Toon posts:

Steam - Steam weigert om Metro 2033 te starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik installeerde eerder op de dag Metro 2033, ik startte het op en het werkte normaal, althans tot aan het openingsscherm (ik heb het nog niet gespeeld). Ik had echter Fraps net iets te laat geopend en dat heb ik graag aan bij de eerste keer dat ik het speel zodat ik de grafische instellingen goed kan tunen. Mijn grafische kaart is namelijk wat te zwak om bij dit spel een goede FPS te halen met hoge instellingen. Ik sloot het weer af en ik startte het snel weer op maar ineens komt het programma in een oneindige lus terecht, zonder dat de computer vast zit (ik kon nog met de hotkeys mijn audiospeler bedienen en ik kon nog de takenbeheer openen). Na het nog een keer te hebben geprobeerd probeer ik maar eens de launcher te installeren, Steam geeft een foutmelding. Nadat ik weer het spel probeert te starten geeft Steam aan dat de laatste keer het spel niet opstartte en vraagt Steam of dat ik het in de safe mode wil starten. Ingestemd => geen resultaat. Na het afsluiten via de takenbeheer geeft Steam een links waar je niets aan hebt die verwijst naar een webpagina van Steam waarop staat wat je kan proberen als een bestand ontbreekt. :?
Ja, download dan even het ontbrekende bestand voor de gebruiker nadat je alle bestanden afloopt. :?

Ik veronderstelde dat misschien Malwarebytes een bestand had geïsoleerd (het zou niet moeten voorkomen dat dit soort software malware-gedrag vertoont (Malwarebytes gebruikt dit soort kenmerken om onbekende malware te detecteren) maar je weet het nooit. Bovendien vond ik een website waarop iemand een jaar geleden klaagde dat Malwarebytes het exe-bestand van dat spel als malware herkende. Ik had echter de meldingen van Malwarebytes uitgeschakeld (don't ask, ik heb hier een goede reden voor) en ik kon niet zo snel vinden hoe ik bij de vault vah Malwarebytes kom. In plaats daarvan dwong ik Steam - dacht ik - om de bestanden te laten controleren en het de-installeren en terug te installeren door de folder te kopiëren naar een ander pad, via Steam het programma te verwijderen, draade ik daarna CCleaner voor het geval de installatie niet netjes verloopt en installeerde ik het opnieuw nadat ik de folder terug had geplaatst. Dezelfde foutmelding.

Heeft iemand van jullie dit soort problemen gehad met Steam? Nu heb ik maar alles verwijderd en download en installeer ik het volledig opnieuw, download en al.
Is er een optie waarmee je Steam alle bestanden kan laten verifiëren? Handig voor als nog eens zoiets gebeurt.

spoiler:
Het spreekt hopelijk voor zich dat ik dit spel gewoon heb gekocht via Steam. Anders zou ik niet verewachten dat ik het via Steam kan openen.

Edit: Net nog een keer geprobeerd na een verse installatie, helemaal opnieuw deze keer na het verwijderen. Wat moet ik hiermee? :?
code:
1
2
3
4
Steam - Error
Failed to start game (missing executable).

See the Steam support site for more information

Andere spellen van steam starten wel nog gewoon.
Als ik op de launcer klik vanuit Steam dan krijg ik die foutmelding maar net toen ik op Metro.exe klikte vanuit de gamefolder zelf startte het wel, nadat het vroeg of dat ik de safe mode wil proberen. Het lijkt erop dat het buggy is geïnstalleerd door Valve.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2016 02:02 ]