Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanNL
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik vraag mij af of mijn computer in staat is om Cities Skylines (Steam) te draaien.

Mijn laptop heeft deze specificaties:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ySwfVCA.png
GPU: AMD Radeon HD 6520G

En deze specificaties zijn nodig om het spel te draaien (minimaal links, aanbevolen rechts).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7QFZqT6.png

Ik vind het gewoon erg lastig, omdat ik de processors niet met elkaar kan vergelijken.

Alvast bedankt!!

[ Voor 4% gewijzigd door StanNL op 18-09-2016 09:21 ]

Beste antwoord (via StanNL op 18-09-2016 19:25)

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Dit spel is heel erg CPU-bound. Aangeraden wordt een 3GHz quad core, minimum is een 3GHz dual core. Jij hebt een 1,5GHz quad core. Nu zijn verschillende processoren niet een op een te vergelijken, de dual core die minimum aangeraden wordt is ook enorm oud, maar ja, jouw CPU is ronduit traag. En de GPU is ook niet meer dan vergelijkbaar met je standaard geïntegreerde GPU.

Kortom, dit is gewoon een spotgoedkoop laptopje, die gemaakt is voor een beetje internetten en dergelijke. Het is simpelweg niet gemaakt voor gaming. En Cities Skylines is zeker niet het lichtste spel.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

Je kan gewoon van beide CPU's passmark scores vergelijken.

Het zou wel werken, maar ik verwacht niet dat je er heel vrolijk van wordt.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben het met je eens dat het tegenwoordig vreselijk moeilijk is om processoren en ook grafische kaarten met elkaar te vergelijken, een alternatief systeem zou zeer wenselijk zijn.

Maar om je verder te helpen, wat ik gebruik zijn benchmarkscores.
Kijk bijvoorbeeld op passmark's cpu list.
Je kan dan processoren met elkaar vergelijken door ze op te zoeken en op 'compare'te klikken,
In jouw geval komt dit eruit. De processor voldoet dus nét aan de minimumeisen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanNL
*verwijderd*

[ Voor 98% gewijzigd door StanNL op 18-09-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanNL
anandus schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:22:
Ik ben het met je eens dat het tegenwoordig vreselijk moeilijk is om processoren en ook grafische kaarten met elkaar te vergelijken, een alternatief systeem zou zeer wenselijk zijn.

Maar om je verder te helpen, wat ik gebruik zijn benchmarkscores.
Kijk bijvoorbeeld op passmark's cpu list.
Je kan dan processoren met elkaar vergelijken door ze op te zoeken en op 'compare'te klikken,
In jouw geval komt dit eruit. De processor voldoet dus nét aan de minimumeisen.
Zal dit genoeg zijn om het spel soepel te kunnen draaien, denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanNL
TommieW schreef op zondag 18 september 2016 @ 09:20:
Je kan gewoon van beide CPU's passmark scores vergelijken.

Het zou wel werken, maar ik verwacht niet dat je er heel vrolijk van wordt.
Welke passmark benchmark bedoel je? Deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-05 14:50
Je kunt ook gewoon je bericht editen, dan hoef je niet 3 keer achter elkaar te posten ;)

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Qua score voldoet je CPU net aan het minimale. Sowieso leunt Cities Skylines zwaar op de CPU... Dus ja, net minimaal zoals anandus hierboven ook al aangeeft. Dat gaat dus niet echt lekker lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aetios
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-03 16:50
Zoals veel mensen zeggen, het zal wel werken, maar niet zo lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:06

Emiel1984

Made in NL

Ik heb het een tijdje gespeeld op een PC met overklokte E8400 + MSI 560 GTX videokaart.
Deze processor komt geloof ik wel aardig overeen op standaard settings (niet overklokt!).

Dat ging op zich prima op 1080p...maar zelfs met die configuratie..als je van plan bent een grotere stad te bouwen, dan gaat dat zeker irritaties opleveren. En dat was dus met een flinke overklokte en flinke niet standaard koeler plus een fatsoenlijke videokaart (die in deze config maar weinig te doen had met dit spel).

[ Voor 31% gewijzigd door Emiel1984 op 18-09-2016 15:39 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Dit spel is heel erg CPU-bound. Aangeraden wordt een 3GHz quad core, minimum is een 3GHz dual core. Jij hebt een 1,5GHz quad core. Nu zijn verschillende processoren niet een op een te vergelijken, de dual core die minimum aangeraden wordt is ook enorm oud, maar ja, jouw CPU is ronduit traag. En de GPU is ook niet meer dan vergelijkbaar met je standaard geïntegreerde GPU.

Kortom, dit is gewoon een spotgoedkoop laptopje, die gemaakt is voor een beetje internetten en dergelijke. Het is simpelweg niet gemaakt voor gaming. En Cities Skylines is zeker niet het lichtste spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanNL
Amanoo schreef op zondag 18 september 2016 @ 15:32:

Bedankt voor de hulp! Dat laatste is toch raar, want mijn laptop is toch echt een gaming laptop. Althans, 4/5 jaar geleden. Misschien wordt het dan toch tijd voor een nieuwe laptop. Bedankt allen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:49

SomerenV

It's something!

StanNL schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:27:
[...]

Bedankt voor de hulp! Dat laatste is toch raar, want mijn laptop is toch echt een gaming laptop. Althans, 4/5 jaar geleden. Misschien wordt het dan toch tijd voor een nieuwe laptop. Bedankt allen!
Ik weet dat er al een antwoord is op dit topic, maar ik wilde hier toch nog even op inhaken. Ook 4 á 5 jaar geleden was dit geen gaming laptop. Call of Duty 4 Modern Warfare haalt in 1024x768 op medium gemiddeld geen 60 frames per seconde en da's een game uit 2007. Simpele spelletjes zou je er misschien wel op kunnen spelen maar een gaming laptop is en was het bij lange na niet.

Geen idee of je perse een laptop moet hebben, anders zou je eens bij Vraag & Aanbod kunnen kijken voor een leuke 2e hands PC. Zag er laatst toevallig eentje op staan voor ~450 euro waar je Planet Coaster met gemak mee op de hoogste instelling zou kunnen spelen in 1080p. Je hoeft dus niet eens een hoop geld uit te geven om van de game te kunnen genieten. Voor een beetje gaming-laptop ben je vaak al minimaal 1000 euro kwijt, met prijzen oplopend tot ruim boven de 2000 euro. Als je huidige laptop nog voldoende is voor de normale taken en voor gamen heb je niet perse een laptop nodig, dan zou een PC dus (denk ik) een betere optie zijn.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1120557

Hi,

Ik ben echt een leek met laptops en dergelijke, maar weet een van jullie welke huidige gaming laptop ik kan kopen voor het goed laten werken van Cities Skylines? Voordat ik een verkeerde laptop koop.

Cities: Skylines Recommended Requirements
CPU: Intel Core i5-3470, 3.20GHz or AMD FX-6300, 3.5Ghz
CPU SPEED: Info
RAM: 6 GB
VIDEO CARD: nVIDIA GeForce GTX 660, 2 GB or AMD Radeon HD 7870, 2 GB (Does not support Intel Integrated Graphics Cards)
FREE DISK SPACE: 4 GB

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

Anoniem: 1120557 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 22:12:
Hi,

Ik ben echt een leek met laptops en dergelijke, maar weet een van jullie welke huidige gaming laptop ik kan kopen voor het goed laten werken van Cities Skylines? Voordat ik een verkeerde laptop koop.

Cities: Skylines Recommended Requirements
CPU: Intel Core i5-3470, 3.20GHz or AMD FX-6300, 3.5Ghz
CPU SPEED: Info
RAM: 6 GB
VIDEO CARD: nVIDIA GeForce GTX 660, 2 GB or AMD Radeon HD 7870, 2 GB (Does not support Intel Integrated Graphics Cards)
FREE DISK SPACE: 4 GB

Alvast bedankt!
Je zal meer succes hebben met iets meer eigen inzet gok ik. Lees deze anders even: Lees dit voordat je een nieuw topic opent; LAA beleid

En dan dit: Laptop Aankoopadvies

Als je daar niet genoeg uithaalt, post je resterende vragen en wat je zelf onderzocht hebt daaro. Krijg je hulp van mensen die verstand van laptops hebben ipv mensen die verstand van spelletjes hebben.

Succes. :)

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Zie hierboven! (dank @exactor it )
Ik sluit dit oude topic meteen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.