PC na 2 jaar uit de kast...upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Artuzzo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09-2025
Mijn vraag
Hoi Tweakers, Vandaag heb ik besloten om mijn Desktop na 2 jaar uit de kast te halen omdat ik wat foto's op had staan. Ik werd nostalgisch en ik kreeg weer zin om te tweaken. Echter twijfel ik of het slim is om een lichte opfrissing te geven of niet. Over een een paar maanden ga ik een goede laptop halen en daar zal ik de meeste tijd meewerken...

Relevante software en hardware die ik gebruik
  • Intel E8500 + AC Freezer 7 Pro
  • Asus P5Q Pro
  • Nvidia Gforce GTX260
  • OCZ RPR 10664GK PC2 8500 2x ghz 5-5-5
  • CM RP M620
  • 2 x WD velociraptor 150 gb
  • 1 x WD1002FAEX
  • Asus Xonar DS
  • USB 3 Controller
  • Case ATX Soprano Thermaltek
  • Windows 7 Utlimate
  • Monitor Dell Ultrasharp U2410
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik dacht aan een SSD samsung EVO 850 500 gb waarop ik windows 10 pro kan draaien.
Misschien meer geheugen?
Een snellere CPU?
Hij maakt behoorlijk wat lawaai merk ik...wat kan ik doen om hem evt stiller te krijgen zonder veel geld uit te geven?

Ik hoor het graag!!! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Artuzzo op 18-09-2016 14:37 ]

Beste antwoord (via Artuzzo op 18-09-2016 19:19)

• Zoepertje
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-01 21:03
Als je er gewoon wat mee wil prutsen kan je er misschien een quadcore 771 Xeon naar 775 mod doen.
Goedkoop en leuk om te doen aangezien je toch wel een goede plank hebt waar zelfs 16gb ddr2 in kan.
Hier heb je een korte handleiding/Filmpje. Heb het zelf ook geprobeerd en het is echt heel simpel.

YouTube: LGA771 to LGA775 MOD - CHEAP Xeons have Never been SO GOOD

Verwacht niet dat je in een keer een machtige gamemachine krijgt maar de snellere 771 quadcores zijn prima voor het dagelijkse gebruik en wat lichte game/ontwerp taken.
Voor de rest is een ssd noodzakelijk tegenwoordig. ;) koop er een van 240gb voor je os en de huidige hdd voor bulkopslag. Ja en ratelende fans kunnen alleen maar vervangen worden. Succes :*)

Alle reacties

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tja, wat wil je ermee doen? Voor wat officewerk volstaat een leuk SSD'tje toevoegen al, al heb je dan wel een behoorlijk onzuinig monster voor officewerk, erg lichte games kunnen ook nog wel, maar meer dan dat kun je wel vergeten.

People as things, that’s where it starts.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat wil je met 't ding gaan doen? Een snellere CPU kan (er is vast nog wel ergens een core 2 quad te vinden), maar als je 'm weinig gaat gebruiken, dan zou ik 't zonde vinden van het geld.

Een SSD geeft sowieso een leuke boost, ik zou zelf denk ik niet gelijk voor een 500GBer gaan, 256GB is wat beter betaalbaar, en geeft je zat ruimte voor wat games, programma's en je OS.

• Artuzzo
:) Dank voor jullie eerste reacties...ik heb niet echte en duidelijk doel voor ogen...het is meer de trigger om met een klein budget deze graafmachine sneller te laten draaien...
Ik zoek eigenlijk iemand die met mij meedenkt en mij triggert of om hem te tweaken of om hem in de kliko te gooien :D

[ Voor 25% gewijzigd door Artuzzo op 18-09-2016 14:44 ]

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-01 10:54
Ik zou het op 1 ssd houden . 128gb (42 eur) ofzo. meer als zat. en de normale hard schijf je bestanden opslaan.
Als je hem wat stiller wilt hebben. kijk waar het lawaai vandaan komt. cpu fan/voeding/case.
Als het de cpu cooler is . kun je voor ong 30 euro hem ook wat stiller met een coolermaster cooler.
Als het de voeding is. kun je denken aan een goedkope voeding. maar iets redelijks begint met 50 euro.
Dat is toch best veel voor een oud systeem .
En als het de case fan zou zij. controleer de temp van het systeem en trek de case fan gewoon uit. Scheelt lawaai

• Artuzzo
coolbvrobin schreef op zondag 18 september 2016 @ 14:55:
Ik zou het op 1 ssd houden . 128gb (42 eur) ofzo. meer als zat. en de normale hard schijf je bestanden opslaan.
Als je hem wat stiller wilt hebben. kijk waar het lawaai vandaan komt. cpu fan/voeding/case.
Als het de cpu cooler is . kun je voor ong 30 euro hem ook wat stiller met een coolermaster cooler.
Als het de voeding is. kun je denken aan een goedkope voeding. maar iets redelijks begint met 50 euro.
Dat is toch best veel voor een oud systeem .
En als het de case fan zou zij. controleer de temp van het systeem en trek de case fan gewoon uit. Scheelt lawaai
Dank je wel..begin steeds meer te twijfelen. Ik denk dat ik hem moet begraven. Maar hij is nog lekker snel...Geluid komt deals vanuit de CPU fan maar ook vanuit de voeding...en waarschijnlijk de trillingen die hij doorgeeft aan de case.

Acties:
  • Beste antwoord

• Zoepertje
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-01 21:03
Als je er gewoon wat mee wil prutsen kan je er misschien een quadcore 771 Xeon naar 775 mod doen.
Goedkoop en leuk om te doen aangezien je toch wel een goede plank hebt waar zelfs 16gb ddr2 in kan.
Hier heb je een korte handleiding/Filmpje. Heb het zelf ook geprobeerd en het is echt heel simpel.

YouTube: LGA771 to LGA775 MOD - CHEAP Xeons have Never been SO GOOD

Verwacht niet dat je in een keer een machtige gamemachine krijgt maar de snellere 771 quadcores zijn prima voor het dagelijkse gebruik en wat lichte game/ontwerp taken.
Voor de rest is een ssd noodzakelijk tegenwoordig. ;) koop er een van 240gb voor je os en de huidige hdd voor bulkopslag. Ja en ratelende fans kunnen alleen maar vervangen worden. Succes :*)
Pagina: 1