ProTagger schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 22:18:
[...]
Beweerde ik iets anders dan? Aub geen stropop argument posten om dan stellig te kunnen poneren dat ik grote onzin schrijf, dat kan ik niet zo waarderen. Mijn argument draait namelijk om het volgende: gezien het feit een natuurlijk persoon persoonlijk aansprakelijk is, heeft zo iemand er absoluut geen baat bij om failliet te gaan, het is tenslotte je eigen vermogen. Om het simpele feit dat praktisch elk mens zelfbehoud en overleving belangrijk vindt, kan je dus wel stellen dat iemand die uit eigen vermogen handelt dit met enige zorg doet.
Iemand die een website bouwt, dit onderhoudt en zijn contactgegevens deelt zonder zich te verbergen achter anonimiteit, kan mijns inziens wel als betrouwbaar worden geacht. Te meer omdat er dus ook tweakers zijn met positieve ervaringen, waaronder ondergetekende. Dat jij alsnog achterdochtig bent is jouw keuze, maar probeer het alsjeblieft niet te rationaliseren, want daar is geen gegronde reden voor.
Wat betreft KvK, dat hangt o.a. af van de tijdsbesteding van de 'ondernemer'. Ik meen mij te herinneren dat als je er maar een dag per week aan besteedt, je je niet per se hoeft in te schrijven. Het criterium van winstkenmerk op zichzelf is namelijk pas onzin, daar ieder individu die met enige regelmaat op marktplaats handelt met de intentie om winst te maken zich volgens die redenatie óók zou moeten inschrijven.
Beweerde ik iets anders dan? Aub geen stropop argument posten om dan stellig te kunnen poneren dat ik grote onzin schrijf, dat kan ik niet zo waarderen. Mijn
Ja je beweerde iets anders:
Je schreef dat een webshop failliet kan gaan en je dan naar je geld zou kunnen fluiten en dat bij een persoon die handelt met zijn eigen vermogen dat niet het geval zou kunnen zij. Daarbij komt dat wat jij wel of niet kan waarderen daar heb ik - eerlijk gezegd - niet zo veel mee te maken.
Om het simpele feit dat praktisch elk mens zelfbehoud en overleving belangrijk vindt, kan je dus wel stellen dat iemand die uit eigen vermogen handelt dit met enige zorg doet.
Je wilt niet weten hoeveel mensen op eigen naam een financiële puinhoop creëren om vervolgens jaren bezig te zijn met het ontlopen van schuldeisers en soms zelfs dan nog schulden te blijven creëren, ik kom in mijn werk vaak met dit soort lieden in aanraking en geloof me het zijn er nog best een hoop.
Iemand die een website bouwt, dit onderhoudt en zijn contactgegevens deelt zonder zich te verbergen achter anonimiteit, kan mijns inziens wel als betrouwbaar worden geacht.
Dat is nou juist het hele punt de enige contactgegevens die gedeeld worden zijn een e-mailadres: geen vestigingsadres, geen telefoonnummer, geen KVK-nummer niet de gegevens die een legitieme onderneming op hahar website zou hebben staan.
Wat betreft KvK, dat hangt o.a. af van de tijdsbesteding van de 'ondernemer'. Ik meen mij te herinneren dat als je er maar een dag per week aan besteedt, je je niet per se hoeft in te schrijven.
Je schrijft zelf dat deze 'ondernemer' de moeite heeft genomen om een functionele website heeft gebouwd dat is al een aanwijzing dat we niet te maken hebben met iemand die niet bezig is met een hobby.
Deze 'onderneming' is dan ook niet te vergelijken met iemand die op marktplaats incidenteel wat spullen verkoopt maar dat snap je zelf denk ik ook wel....
Oh en handelen met winstoogmerk een wettelijk criterium waaraan wordt bekeken of een KVK-regstratie en nummer noodzakelijk.
Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro