Erikcool schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:58:
Beste GemendeDrop en Jism,
De TV werkte voorheen wel alleen de COAX kabel zat gelijk in de aansluiting, nu zitten daar splitters.
Ik zal bij de eerst volgende afspraak foto's maken.
Jism: Ze had blijkbaar een analoog signaal die werkte (zonder abonnement). De TV in de woonkamer had Tele 2.
Erik
Nu ben ik even in de war: was de tv voorheen nu met hdmi aangesloten op een ontvangst-kastje of was het toen ook al analoog, maar gebruikte je gewoon stiekem illegaal het ziggo signaal terwijl je een abbo had bij tele2?
Eigenlijk denk ik nu net als Jism dat het misschien gewoon zo is dat de frequenties van de zenders niet goed zijn afgesteld - en dat je gewoon door toeval een paar zenders 'ongeveer' goed hebt staan -- maar net niet helemaal. Dat is logisch als je voorheen geen analoge tv signaal hebt gebruikt om te kijken, omdat die zender frequenties gewoon nog nooit ingeprogrammeerd zijn geweest. Dus even opnieuw laten scannen op zenders.
Als je dat gedaan hebt, en als het dan nog niet goed is, dan eerst proberen de tv met een niet-al-te-lange kant-en-klare coax kabel aan sluiten zo direct mogelijk op het punt waar de kabel het huis binnenkomt (meestal een stekkerdoos in de meterkast). Desnoods tv even van de wand om dichterbij te komen of ergens een kleinere tv scoren om te testen.
Als het dan wel goed is, dan weet je dat er iets mis is in de bestaande bekabeling/splitters. TV signalen zijn hoogfrequente signalen. Plat gezegd: die houden niet van aan elkaar geknoopte draadjes, vandaar dat de bekabeling gewoon in orde moet zijn.
Maar voordat we met z'n allen ingewikkeld gaan doen moeten we eerst weten of het nu alles gewoon een beetje aangesloten zit zoals het hoort. In principe heb je meestal één splitter in de meterkast en meer niet. had je het nou over meerdere splitters?
en voor de rest:
https://www.ziggo.nl/klan...ansluitingen-controleren/