Probleem met word, bestand verplaatst en verdwenen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Anoniem: 645891

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn vriendin heeft gisteren voor school een WORD document gemaakt waar ze veel tijd en werk in heeft gestoken. Ze heeft een PC met windows 10 en de default opslaglocatie is in haar documenten op Onedrive.Nu heeft ze dit bestand van de onedrive direct gesleept in de dropbox map die ze voor haar school gebruikt. Het bestand staat nergens op haar laptop en niet in de prullenbak van de laptop of de onedrive prullenbak. Ook staat het bestand niet bij verwijderde bestanden in dropbox.met een file recovery tool ("Recuva") is het bestand ook niet te vinden op de laptop. Het bestand staat echter wel bij "Recente documenten" maar als ik het probeer te open met word krijg ik een melding dat het bestand is verplaatst of verwijderd. Heeft iemand suggesties? Alvast hartelijk bedankt!

-Hidde
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:57
al eens een zoekopdracht geprobeerd met de titel of met de datum als criteria?

Word slaat normaal ook ergens een autoherstel-bestand op, soms kan je daar het bestand nog mee terughalen.

Als je me via DM de nodige gegevens bezorgt, wil ik via TeamViewer ook wel eens kijken.
Is nog wel terug te vinden normaal gezien.

//edit: je kan zoeken naar .asd-bestanden, als er zo een bestand van gisteren terug te vinden is, kan je daarmee normaal het nodige bestand herstellen.
meer info hier: https://support.microsoft.com/en-us/kb/316951

[ Voor 25% gewijzigd door BeArt op 17-09-2016 20:39 ]

Topicstarter
Ja heb ik geprobeerd. Heb ook naar .tmp en .asd bestanden gezocht met het freeware programmaatje "everything" maar niks gevonden van een relevante datum. Heb ook oude .tmp bestanden proberen terug te halen uit de appdata van word met "Recuva" maar dit had ook geen effect. Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeArt
Als de sync naar Dropbox even gelukt is, moet dit volgens mij terug te vinden zijn bij events:
https://www.dropbox.com/events

kan je daar misschien het bestand niet terugvinden of herstellen eventueel?

//edit: Misschien is de kans bij Onedrive kleiner omdat ze "direct" verplaatst heeft naar de andere map, maar ook in OneDrive zijn herstelmogelijkheden. Er is een prullenmand bijvoorbeeld.
meer info hier: https://support.office.co...26-4db3-a953-c99083e6a84f

[ Voor 45% gewijzigd door BeArt op 17-09-2016 20:52 ]

Topicstarter
Ja daar is het event dus niet terug te vinden dus ik vermoed dat er bij de sync ook iets mis is gegaan. Er staat nergens een event dat er een bestand aan de dropbox is toegevoegd gisteravond. Maar in de recente bestanden waar nog een koppeling naar het bestand staat staat dat het bestand wel in de dropbox stond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeArt
Ik zou het verder niet meteen weten, het is altijd handiger om de betrokken computer voor je neus te hebben staan :-)

Mijn Teamviewer-aanbod geldt nog steeds trouwens.

In elk geval succes nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:03

TheVMaster

Moderator WOS
Afgezien van het feit dat dit niet echt iets met Windows te maken heeft (je hebt het over Dropbox, Word en OneDrive). Waarom gebruikt iemand trouwens zowel OneDrive als DropBox...? Hij moet toch wel ergens gebleven zijn trouwens....niet in de OneDrive prullenbak, niet in de prullenbak van de pc....ook niet op DropBox..heeft ze hem niet gewoon weggegooit?

ohw...het topic is verplaatst naar CSA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Onedrive is standaard geinstalleerd bij Windows 10, Dropbox gebruikt ze voor het delen van studiedocumenten. Nee hij staat niet in een prullenbak, het bestand is gesleept naar dropbox en volgens de lijst met recente bestanden heeft hij ook in de dropbox gestaan. Maar in dropbox events staat niets over een bestand upload. Erg vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
Maak als test eens een nieuw word document, net zoals je vriendin heeft gedaan, en sleep die dan naar dropbox. Als die ook in het niets verdwijnt is het een bug of niet ondersteund.
Heb je met recuva ook naar tmp en asd files gezocht?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:03

TheVMaster

Moderator WOS
Anoniem: 645891 schreef op Sunday 18 September 2016 @ 10:43:
Onedrive is standaard geinstalleerd bij Windows 10, Dropbox gebruikt ze voor het delen van studiedocumenten. Nee hij staat niet in een prullenbak, het bestand is gesleept naar dropbox en volgens de lijst met recente bestanden heeft hij ook in de dropbox gestaan. Maar in dropbox events staat niets over een bestand upload. Erg vreemd.
Dat klinkt heel erg raar. Want als ze op haar laptop een bestand weggooit, dan verdwijnt het wel richting prullenbak? Het lijkt erop dat hij even in de Dropbox map heeft gestaan en vervolgens is weggegooid met Shift-DEL...vandaar dat hij niet in de prullenbak staat.

Maar eh...en ander scenario is dat je vriendin het expres heeft gedaan, omdat ze zo wat meer aandacht van je krijgt..?

[ Voor 7% gewijzigd door TheVMaster op 18-09-2016 12:08 ]

Pagina: 1