Backups van verschillende apparaten

Pagina: 1
Acties:

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Binnenkort ga ik naar een redelijk afgelegen gebied en ik zoek een manier om een backup te maken van;

- Nexus 5x (USB-C)
- Spiegelreflex (SD)
- iPhone 5s (Lightning)
- GoPro (Micro SD)
- Android telefoon (Micro SD)

Ik heb een laptop, wat natuurlijk zou kunnen, maar om nou zo'n 17" ding mee te slepen... Bestaan hier een soort van externe schijven voor die automatisch zulke backups kunnen maken?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Je hebt harde schijven met wifi, google hier op.
Zoek ook goede review, dus of dit ook echt goed werkt.

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Thanks voor je reactie :). Ik vrees alleen dat de DSLR geen wifi heeft (en we lang niet altijd op plekken zullen zijn waar wifi is)

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:20
Je hebt ook schijven met een usb-to-go aansluiting.
Die schijven die wifi hebben zijn een accesspoint overigens. Daar loggen de apparaten op in.
Je zou de apparaten zonder wifi via usb-to-go op je Nexus door kunnen lussen naar zo'n wifi schijf.

[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 18-09-2016 10:52 ]

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:12
Obiter dictum schreef op zondag 18 september 2016 @ 10:47:
Thanks voor je reactie :). Ik vrees alleen dat de DSLR geen wifi heeft (en we lang niet altijd op plekken zullen zijn waar wifi is)
Meestal hebben zo ook wel een vast usb aansluiting. Er zijn ook kastjes met een harddisk (imagetank) erin en waar je een geheugenkaart in kan steken en door op een knop de drukken de hele inhoudt over te zetten.
Daarbij hebben ze dan nog een usb aansluiting om andere appararten op aan te sluiten.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:45

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

http://www.wdc.com/nl/products/products.aspx?id=1330

Hiermee moet je in elk geval al je apparaten met (micro)SD kaart kunnen backuppen. Voor USB-C mogelijk via een verloop stukje. Voor Apple weet ik het echter niet, aangezien je een iPhone alleen kan backuppen via iTunes of iCloud.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Arunia
Foto's en video op een iPhone zijn toch gewoon als extern apparaat zichtbaar wanneer je ze aansluit op een computer? Dat zou dan ook moeten werken.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:45

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Arunia schreef op zondag 18 september 2016 @ 11:03:
Foto's en video op een iPhone zijn toch gewoon als extern apparaat zichtbaar wanneer je ze aansluit op een computer? Dat zou dan ook moeten werken.
Klopt, maar een WD My Passport is natuurlijk geen pc dus zie je niks. Het is een "domme" harddisk met wifi en SD :) Dan zou je toch weer een pc moeten meeslepen, en dat wil TS nou juist niet.

update: maar ... aangezien de WD My Passport wifi heeft, en een iPhone ook, zou het best kunnen dat je op die manier toch een backup van je foto's en bestanden kan maken.

YouTube: How To Setup My Passport™ Wireless with iOS
Ja, het kan dus :) En ook voor Android. Problem solved.

[ Voor 39% gewijzigd door Microkid op 18-09-2016 11:09 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Arunia
Dat is idd helder. Ik heb altijd een mini laptopje bij me met een externe schijf.
Pagina: 1