draait mijn gtx 1080 maar halve bak?

Pagina: 1
Acties:

• martijnuitoss
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-11-2025
Hallo

Ik heb een gtx 1080 seahawk ek x,nu valt mij op tijden het gamen dat mijn afterburner maar 5000mhz aangeeft.
Met bv battlefield drie heb ik na een half uur in een keer een aanhoudende framedrop, van 200 frames naar 20-30 frames.

zie de bijgevoegde screenshot, als ik iets anders moet testen of andere gegevens nodig hebt hoorik het graag.
Ik zit nu op de laatste driver.

i7 6700k
mobo msi m5
msi gtx 1080 ek x
32 gb corsair 3000 ram
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o1fdSjnu8w9Lk42Lq2KbHzW5/full.gif

[ Voor 11% gewijzigd door martijnuitoss op 17-09-2016 23:52 ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:58
GDDR5X --> "Double Data Rate, dus die 5005MHz is effectief 10010MHz. Verder is het sensors tabje veel zinvoller om te zien wat er daadwerkelijk gebeurt op het moment dat je last hebt van framedrops.

[ Voor 1% gewijzigd door Paprika op 18-09-2016 20:42 . Reden: Zie opmerking later :). ]

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-01 10:54
Ja, dat is normaal. Over de kloksnelheden zou ik me geen zorgen maken.

Omdat je framedrops hebt, zou ik je cpu én gpu monitoren met iets als msi afterburner om te kijken wat er met de kloksnelheden en temperaturen gebeurt op het moment dat je framedrops krijgt.

• martijnuitoss
Ik heb deze week weinig tijd om te gamen maar ik ga inderdaad even een log maken.
Al denk ik niet dat het met mijn temperatuur enzo te maken heeft aangezien als ik de game afsluit eb opnieuw opstart nog steeds een lage framemaat heeft.

Zodra ik de pc opnieuw heb opgestart dan kan ik weer een half uur a uur ertegenaan.

Nu zit ik de denken dat het door een background task komt dus ben op zoek naar een goede gamebooster die automatisch alle onnodige tasks en programmas beeindigd.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:53
martijnuitoss schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:29:

Al denk ik niet dat het met mijn temperatuur enzo te maken heeft aangezien als ik de game afsluit eb opnieuw opstart nog steeds een lage framemaat heeft.
Je videokaart koelt niet binnen enkele seconden keihard af, dus dat zou het best wel kunnen zijn :)

The devil is in the details.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

martijnuitoss schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:29:
Ik heb deze week weinig tijd om te gamen maar ik ga inderdaad even een log maken.

Zodra ik de pc opnieuw heb opgestart dan kan ik weer een half uur a uur ertegenaan.

Nu zit ik de denken dat het door een background task komt dus ben op zoek naar een goede gamebooster die automatisch alle onnodige tasks en programmas beeindigd.
Met een 6700K en 32GB RAM een gamebooster nodig hebben? Daar gaat iets flink mis.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• martijnuitoss
Waarom zondaar iets mis gaan? Aangezien teamviewer ook niet open of op de achtergrond mag draaien want dan krijg je bv bf3 niet in full screen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:53
martijnuitoss schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:22:
Waarom zondaar iets mis gaan? Aangezien teamviewer ook niet open of op de achtergrond mag draaien want dan krijg je bv bf3 niet in full screen.
Omdat je computer meer dan krachtig genoeg is om BF3 soepel te draaien, zelfs met wat programma's in de achtergrond. Dat TeamViewer wat roet in het eten gooit is een ander verhaal :P

The devil is in the details.

• martijnuitoss
Dat dan weer wel 😉

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Paprika schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:02:
GDDR5X --> "Double Data Rate, dus die 5005MHz is effectief 10010MHz.
Andersom dus. Geheugen draait op 2500MHz, dankzij DDR wordt dat gezien als 5000MHz.

• Paprika
Uh ****, het ging hier in dit geval om de X :+. Terechte opmerking :+.

[ Voor 6% gewijzigd door Paprika op 18-09-2016 20:40 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:31:
[...]

Je videokaart koelt niet binnen enkele seconden keihard af.
Tuurlijk wel. Net zoals de CPU dat ook doet.

De temp voor zowel CPU als GPU gaat binnen 1 seconden met tig graden omlaag. Een verschil van 30 graden of meer binnen 2 seconden kan prima en is ook normaal. Daarom moet je temps ook altijd meten tijdens load, 2 seconden er na heeft al geen zin meer. Het beste is meten met een programma dat de max temp onthoud.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:48:
[...]

Tuurlijk wel. Net zoals de CPU dat ook doet.

De temp voor zowel CPU als GPU gaat binnen 1 seconden met tig graden omlaag. Een verschil van 30 graden of meer binnen 2 seconden kan prima en is ook normaal. Daarom moet je temps ook altijd meten tijdens load, 2 seconden er na heeft al geen zin meer. Het beste is meten met een programma dat de max temp onthoud.
Ligt er aan of je koeling/airflow in de kast voldoende is, dat de koeler van de videokaart/cpu snel de warmte kwijt kan.

• PilatuS
  • Niet online
Soldaatje schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:51:
[...]

Ligt er aan of je koeling/airflow in de kast voldoende is, dat de koeler van de videokaart/cpu snel de warmte kwijt kan.
Nee daar ligt het niet aan. Zelfs met bagger airflow schiet de temp extreem snel omlaag. Onder load verbruikt de core van een CPU of GPU meer dan 100W. Zodra de load eraf gaat verbruikt ie 10x minder en schiet het voltage ook gelijk omlaag. De temps dalen binnen 2 seconden met tig graden. Zelfs met een standaard koeler met slechte airflow gebeurt dit.

Kijk maar eens naar de temps met het draaien van Furmark dan kan je het zelf zien. Furmark even een paar minuten laten draaien en dan weg klikken. Kijk maar eens naar de temp van de core zodra je het Furmark venster weg klikt.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 18-09-2016 20:58 ]

• martijnuitoss
Zo net even gegamed en binnen 20 minuten ging hij van de 200 frames naar 24 frames.
Uiteraard was afternurner aan het loggen,
Hoe kan ik die hier uploaden aangezien het een hml file is.
of moet ik gewoon screenshots maken

• PilatuS
  • Niet online
martijnuitoss schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:59:
Zo net even gegamed en binnen 20 minuten ging hij van de 200 frames naar 24 frames.
Uiteraard was afternurner aan het loggen,
Hoe kan ik die hier uploaden aangezien het een hml file is.
of moet ik gewoon screenshots maken
Hier de max temp aangeven is ook prima. Alles onder de 85 graden betekend dat de temp niet de oorzaak is. Kijk ook eens naar de max temp van de CPU. Als de CPU te heet word en terugklokt krijg je ook framedrops.

• martijnuitoss
Gpu 61 graden max
Cpu 71 max
Dit is op het moment passief gekoeld aangezien ik mjin chiller niet heb draaien.

Wat me wel opvalt is het geheugen gebruik tijdens de framedrop, die schiet omhoog van 1500mb naar 3500mb tijdens de drop.
Ook is er een piek bij pagefile usage van 5608 naar 7515.
de FB usage gaat omlaag van 39 naar 18.
De game opnieuw opstrarten helpt niet.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Die sea hawk is een watergekoelde kaart, temps lijken me het probleem niet zolang de hitte maar uit je kast word geblazen. Anders zou je je CPU kunnen opstoken en alsnog framedrops krijgen.

Check dus even je airflow van je radiator, of die naar buiten of binnen blaast. Want dit systeem moet BF3 met 6 vingers in de neus aankunnen. Zie ook de initiele 200fps die je haalt.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• PilatuS
  • Niet online
martijnuitoss schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:09:
Gpu 61 graden max
Cpu 71 max
Dit is op het moment passief gekoeld aangezien ik mjin chiller niet heb draaien.

Wat me wel opvalt is het geheugen gebruik tijdens de framedrop, die schiet omhoog van 1500mb naar 3500mb tijdens de drop.
Ook is er een piek bij pagefile usage van 5608 naar 7515.
de FB usage gaat omlaag van 39 naar 18.
De game opnieuw opstrarten helpt niet.
Temps zijn dus prima. Heb je het probleem ook met andere spellen ?

• arbraxas
Waarom heb jij uberhaubt nog een pagefile met 32GB geheugen?
Gebruik dan een ramdisk en zet daat al je tijdelijke bestanden op. Werkt super.

Verder is Tcase bij een 6700K 64 graden. Daar zit je probleem. Je cpu word te warm en klokt terug.
http://ark.intel.com/prod...r-8M-Cache-up-to-4_20-GHz
Onder het kopje: package specifications
Die 105 graden is de afzonderlijke coretemparatuur en dat is wat anders. De algemene cpu temparatuur staat altijd veel lager ingesteld met zijn max temp.

Zie ik ook met mijn 5820K, zogauw die de 65 graden aantikt klokt ie terug.

Maar hoe zwaar is ie overgeklokt? Want mijn 6-core haalt dat soort temps niet op 4.5GHz en watergekoeld. (Zonder chiller)

[ Voor 32% gewijzigd door arbraxas op 18-09-2016 21:20 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• martijnuitoss
de radiator zit extern onder in mijn bureau, de airflow zou goed moeten zijn aangezien ik de voorkant van mijn nztx 440 eraf heb.

Aan de voorkant 1 fan blaast naar binnen aan de achterkant 1 fan blasst naar buiten en aan de bovenkant 2 fans draaien naar binnen.

Nu de vraag of ik problemen heb met andere games, uhh nou komt het ik ben nogal een aparte met spellen en hardware betreft.
Elke keer als ik een andere kaart koop dan begin ik weer van voor af aan met mijn collectie en in dit geval is het bf3.
Ik speel altijd een spel uit voordat ik aan een andere begin.

Maar ik zou natuurlijk even kunnen kijken bij andere spellen, maar dan nog zou ik graag bf3 uit willen spelen.
Ik zal eens even een ander spel spelen.

Waarom ik een pagefile heb ik zou het niet weten want ik weet niet wat het is haha.
Ik ben meer van ik zet het in elkaar installeer windows drivers en games en spelen maar.

uhh hij is trouwens niet overgeclocked.
Hij is nu volledig passief en in de radiator van de chiller dus geen fans of goede radiator.

• PilatuS
  • Niet online
arbraxas schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:15:
Waarom heb jij uberhaubt nog een pagefile met 32GB geheugen?
Gebruik dan een ramdisk en zet daat al je tijdelijke bestanden op. Werkt super.

Verder is Tcase bij een 6700K 64 graden. Daar zit je probleem. Je cpu word te warm en klokt terug.
http://ark.intel.com/prod...r-8M-Cache-up-to-4_20-GHz
Onder het kopje: package specifications
Die 105 graden is de afzonderlijke coretemparatuur en dat is wat anders. De algemene cpu temparatuur staat altijd veel lager ingesteld met zijn max temp.

Zie ik ook met mijn 5820K, zogauw die de 65 graden aantikt klokt ie terug.

Maar hoe zwaar is ie overgeklokt? Want mijn 6-core haalt dat soort temps niet op 4.5GHz en watergekoeld. (Zonder chiller)
Laat de TS maar eens naar de kloksnelheid kijken dan. Ik geloof er niets van dat ie terugklokt.

• arbraxas
Daarom dus ook na 20 minuten een oververhitte cpu. Dan is je water zo warm dat het niet meer goed koelt.

• martijnuitoss
Oke,is dat wat ik dacht dat die cpu`s tegenwoordig wel een 80 graden aankonden.

Toevallig is mijn nieuwe koeling onderweg,een watercool 420 pro met 18 fans.
Ik vind een chiller niet echt ideaal moet ik zeggen.

• arbraxas
PilatuS schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:22:
[...]

Laat de TS maar eens naar de kloksnelheid kijken dan. Ik geloof er niets van dat ie terugklokt.
Prima, maar heb je een link van intel zelf dat die Tcase van de cpu veel hoger ligt?
Laat TS maar een paar fans op zijn radiator zetten en het probleem is weg.

• PilatuS
  • Niet online
arbraxas schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:24:
[...]

Prima, maar heb je een link van intel zelf dat die Tcase van de cpu veel hoger ligt?
Laat TS maar een paar fans op zijn radiator zetten en het probleem is weg.
Mijn 6700K word tijdens LinX heter dan die van hem en hij klokt niet terug. Trouwens er is geen sensor voor de Tcase temp, dus niemand die weet hoe heet ie word. In de praktijk moet die temp 10 tot 15 graden lager liggen dan de coretemp. Met een corremax van 71 graden lijkt het mij heel sterk dat ie terugklokt. Ik heb zelf temps tot 90 graden per core gezein zonder terugklokken, dan zou de Tcase temp ook overschreden moeten worden, maar terugklokken gebeurt niet.

[ Voor 35% gewijzigd door PilatuS op 18-09-2016 21:49 ]

• martijnuitoss
is dat bij cpu usage?Ik zie nergens de clocksnelheden staan of lees ik er nou gewoon echt overheen.
De core clock die er staat van van de gpu zijn 1974

En die fans die komen er zeker op.

[ Voor 102% gewijzigd door martijnuitoss op 18-09-2016 21:34 ]

• PilatuS
  • Niet online
martijnuitoss schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:28:
is dat bij cpu usage?Ik zie nergens de clocksnelheden staan of leef ik er nou gewoon echt overheen.

En die fans die komen er zeker op.
Gebruik eens HWMonitor of CoreTemp. Dit voor de CPU temps en CPU usage. Als de max temp van de videokaart 61 graden is zal ie nooit terugklokken.

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 18-09-2016 21:37 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

martijnuitoss schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:21:
Aan de voorkant 1 fan blaast naar binnen aan de achterkant 1 fan blasst naar buiten en aan de bovenkant 2 fans draaien naar binnen.
Warmte stijgt op. Jij laat nu dus de warme lucht weer terug naar beneden (de kast in) blazen?

• martijnuitoss
ook daar zit weer wat in.

Nooit over nagedacht.

Ik ga even hwmonitor installeren en weer even de temperatuur goed zetten zoals ik het toen straks heb gedaan met een koude start.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik snap helemaal niks meer van dit topic.

TS heeft een chiller en gaat een rad met 18 fans bestellen, maar weet niet hoe je tijdens het gamen de CPU temp en kloksnelheden kunt inzien?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

martijnuitoss schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:37:
ook daar zit weer wat in.

Nooit over nagedacht.

Ik ga even hwmonitor installeren en weer even de temperatuur goed zetten zoals ik het toen straks heb gedaan met een koude start.
Overigens staat er in een van de vele FAQ's hier precies uitgelegd hoe je de airflow het beste kan hebben in je kast. Even zoeken, moet lukken.

• arbraxas
PilatuS schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:25:
[...]

Mijn 6700K word tijdens LinX heter dan die van hem en hij klokt niet terug. Trouwens er is geen sensor voor de Tcase temp, dus niemand die weet hoe heet ie word. In de praktijk moet die temp 10 tot 15 graden lager liggen dan de coretemp. Met een corremax van 71 graden lijkt het mij heel sterk dat ie terugklokt. Ik heb zelf temps tot 90 graden per core gezein zonder terugklokken, dan zou de Tcase temp ook overschreven moeten worden, maar terugklokken gebeurt niet.
Tja, als ik met MSI command center kijk dan geeft mijn cpu temp toch echt 38 graden aan. Afterburner geeft voor mijn coretemps 32c of minder aan op hetzelfde moment.
Maar regelen en de thermal throthling zit dus op die 38 graden temp. Dat is die Tcase en niet wat je per core uitleest.

• PilatuS
  • Niet online
arbraxas schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:44:
[...]

Tja, als ik met MSI command center kijk dan geeft mijn cpu temp toch echt 38 graden aan. Afterburner geeft voor mijn coretemps 32c of minder aan op hetzelfde moment.
Maar regelen en de thermal throthling zit dus op die 38 graden temp. Dat is die Tcase en niet wat je per core uitleest.
Bij de 6700K is er geen sensor voor de Tcase. Er is wel een temp voor package maar dat is niet hetzelfde. De Tcase temp is de temp van de IHS maar deze temp is niet uitleesbaar.

In de praktijk heb ik nog nooit een CPU zien terugklokken onder de 100 graden per core. Pas daarboven gaat de boel terugklokken. Vandaar dat als ik je hoor zeggen dat je denkt dat de CPU terugklokt bij een max temp van 71 graden dat ik dat niet geloof. Nog nooit van mijn leven een CPU zien terugklokken met een max temp van 71 graden.

Sowieso ligt de Tcase temp lager dan de coretemps. Die 38 graden van jou is de package, maar niet de Tcase.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 18-09-2016 21:55 ]

• arbraxas
In de praktijk heb ik nog nooit een CPU zien terugklokken onder de 100 graden per core. Pas daarboven gaat de boel terugklokken
Ik dus wel, maar TS kan dit vrij makkelijk de wereld uithelpen door van zijn passieve setup even een actieve te maken.
Zijn we er vrij snel uit wie van ons beiden gelijk heeft.

• PilatuS
  • Niet online
arbraxas schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:55:
[...]

Ik dus wel, maar TS kan dit vrij makkelijk de wereld uithelpen door van zijn passieve setup even een actieve te maken.
Zijn we er vrij snel uit wie van ons beiden gelijk heeft.
Even los van wanneer een CPU zich wel of niet terugklokt. De TS geeft 71 graden aan, dit zal dan de hoogste coretemp of package temp zijn. De Tcase temp is de temp van IHS en geen enkel programma geeft deze temp aan omdat er geen sensor voor is. Verder ligt deze temp minimaal 10 graden lager dan de coretemp. Op basis hiervan kan het niet zo zijn dat de CPU zich terugklokt. De Tcase temp zal niet zijn wat Intel aangeeft.

Edit: Nog even verder gezocht. Een 5820K klokt zich ook niet terug bij 65 graden. Ook die kan gewoon tot 90 graden zonder zich terug te klokken. Zie ook hier: YouTube: Corsair H100i & i7 5820k OC 4.5 Temperature Performance Test CPU draait op coremax 89 graden met 0% throttling.

Wat er dan met de CPU van jou aan de hand is weet ik niet, maar dat ie terugklokt bij 65 graden hoort niet zo te zijn. Vandaar ook mijn eerste reactie. Een CPU klokt zich niet terug bij 65 graden. Voor de Tcase is er geen sensor zelfs als die temp hoger word dan wat het mag zijn kan de CPU zich nog niet terugklokken.

Ben wel benieuwd waarmee je die 65 graden meet ? Als jouw CPU zich terugklokt moet ie heter zijn dan 65 graden.

[ Voor 33% gewijzigd door PilatuS op 18-09-2016 22:11 ]

• martijnuitoss
nou ik heb even gespeeld.en twee printscreens gemaakt van hw monitor, de 1e wanneer de game goed werkt en de watertemperatuur rond de 30 graden ligt.

Als ik dus de framedrop heb dan is mijn watertem,peratuur 38 graden.(maar zou ik nu opnieuw opstarten werkt het gewoon weer.)

Edit : De prinstcreens zijn mislukt omdat ik het bestand overschreven heb |:(
Ik kijk morgen wel weer even, en mischien is mijn radiator wel binnen.
Kwa airflow zit ik wel goed denk ik aangezien het lekker koel in de kast is en de passieve koelribben op het moederbord voelen ook niet echt meer dan een beetje warm aan.

[ Voor 62% gewijzigd door martijnuitoss op 18-09-2016 22:38 ]

• PilatuS
  • Niet online
martijnuitoss schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:32:
nou ik heb even gespeeld.en twee printscreens gemaakt van hw monitor, de 1e wanneer de game goed werkt en de watertemperatuur rond de 30 graden ligt.

Als ik dus de framedrop heb dan is mijn watertem,peratuur 38 graden.(maar zou ik nu opnieuw opstarten werkt het gewoon weer.)

(terug komen de op jeroenneman zoijn bijdrage, ik houd gewoon van mooie spulletjes en als ik het aanzet gewoon prachtig gamen.dan hoef je toch niet de in en outs te weten van alle hardware en metingen. maar toch bedankt voor je bijdrage. :+

[afbeelding]

[afbeelding]
De temps zijn prima. De CPU zal echt niet terug klokken door deze temps. De watertemp van 38 graden is ook niets mis mee.

Ik denk dat je het probleem in de software kant moet zoeken. Het kan nog wel aan de hardware liggen maar niet aan de CPU of GPU. Probeer eens een ander spel, als je het daar ook hebt zou ik naar de drivers gaan kijken.

• martijnuitoss
Drivers heb ik al geprobeerd aangezien de nieuwste ook niet werkten met BF1 ik heb 10 minuten de beta gedaan maar da vind ik dus niks op een F***ng paard met mijn zwaard.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Als je 3Dmark heb kun je een test doe en de resultaten van de scores vergelijken met andere 1080GTX. Of een benchmark doen met een spel die dat ingebouwd heeft.

Het lijkt mij vreemd als een i6700 bij 65C terug klokt. Zolang je onder de 90C is het goed. Ook al is dat warm, maar daar kom je niet zo snel aan. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Luxicon op 18-09-2016 22:47 ]

...

• PilatuS
  • Niet online
martijnuitoss schreef op zondag 18 september 2016 @ 22:39:
Drivers heb ik al geprobeerd aangezien de nieuwste ook niet werkten met BF1 ik heb 10 minuten de beta gedaan maar da vind ik dus niks op een F***ng paard met mijn zwaard.
Dit geeft denk ik genoeg aan dat er iets vreemd aan de hand is.
Daarom denk ik aan software/drivers.

• martijnuitoss
Er is inderdaad iets raars aan de hand.
1.5 uur geleden heb ik mijn pc vast aangezet om vervolgens even tv te gaan kijken op de bank.

Nu kom ik net bij de pc blijkt dat mijn gpu 100% aan het draaien is al die tijd.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Is je computer compleet nieuw of had je hiervoor misschien een AMD kaart, waarvan de drivers nooit eraf gehaald zijn? Heb je al geprobeerd andere versie drivers te installeren? Waarbij het aan te raden is ook echt alle drivers eerst te verwijderen. Heb het hele topic niet gelezen precies, maar het lijkt je vrij weinig info geeft en te weinig test.

Wat je ook kan doen, is BF gaan spelen (en probeer andere drivers, niet de nieuwste en niet beta drivers) en dan een screenshot maken van het 'tabblad / infoblad' GPU-Z

Daar zie je precies wat je videokaart doet. Dus als de frames ineens droppen, kun je daar aflezen wat de temperaturen doen, en het aantal MHz er gebruikt wordt. Dat is beter dan hier steeds een update doen, zonder enige mogelijkheid van onze kant om iets waar te nemen.

[ Voor 38% gewijzigd door Luxicon op 19-09-2016 21:38 ]

...

• PilatuS
  • Niet online
martijnuitoss schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:23:

Nu kom ik net bij de pc blijkt dat mijn gpu 100% aan het draaien is al die tijd.
Je kan ook nog een virus hebben wat Bitcoins of andere cryptocurrency aan het minen is op de achtergrond.

• Paprika
PilatuS schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:48:
[...]

Je kan ook nog een virus hebben wat Bitcoins of andere cryptocurrency aan het minen is op de achtergrond.
Gevalletje uTorrent? :+

• PilatuS
  • Niet online
Het zou mij niets verbazen als dit hier aan de hand is. Dat verklaart ook dat het Vram gebruik omhoog schiet en waarom de framerate inzakt. Als zo'n miner aan de slag gaat terwijl je aan het gamen bent is het alsof je 2 spellen tegenlijk draait. Die miner pakt enorm veel GPU kracht.

• wiLLius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-01 12:16

wiLLius

Extreme OC

PilatuS schreef op maandag 19 september 2016 @ 21:48:
[...]

Inderdaad, dit ruikt naar een virus die je hardware gebruikt om te minen. Heb ik een aantal jaar geleden ook eens gehad.

[ Voor 0% gewijzigd door wiLLius op 19-09-2016 22:01 . Reden: Verduidelijking ]

hwbot; wiLLius

• martijnuitoss
Ik merk nu ook dat ik inderdaad een softwareprobleem heb.
ik heb nu die 20-30 frames ben uit de aplicatie gegaan maar de gpu geeft aan 100% in gebruik.

Tja wat is nu wijsheid.welke scanner is tegenwoordig goed.
Het is als het dat is ook een kwestie van eigen schuld aangezien ik al jaren geen scanner meer gebruik, steeds die foute meldingen enzo met games. je snapt het wel.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:01

Thomg

Aww yiss

Al op de helft van de eerste pagina kan ik hier maar een ding over zeggen, herinstalleer windows. Na alles gelezen te hebben ben ik daar nog zekerder van.
Clean.
Zonder shit.
Enkel en alleen drivers.
Installeer dan iets als 3dmark en vertel ons eens wat je score is.
Of valley, bf3, je vind wel wat.

Met herinstallatie bedoel ik trouwens niet per sé dat je je huidige moet overschrijven, je kan ook windows of een andere hdd/ssd zetten of je huidige ssd partitioneren, maar kans is heul groot dat een herinstallatie het doet.

[ Voor 32% gewijzigd door Thomg op 19-09-2016 22:29 ]

• martijnuitoss
ik heb 3d mark dus ik ga de pc even opnieuw installeren.
En dan ga ik met een schone instal als eerst even 3d mark installeren en een bench draaien

• PilatuS
  • Niet online
martijnuitoss schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:21:
Ik merk nu ook dat ik inderdaad een softwareprobleem heb.
ik heb nu die 20-30 frames ben uit de aplicatie gegaan maar de gpu geeft aan 100% in gebruik.

Tja wat is nu wijsheid.welke scanner is tegenwoordig goed.
Het is als het dat is ook een kwestie van eigen schuld aangezien ik al jaren geen scanner meer gebruik, steeds die foute meldingen enzo met games. je snapt het wel.
Herinstallatie Windows en nooit meer zonder een anitvirus draaien.

Welke antivirus ? https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/

AVG, Kaspersky, Norton of Trend Micro zou ik zeggen.

Ik gebruik zelf Norton. Voornamelijk omdat ie zeer licht is. Minder dan 20MB RAM en minder dan 1% CPU gebruik tijdens idle. Verder voor 30 euro 5 apparaten voor 1 jaar waardoor ik mijn telefoon en tablet ook gelijk beschermt heb. De andere 2 licenties zijn voor de laptop van mijn ouders en mijn zus.

• martijnuitoss
Nou ik denk dat we eruit zijn.

Ik heb even 3dmark time spy gedraaid en de score is 7055.
Dus ik denk dat het in de software zit en waarschijnlijk een virus.
Ik ga nu rustig aan alles installeren en sinds jaren weer een virusbeveiliging gebruiken en dan kijken hoe het gaat.

dus ik kom er nog op terug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BNmgyBw7C5rubFZiLIUq2luw/thumb.png

[ Voor 20% gewijzigd door martijnuitoss op 20-09-2016 00:24 ]

Pagina: 1