord, muis en headset zijn nog in orde. Ik heb 2 1080p schermen die ik ga gebruiken, mogelijk dat ik er later daar wel een van zal vervangen door een 1440p scherm, maar dat hoeft niet binnen dit budget.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is hoe ik het bedacht had:
Ik heb gekozen voor een moederbord met een wifi module omdat ik omdat ik geen kabel dwars door mijn woning kan/wil leggen. Met mijn huidige pc heb ik ook altijd gebruik gemaakt van wifi en daar ben ik tevreden over, al heb ik wel het idee dat het sinds windows 10 wat instabieler is (gebruik een TP-Link Archer T4U).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sterke voorkeur voor Intel, lichte voorkeur voor MSI.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC komt grotendeels onder mijn bureau te staan waar plek zat is, dus een kleine kast is niet nodig. Stilte is natuurlijk wel fijn maar met een headset op hoor je er waarschijnlijk niet zo gek veel van.
Ga je overklokken?
Zeker nog niet in het begin, wel graag de mogelijkheid voor later.
Wat verwacht je van ons?
- Het moederbord heb ik dus vooral gekozen vanwege wifi, past het verder bij de andere onderdelen?
- Voor deze versie van de GTX1070 waren veel (en positieve) reviews te vinden, ook al is het misschien meer iets voor een kast met window. Is dit een goede keuze?
- Dit is pas de tweede pc die ik heb samengesteld, ik ga hem niet zelf in elkaar zetten, is er nog iets dat ik over het hoofd heb gezien? Alvast bedankt voor de reacties, als alles goed is hoop ik dat daarmee mijn laatste onzekerheid weggenomen is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor het spelen van games als GTAV, FIFA 17 en Battlefield 1. Daarnaast kijk ik via mijn tweede scherm vaak TV.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag zo'n €1500,- gaan kosten, exclusief verzendkosten etc.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn toetsenbord, muis en headset zijn nog in orde. Ik heb 2 1080p schermen die ik ga gebruiken, mogelijk dat ik er later daar wel een van zal vervangen door een 1440p scherm, maar dat hoeft niet binnen dit budget.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is hoe ik het bedacht had:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 245,50 | € 245,50 |
| 1 | MSI Z170A TOMAHAWK AC | € 144,- | € 144,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 503,51 | € 503,51 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,- | € 47,- |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 103,95 | € 103,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM | € 39,75 | € 39,75 |
| 1 | Scythe Fuma | € 42,50 | € 42,50 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 77,90 | € 77,90 |
| 1 | Corsair RM550x | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 154,90 | € 154,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.448,91 | |
Ik heb gekozen voor een moederbord met een wifi module omdat ik omdat ik geen kabel dwars door mijn woning kan/wil leggen. Met mijn huidige pc heb ik ook altijd gebruik gemaakt van wifi en daar ben ik tevreden over, al heb ik wel het idee dat het sinds windows 10 wat instabieler is (gebruik een TP-Link Archer T4U).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sterke voorkeur voor Intel, lichte voorkeur voor MSI.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De PC komt grotendeels onder mijn bureau te staan waar plek zat is, dus een kleine kast is niet nodig. Stilte is natuurlijk wel fijn maar met een headset op hoor je er waarschijnlijk niet zo gek veel van.
Ga je overklokken?
Zeker nog niet in het begin, wel graag de mogelijkheid voor later.
Wat verwacht je van ons?
- Het moederbord heb ik dus vooral gekozen vanwege wifi, past het verder bij de andere onderdelen?
- Voor deze versie van de GTX1070 waren veel (en positieve) reviews te vinden, ook al is het misschien meer iets voor een kast met window. Is dit een goede keuze?
- Dit is pas de tweede pc die ik heb samengesteld, ik ga hem niet zelf in elkaar zetten, is er nog iets dat ik over het hoofd heb gezien? Alvast bedankt voor de reacties, als alles goed is hoop ik dat daarmee mijn laatste onzekerheid weggenomen is.