Vraag

• Konijn447
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 05-06 21:49
Wat ga je met je laptop doen?
Lightroom, Photoshop, en waarschijnlijk een beetje Adobe Premiere. Sinds ik ook een tablet zoek hoop ik het te kunnen combineren.

Wat is je budget?
600 euro is wel zo'n beetje de max. Hoe minder hoe beter natuurlijk

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jazeker. Elke dag mee naar school.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zit te denken aan de HP Pavilion X2 12-b000nd. Zelf heb ik nu al een laptop met i7 3610qm en 8GB RAM, maar deze moet echt de deur uit. Behuizing valt half uit elkaar, veel te zwaar en het scherm is verschrikkelijk.

De reden dat ik die me wel wat lijkt is het gewicht, het scherm, de prijs en dat hij detachable is.

Ik weet dat ik voor mijn budget een laptop kan kopen met betere specs, en ik ben ook bewust dat het langzamer zal zijn dan de laptop die ik al heb, alleen ik hoop er mee weg te kunnen komen. Thuis heb ik een desktop staan met i5 4570, en die zal ik dan ook altijd gebruiken als ik thuis ben. Hij moet gewoon goed genoeg zijn om op school de programmatjes redelijk te kunnen gebruiken.

Lightroom heb ik goed genoeg zien lopen op slechtere machines, alleen ik heb bijna geen ervaring met Photoshop en helemaal niks met Premiere.

Ik krijg hier en daar wel wat gevonden over de M3 6Y30, maar niks beantwoord echt mijn vraag of dat het die programma's okay tot goed genoeg aan kan voor on-the-go.

Iemand die enig ervaring heeft met vergelijkbare specs en die programma's? Is een 600 euro detachable Adobe machine wel mogelijk?

Alle reacties

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:27
Ik heb er zelf ook wel eens naar zitten kijken, maar neig dan naar bijvoorbeeld een surface pro. Al verwacht ik dat je zelfs bij de duurdere modellen er niet te veel gekke dingen mee moet doen.

• Konijn447
analogworm schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:12:
Ik heb er zelf ook wel eens naar zitten kijken, maar neig dan naar bijvoorbeeld een surface pro. Al verwacht ik dat je zelfs bij de duurdere modellen er niet te veel gekke dingen mee moet doen.
Ook naar gekeken, en dan vooral het model met dezelfde CPU. Maar de HP is dan meer een compleet pakket voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikevl1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-09 12:30
Hallo, Even een vraagje: Heb je onderhand de gok gewaagt? Ik zit namelijk ook te denken aan een HP x2 als on the go vervanger voor mijn macbook, het zware werk zou ik toch op mijn desktop blijven doen.

Ik ben vooral benieuwd of ik met de HP een beetje kan photoshopen en eventueel een simpel cinema4d bestand kan openen(alleen bekijken, niet renderen en bewerken).

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Konijn447
mikevl1 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:03:
Hallo, Even een vraagje: Heb je onderhand de gok gewaagt? Ik zit namelijk ook te denken aan een HP x2 als on the go vervanger voor mijn macbook, het zware werk zou ik toch op mijn desktop blijven doen.

Ik ben vooral benieuwd of ik met de HP een beetje kan photoshopen en eventueel een simpel cinema4d bestand kan openen(alleen bekijken, niet renderen en bewerken).

Alvast bedankt!
Yes, ik heb inderdaad de gok gewaagt en ik ben er erg blij mee.

Hij vericht absoluut geen wonderen alleen hij is voor mij goed genoeg als een on the go machine. Photoshop werkt bij mij goed al heb ik nog niet gewerkt met belachelijk veel layers en dergelijken. Zelfs Premiere is nog wel te doen. Ik kan je helaas niks vertellen over cinema4d.

Als er een specefiek iets is wat je graag zou willen dat ik test dat hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikevl1
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-09 12:30
Ah dat is een antwoord waar ik blij van wordt!

Super bedankt!
Pagina: 1