Hoe zet ik het tapwater uit van mijn cv?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 817845

Topicstarter
Ik heb een nefit ecomline 23v ketel. Nu stookt hij de hele dag door, ook als het 30 graden is, om het tapwater warm te houden. Zo vaak gebruiken we dat niet met zijn tweetjes, dus ik hoor elke keer mijn bankrekening aanslaan. Hoe zet ik die uit op dit model? Super onduidelijk. Op het apparaat? Op de thermostaat? Oh. En is het onveilig om dat te doen ivm legionella?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Op eco mode zetten scheelt al. Maar weet je zeker dat er een voorraadvat in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-06 12:16
Wat heb je zelf al gevonden ;)

2sec google geeft me dit:

Warmtapwatertemperatuur
De instelpotmeter dient om de warmhoudtemperatuur van het
tapvat in te stellen. De warmhoudwatertemperatuur is van stand 1 (laagste
stand) tot en met 10 (hoogste stand) instelbaar. Standaard is de warmhoudwatertemperatuur
ingesteld op stand 7. De watertemperatuur in het tapvat is
dan 49 ºC. Zie tabel 2.3.1.1.

http://abeeko.nl/styled/d...econline%20economy%20.pdf

Wat is trouwens de leeftijd van de CV? Misschien dat vervangen nog wel de grootste besparing oplevert.

[ Voor 10% gewijzigd door Steefph op 18-09-2016 09:46 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MikeyMan schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:17:
Op eco mode zetten scheelt al. Maar weet je zeker dat er een voorraadvat in zit?
De warmtewissekaar kan ook op temperatuur worden gehouden

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 21:30

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Anoniem: 817845 schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:14:
Ik heb een nefit ecomline 23v ketel. Nu stookt hij de hele dag door, ook als het 30 graden is, om het tapwater warm te houden. Zo vaak gebruiken we dat niet met zijn tweetjes, dus ik hoor elke keer mijn bankrekening aanslaan. Hoe zet ik die uit op dit model? Super onduidelijk. Op het apparaat? Op de thermostaat? Oh. En is het onveilig om dat te doen ivm legionella?
Met mijn HRC 23VT kan ik hem niet "uit" zetten, ik heb dus de temperatuur op de laagste stand gezet (geloof dat dat 23gr is ofzo) en naja normaal gesproken springt hij niet meer aan. Allicht 's winters als het koud is maar ik doe het er maar mee :)

Deze ruimte is te huur!