Beste mede-tweakers, graag hoor ik of jullie nog tips hebben om mijn build te verbeteren.
Ik heb +- 2 weken research gedaan om (naar mijn mening) een mooie futureproof build te maken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de PC graag gebruiken voor 1440P gaming op Ultra settings en 4K op very high/ultra. Ik heb al een tijdje een 4K scherm in bezit, welke ik nu optimaal wil gaan benutten.
Door eenmalig een goede investering te doen wil ik graag een futureproof build maken, die zeker een aantal jaren mee kan. In het 'ergste' geval wil ik er over een paar jaar een Videokaartje in SLI bijprikken.
Verder wordt de pc gebruikt voor de standaard zaken zoals photoshop en programmeren. Dit zullen niet de programma's zijn die flinke hardware nodig hebben
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn richtprijs is €1800. Echter zal ik van €100 meer niet plotseling straatarm worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Sharkoon drakonia muis
- Sharkoon skiller toetsenbord
- 2.1 speakerset
- 4k beeldscherm
- Synology NAS 9TB (hiermee wil ik zeggen dat de computer geen extra opslag nodig heeft).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf heb ik het volgende lijstje opgesteld:
CPU koeling is niet belangrijk, daarom is er gekozen voor een goedkope tijdelijke oplossing. Deze build gaat namelijk uitgebreid worden met een custom hardtube watercooling loop.
Deze PSU is gekozen met het oog op mogelijke uitbreiding van een GPU in de toekomst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een Intel CPU staat vast. Voor mobo, GPU, e.d. heb ik geen merkvoorkeur.
Mijn huidige PC heeft MSI en zoals je ziet heeft deze build Gigabyte.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Ja, daarom is er gekozen voor een unlocked CPU. Met waterkoeling wil ik alles goed gekoeld gaan houden.
Met overklokken wil ik een kleine winst behalen, ik ga de PC niet tot het uiterste pushen en hiermee de levensduur verkorten.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Is 3200mhz Ram té veel van het goede?
- Hebben jullie tips/aanmerkingen aan de Build? Zouden jullie zelf iets anders gekozen hebben (b.v. Mobo)?
Alle feedback is welkom
!
Ik heb +- 2 weken research gedaan om (naar mijn mening) een mooie futureproof build te maken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de PC graag gebruiken voor 1440P gaming op Ultra settings en 4K op very high/ultra. Ik heb al een tijdje een 4K scherm in bezit, welke ik nu optimaal wil gaan benutten.
Door eenmalig een goede investering te doen wil ik graag een futureproof build maken, die zeker een aantal jaren mee kan. In het 'ergste' geval wil ik er over een paar jaar een Videokaartje in SLI bijprikken.
Verder wordt de pc gebruikt voor de standaard zaken zoals photoshop en programmeren. Dit zullen niet de programma's zijn die flinke hardware nodig hebben
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn richtprijs is €1800. Echter zal ik van €100 meer niet plotseling straatarm worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Sharkoon drakonia muis
- Sharkoon skiller toetsenbord
- 2.1 speakerset
- 4k beeldscherm
- Synology NAS 9TB (hiermee wil ik zeggen dat de computer geen extra opslag nodig heeft).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zelf heb ik het volgende lijstje opgesteld:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-6700K Boxed | € 345,95 | € 345,95 |
1 | Gigabyte GA-Z170X-Gaming 7 | € 214,90 | € 214,90 |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | € 699,- | € 699,- |
1 | Thermaltake Core P3 Snow Edition | € 135,- | € 135,- |
1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 21,01 | € 21,01 |
1 | Corsair Vengeance LED CMU16GX4M2C3200C16 | € 107,95 | € 107,95 |
1 | Corsair RM750x | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Crucial MX200 2,5" 500GB | € 143,95 | € 143,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.777,66 |
CPU koeling is niet belangrijk, daarom is er gekozen voor een goedkope tijdelijke oplossing. Deze build gaat namelijk uitgebreid worden met een custom hardtube watercooling loop.
Deze PSU is gekozen met het oog op mogelijke uitbreiding van een GPU in de toekomst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een Intel CPU staat vast. Voor mobo, GPU, e.d. heb ik geen merkvoorkeur.
Mijn huidige PC heeft MSI en zoals je ziet heeft deze build Gigabyte.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee.
Ga je overklokken?
Ja, daarom is er gekozen voor een unlocked CPU. Met waterkoeling wil ik alles goed gekoeld gaan houden.
Met overklokken wil ik een kleine winst behalen, ik ga de PC niet tot het uiterste pushen en hiermee de levensduur verkorten.
Wat verwacht je van ons?[i]
- Is 3200mhz Ram té veel van het goede?
- Hebben jullie tips/aanmerkingen aan de Build? Zouden jullie zelf iets anders gekozen hebben (b.v. Mobo)?
Alle feedback is welkom