Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerkkaarten 1 voor 1 down, router kapot?

Pagina: 1
Acties:

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 09:33
Beste allemaal,

Onlangs heb ik thuis een switch tussen de router en 2 pc's gezet. In het begin niets aan de hand. Na enige poos begaf de onboard netwerkkaart van mijn pc het. Nu probeer ik net een de oude mediaspeler die rechtstreeks op de router zit aangesloten, heeft die zoals het er naar uitziet ook ineens een kapotte netwerkkaart (deed t 2 weken terug nog voor ik deze afkoppelde).
Echter er spelen nog 2 andere zaken.
Een onlangs aangeschafde mediaspeler verloor weleens connectiviteit. Moest ik de kabel ff uit en inpluggen en dan was alles weer in orde. Ik verwijtte dit in eerste instantie aan een firmware update. NU verliest echter een 3e speler ook connectiviteit dus zal het ook vast niet aan de mediaspelers liggen. Vanmiddag kijk ik tv zie ik ineens in beeld dat de LAN-kabel zogenaamd los werd gekoppeld en daarna weer verbond. Ook deze 3 apparaten zitten aan de router verbonden.
Toen de onboard LAN van mijn pc het begaf, ga fik in lichte maten nog de nieuwe switch de schuld. Maar met een nieuwe netwerkkaart erin geeft deze geen problemen meer.

Qua netwerkverlies gaf ik ook nog weleens de switch de schuld. Deze heeft een feature dat als je een poort niet gebruikt hij deze niet voed. Alleen lijkt me sterk dat dit dan ook je netwerkkaarten sloopt.
Nu ik dit zo alles bij elkaar optel vermoed ik eigenlijk dat de router langzaam aan de geest aan het geven is en in zijn val nog even alle netwerkkaarten probeert mee te nemen. Of zou het alsnog de switch kunnen wezen?
Wat is jullie gedachte?

Aanvullende info:
Router TP-Link WR1043ND
Switch TP-link TL-SG1005D

[ Voor 10% gewijzigd door X-Fire-X op 18-09-2016 17:38 ]

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-11 17:37
Die verrekte TP-LINK W1043ND weer héh, nou dat is niet de eerste keer dat ik dat ding vreemde dingen zie doe, vervang dat ding door een Asus N66u, tweedehandsje, en dan zal het vast wel afgelopen zijn met het gezeur.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

X-Fire-X schreef op zondag 18 september 2016 @ 17:27:
... begaf de onboard netwerkkaart van mijn pc het. Nu probeer ik net een de oude mediaspeler die rechtstreeks op de router zit aangesloten, heeft die zoals het er naar uitziet ook ineens een kapotte netwerkkaart...
Hoezo kapot? Ik zit ondertussen 30 jaar in de automatisering en ik heb maar één keer een kapotte netwerk kaart gezien (een Olicom token-ring waar iemand 220 op had gezet). Voor zover ik het kan bekijken heeft de gemiddelde router niet eens de power om een aangesloten interface te frituren; met 12 Volt krijg je 'm niet stuk

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 09:33
Ik heb geen idee brahiewahiewa, maar eerst begeeft m'n onboard LAN het. Begon in eerste instatie met af en toe connectie verlies wat ik kon oplossen met de kabel ff uit en in de switch te pluggen. Na een week of 3-4 na enkele dagen de pc aan gehad te hebben krijg ik nadat ik deze 1 nacht uitzet ineens de volgende ochtend bij opstarten consequent de melding dat er geen netwerkkabel is aangesloten. Ongeacht of deze op de switch of rechtstreeks op de router of modem zit aangesloten. Ik installeer een losse netwerkkaart en alles is opgelost. Ook de luisterpoort van mn downloadproggie is weer open valt me op dat moment op.
Nu de AC-Ryan vindt ook geen netwerk meer., netwerk test weet deze ook niet uit te voeren. Sluit ik de Venz V10 aan met dezelfde kabel of de med8er dan zitten ze er gelijk op. Neem dus aan dat de LAN van de AC-ryan er ook aan is.
Zoals aangegeven is er daarnaast een stabiliteitsprobleem. Alles behalve de pc's die via de switch aangesloten zitten op de router verliest nu steeds het netwerk, dus de tv + 2 verschillende mediaspelers.
Als de problemen nu direct begonnen waren na installatie van de switch dan had ik deze direct verdacht. Het heeft echter 1 a 2 weken zonder problemen gedraaid. In theorie kan ik de boel gesloopt hebben door een netwerkkabel door te knippen voordat deze was afgekoppeld van de router. Dit is gebeurd toen ik een langere kabel van voor vanaf de router, naar achter naar de switch wilde leggen.

[ Voor 12% gewijzigd door X-Fire-X op 18-09-2016 18:41 ]