Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

ik heb van mijn smartphone, wiko ridge 4g, de digitizer en LCD moeten vervangen.
echter, werkt de digitizer alleen goed als ik deze schuin uit het toestel oplicht. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. het lijkt erop dat ie zich geprogrammeerd heeft toen ik LCD en digitizer heb getest voor dat ik het toestel in elkaar heb gezet.
heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?

groeten,

Maarten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:58:
heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Welkom op tweakers Maarten.

Waarom moest je deze onderdelen vervangen?

Waarschijnlijk zit je digitizer gewoon niet goed in je toestel gemonteerd, waardoor deze slecht verbinding maakt. Ik zou de werkzaamheden nog een keer proberen uit te voeren.

Verder wat voor digitizer heb je gebruikt? Een originele of eentje besteld uit China?

offtopic:
De groetjes doen is niet nodig op tweakers, kijk maar in de FAQ: Het algemeen beleid #groeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Rens,

De reden was, zoals altijd een kapotte digitizer.
Het vervangen van schermpjes ging me altijd wel goed af, maar bij deze franse telefoon ligt het wat ingewikkelder. Eerder deed ik een Ipad3 en een Windows Phone.

De Digitizer zit namelijk heel dicht op het LCD. lees verlijmd. tijdens de demontage ging dan ook de LCD kapot.
Deze bleek bij Brapa niet leverbaar en heb ik via Ebay uit Duitsland laten komen.
Ik vermoed dat de LCD en digitizer niet helemaal 100% op elkaar liggen waardoor er 'ruis' tussen zit.

We gaan de montage overnieuw doen ;)

Dank voor je antwoord..

Groeten.