Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 734075

Topicstarter
Mijn vraag?
Is 32gb genoeg voor een iphone 6s? Dus geen 6s plus!

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al veel gezochr maar niet echt iets duidelijks gevonden. Daarom vraag ik het hier. Ik heb nu een windows telefoon maar aangezien het in december over is zou ik graag een iphone 6s willen maar 64gb kost nu nog na de iphone 7 release nog 759 euro en in het die honderd euro waard om van 32gb naar 64gb te gaan?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:57
Ligt er aan wat normaal gebruik is voor jou...

Reken er in ieder geval op dat je de eerste 5 tot 10 GB kwijt bent aan het OS (vast wel te googlen hoeveel precies).
Daarna. Neem je je muziek mee als MP3 of heb je een streaming abonnement zoals spotify? In het eerste geval moet je even kijken hoeveel GB je muziek collectie is die je mee wilt nemen.
Daarna apps. Vooral games vreten MB's. Iets als pokemon go kost 200MB. Maar je hebt ze ook die >2GB nodig hebben.
En dan wil je misschien nog wat over houden om een paar films of tv series mee te nemen. Kost je ongeveer 1GB per half uur.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik kwam van een 64 Gb iPhone 6S naar nu een 32Gb iPhone 7. Ik heb een iCloud 50Gb account voor €0,99 per maand waar al mn foto;s naar toe gaan.
Verder heb ik geen offline opgeslagen muziek op mijn iPhone maar stream muziek middels Spotify Premium.

Ik heb ongeveer 35 apps waarvan 0 games.

Ik schiet zo'n 10/15 foto's per week en een paar (full HD) filmpjes in de maand (waarvan er vaak een paar weer de prullenmand ingaan)

Heb nu nog kleine 19 Gb over. Ik ga het hier prima mee redden komend jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 18-09-2016 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teletekst
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik heb zelf momenteel een Samsung Galaxy S6 van 32 GB. Deze telefoon heb ik nu ongeveer een jaar in gebruik en ik heb zojuist even gekeken. Ik heb nu nog ongeveer 9 GB vrije ruimte.

Ik speel geen spellen op de telefoon, maar maak wel veel foto's.
Ik heb iets van 130 apps erop staan, maar sla geen muziek en films op om onderweg te kijken.

Zelf ben ik nu aan het kijken om over te stappen op de iPhone 7 en ik zit met hetzelfde dilemma. Ik vind de prijs voor 128 GB erg hoog, maar qua toekomstbestendigheid is 32 misschien net te weinig.
Aan de andere kant....als je af en toe je foto's en filmpjes die je maakt opruimt, dan zou het voldoende moeten zijn.

Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt hoe lang je met je telefoon wilt doen. Als je volgend jaar weer naar een nieuwer model over wilt stappen, dan denk ik dat 32 GB voldoende zal zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Geert1976 schreef op zondag 18 september 2016 @ 10:07:
ik kwam van een 64 Gb iPhone 6S naar nu een 32Gb iPhone 7. Ik heb een iCloud 50Gb account voor €0,99 per maand waar al mn foto;s naar toe gaan.
Verder heb ik geen offline opgeslagen muziek op mijn iPhone maar stream muziek middels Spotify Premium.

Ik heb ongeveer 35 apps waarvan 0 games.

Ik schiet zo'n 10/15 foto's per week (waarvan er vaak een paar weer de prullenmand ingaan)

Heb nu nog kleine 19 Gb over. Ik ga het hier prima mee redden komend jaar.
Dit zou zo mijn post kunnen zijn ;)

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik twijfelde ook.
Heb een 6s Plus 64 GB maar ruim 35 GB vrij.

Toen heb ik de foto's waar ik nooit naar kijk (en ook nog in de Amazon cloud staan) eraf gehaald en kwam ik op 11 GB gebruikte ruimte.

Ik heb dus lekker een 32 GB 7+ besteld en verwacht dat dit voor het komende jaar ruim voldoende gaat zijn.

Zo heb ik bv ook al drie jaar een iPad Mini Retina 32 GB. Nooit een probleem geweest.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mischa2011
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-03 18:41
Vergeet niet in acht te nemen hoelang je denkt de telefoon te gaan gebruiken.
In de cyclus van 1, 2 of 3 jaar kan het geheugen ook een factor zijn.
Het zou mij niets verbazen als wij over 2/3 jaar al roepen om standaard 64 gb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Ik heb een telefoon met 16GB, en achteraf toch zoiets gehad waarom ik de 64GB model niet gekozen heb. Je raakt vrij snel door je 10 vrije GB's heen eerlijk gezegd. Heb vooral veel whatsapp gesprekken open staan en met enorm veel content.

Paar HD video's erbij en het tikt aardig aan. 32GB hou je effectief 26GB van over... daar kan veel op maar het raakt ook weer snel vol naar mijn ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
mischa2011 schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:51:
Vergeet niet in acht te nemen hoelang je denkt de telefoon te gaan gebruiken.
In de cyclus van 1, 2 of 3 jaar kan het geheugen ook een factor zijn.
Het zou mij niets verbazen als wij over 2/3 jaar al roepen om standaard 64 gb.
Ik denk juist dat de vraag om meer geheugen af neemt. Steeds meer wordt streaming en opslag in de cloud en mobiele data wordt steeds sneller en goedkoper.

Vergelijk het met desk en laptops, waar het geheugen vroeger niet groot genoeg kon zijn nemen we nu vaak genoegen met 256GB SSD's.

Ik heb een 64GB iPhone en krijg deze echt niet vol, maar ik stream mijn muziek van spotify terwijl ik vroeger mijn hele telefoon vol had staan met mp3-tjes

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maestro J
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
32 Gb is precies zo een welles nietes hoeveelheid en het hangt dan ook direct samen met de mate waarin je de cloud wilt gebruiken. Gebruik je de cloud in zijn volledigheid dan is 32 Gb precies goed. Ben je nog niet zo cloud minded dan is 32 Gb aan de krappe kant...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ja, dat is genoeg. Je moet geen Blu-Ray video's op je iPhone op willen slaan, dan is het niet genoeg. Maar als je gewoon normaal doet met je media en apps kom je er prima mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdiermen
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-05 21:31
voor evt doorverkopen van je telefoon na 2+ jaar zou ik toch voor de 64GB gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-07 10:58
Laat dit even tot je doordringen: De kans dat je spijt krijgt van je aankoop is vele malen groter bij de 32 dan de 64.

Het geld dat je er nu extra aan uitgeeft ontvang je bij de verkoop weer terug.

Daarnaast: waarom ga je niet voor de 7?

[ Voor 23% gewijzigd door funk-e op 18-09-2016 17:16 ]

...less is more

Pagina: 1