Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto16
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-03-2021
Hallo allemaal!

Op een moment zat ik eens te kijken hoe veel computer onderdelen zouden kosten op www.Aliexpress.com
De site waarop je allemaal producten (goedkoop) kan kopen uit China (of andere landen).

Opvallend zijn de onderdelen voor computers daar heel goedkoop! Ik kwam uit op ongeveer 300 euro en dan had ik nog geen power supply/ computer case.
En ik had de beste (meest gekochte) onderdelen uitgekozen.

Bijvoorbeeld deze graphicskaart: http://www.aliexpress.com...10208.99999999.276.mMHdrp

Nu luidt mijn vraag...
Zou dit mogelijk zijn? Ik heb weleens gehoord van iemand dat zijn zoon ook zijn onderdelen kocht van www.aliexpress.com om computers te bouwen.

Waar moet je rekening mee houden?
Ik zou graag jullie mening willen horen over of dit mogelijk is en waar je op zou moeten letten.

Ik denk niet dat ik invoerrechten hoef te betalen want koop weleens vaker iets in China. Nooit echt last gehad!

Heel erg bedankt!
Groeten, auto16

[ Voor 10% gewijzigd door auto16 op 18-09-2016 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Een normale computer is niet goedkoper via zulke site's, wel stukken minder en waarschijnlijk duurder door importheffing en btw, maar ook zonder dat zijn ze weinig goedkoper.

[ Voor 15% gewijzigd door -The_Mask- op 18-09-2016 18:21 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Ik zou er niet aan beginnen. Een gt-630 is nu niet echt geweldig. Zal mij niets verbazen als je huidige IGPU sneller is. En 50 dollar vind ik ook niet spot goedkoop. En garantie tot aan de deur.(meestal) anders is het een karige versie. Moet je hem richting Azië sturen. En ben je hem een lange tijd kwijt. Heb. Ik meer vertrouwen. In een 2de hands van tweakers V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:44
Boven een bedrag van ik weet niet precies hoeveel. (laten we 50? gokken) is er al kans dat je importheffing moet betalen, met de betreffende servicekosten kan er zomaar 30 euro bovenop de prijs komen wanneer het product gelevert wordt. Plus eventuele issues met garantie en mogelijke fraude zou ik er zeker niet aan beginnen. Voor 300 euro kan je in NL ook een prima basic pc bouwen