Nieuwe muis gezocht, G5 met pensioen

Pagina: 1
Acties:

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23:08
Ik zoek een?
Muisje

Wat is je budget?
Max 60 munten (van 1 euro)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Jazeker, geen trust! Liefst logitech, maar andere A-merken sta ik open voor.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Normaal gebruik, surfen, beetje gamen.

Mijn oude vertrouwde Logitech G5 kon mijn misbruik niet langer aan en het scrollwieltje klikt niet goed meer.
Na 8 trouwe jaren lijkt het de strijd te gaan verliezen.
Helaas worden deze geweldige muizen niet meer gemaakt omdat ze niet snel genoeg kapot gaan denk ik.

Hou van een gevulde hand, dus muis moet net te klein zijn. De fijne gewichtjes die bij de G5 geleverd zijn hebben altijd in hun blikje gezeten, verlichting is ook niet nodig, draadje vind ik wel prettig.
Ook fijn vind ik de 2 duimknoppen en het zijwaartse scrollwiel. Meer knoppen is niet nodig.

De chique gamemuizenl van heden ten dage heb ik nooit gebruikt en ze zien er ook niet uit dat ze heel comfortabel zijn.

De G303 lijkt me niet zo, en de mx master is me eigenlijk toch echt wat te duur.

Met andere woorden ik zoek gewoon een nieuwe G5, MX510, of MX518. O-)

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02 13:23
deathadder ?

Verwijderd

ja, de razer deathadder is een goede keuze.
heb er zelf ook een en werkt helemaal perfect, software van razer is ook erg fijn.
hier is een link: http://www.newegg.com/glo...er-_-26-153-168-_-Product

• Aardappel
Bedankt voor de tip.

is ook meteen m'n budget. Als het de G5 zou zijn zou ik het zo doen.

Iemand nog andere ideeën?

• Waltro
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:13
Ik heb sinds gisteren de Mamba 5g tournament edition gekocht. Prima ding. Ietsjes kleiner dan de Deathadder, wat ik persoonlijk fijner vind. Ook zijn de leds beter te zien, maarja, ieder zo z'n smaak :P.

• Aardappel
Leds geef ik niet zo veel om. Lichtje om aan te geven waar 'ie is is fijn maar meestal heb je 'm vast, anders dan bij een toetsenbord.

Maar de mamba is ook ver buiten budget ;)

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:45
Logitevh g502 prometheus, fijne muis! Misschien ook een idee!

• Aardappel
misterd11 schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:57:
Logitevh g502 prometheus, fijne muis! Misschien ook een idee!
Goede optie!

Zit er serieus aan te denken die aan te schaffen :Y.

De MSI toch valt af omdat die 3 knoppen bij de duim heeft en ik me daar (in het heetst van de strijd) geheid in ga vergissen.

De Speedlink Decus valt ook af omdat ik merk dat ik juist geen pinky-rest wil. Ik gebruik mijn pink vaak voor het zijwaarts bewegen om mijn pols te ontlasten.

De Gigabyte heeft een vervelend knopje bij de ringvinger denk ik, dus ik denk dat 'm dat ook niet gaat worden, al vind ik het wel de mooiste muis van de 3.

Hoe ervaar je het harde klikken van de knoppen en het scrollwiel?
Gebruik je de freescroll, heeft dat echt toegevoegde waarde? Want dat heeft de speedlink niet.

• misterd11
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:45
Freescroll gebruik ik nooit, het gewone scrollen was even wennen maar geeft wel de juiste feedback. Cind het nu lekker werken. Een aantal knoppen zijn voor de dpi te switchen welke je zelf handmatig kan instellen via de software.

Andere knoppen zijn macro toetsen, gebruik ze zelf nog niet.

Ik speel zelf veel shooters en kan dus de enorm hoge dpi waarderen.

Ik vi d het een prima muis met een prima prijs, ik kan hem je dan ook aanraden.

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
De Zowie FK1 is een aanrader. Top sensor, houdt lekker vast en heeft een strak ontwerp.

pricewatch: BenQ Zowie FK1
pricewatch: BenQ Zowie FK1+

• BasA1991
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik zelf ben groot fan van de:

pricewatch: Steelseries Rival 300 Zwart

Niet teveel poespas, houdt goed vast en is heel solide.
(Plus je kan er je eigen nameplate er op zetten dmv 3d printing, wie wil dat nou niet)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Prima sensor, niet te groot, fijne ergonomie voor de meeste mensen en slechts ~€35: pricewatch: CM Storm Alcor

[ Voor 30% gewijzigd door ToFast op 19-09-2016 17:17 ]

• Tk55
  • Niet online
Ook een aanrader als je aan de vorm kan wennen (ik niet). Voelt ook wat goedkoper dan een Zowie, maar het scheelt je dan ook bijna 25 euro.

• Aardappel
Tk55 schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:09:
De Zowie FK1 is een aanrader. Top sensor, houdt lekker vast en heeft een strak ontwerp.

pricewatch: BenQ Zowie FK1
pricewatch: BenQ Zowie FK1+
Bedankt voor het meedenken, maar ik denk dat ik toch liever een asymmetrische muis wil.
BasA1991 schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:13:
Ik zelf ben groot fan van de:

pricewatch: Steelseries Rival 300 Zwart

Niet teveel poespas, houdt goed vast en is heel solide.
(Plus je kan er je eigen nameplate er op zetten dmv 3d printing, wie wil dat nou niet)
Ik denk dat ik dan toch de G502 verkies, net wat meer functies. En voor de prijs maakt het dan ook niet veel uit.
ToFast schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:16:
Prima sensor, niet te groot, fijne ergonomie voor de meeste mensen en slechts ~€35: pricewatch: CM Storm Alcor
Sorry, maar kan 'm gewoon niet mooi vinden, ik denk puur door het logo. :X

Twijfel vooral nog tussen de G502 en M8000X met een lichte voorkeur voor de G502.

[ Voor 51% gewijzigd door Aardappel op 19-09-2016 22:20 ]

• Tk55
  • Niet online
Potato42 schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:11:
[...]

Bedankt voor het meedenken, maar ik denk dat ik toch liever een asymmetrische muis wil.
Deze kan ook nog:
pricewatch: BenQ Zowie EC2-A

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:20
Heb je al aan de Logitech M500 gedacht?
pricewatch: Logitech Corded Mouse M500

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Aardappel
Ja maar het gammele scrollwiel zorgde ervoor dat deze afviel.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:20
Wat bedoel je precies daarmee want ik zou dat woord zelf niet toekennen aan de M500 (dagelijkse gebruiker voor al heel wat maanden).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• ToFast
Vergeet niet dat de g502 best zwaar is en vrij luide clicks heeft. Je zou dan ook naar de g402 kunnen kijken, wat minder space-achtig en lichter en als het goed is stillere clicks. Volgens mij ook mij meer een opvolger van de mx510 serie (met tussenstap de g400 reeks) De net nieuwe g403, bedraad, ligt iets boven je budget, maar is ook een aanrader.

[ Voor 19% gewijzigd door ToFast op 20-09-2016 00:47 ]

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

pricewatch: Logitech G403 Prodigy Gaming Mouse

Zoals hierboven genoemd. Zelfde sensor als de G502, ook de 20m omrons, maar iets goedkoper en iets traditioneler van vorm.

• Aardappel
NitroX infinity schreef op maandag 19 september 2016 @ 23:47:
Wat bedoel je precies daarmee want ik zou dat woord zelf niet toekennen aan de M500 (dagelijkse gebruiker voor al heel wat maanden).
In de recensies wordt het scrollwiel vaak als minpunt genoemd, ik kan me zomaar voorstellen dat het scrollwiel dus na verloop van tijd problemen gaat geven (of vanaf het begin). Vandaar dat ik deze laat schieten.

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Ik gebruik zelf de Logitech G502 Prometheus Core. Vind hem zelf de fijnste muis ooit. En geloof me heb er heel wat versleten :P

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Aardappel
Xtr3me4me schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:30:
Ik gebruik zelf de Logitech G502 Prometheus Core. Vind hem zelf de fijnste muis ooit. En geloof me heb er heel wat versleten :P
Hoe zit het met het geluid van de clicks/scroll?

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Potato42 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 08:46:
[...]

Hoe zit het met het geluid van de clicks/scroll?
De clicks zijn amper hoorbaar, of je moet in een doodstille ruimte zitten waarbij je onderhand een speld kunt horen vallen. Maar ik merk niks van het geluid, misschien omdat ik er ook niet op let als ik aan het werk / gamen ben.

De scroll heeft 2 functies die ik super fijn vind. Ten eerste heeft de scrollwiel een super fijne grip. Daarnaast kun je door op 1 knop op de muis zelf aanpassen hoe je scrollt(is dat wel een woord :P ) aanpassen. Van tussenpozen scrollen of eindeloos scrollen.(Beetje lastig uit te leggen) Daarbij in de Logitech software kun je ook nog eens de aantal pagina's wat hij voorbij moet gaan met scrollen ook aanpassen.

De muis is ook nog eens met gewichtjes aan te passen (krijg je gewoon meegeleverd) en qua precisie kan hij tot 12000dpi, maar dan ben je wel "sorry voor taal gebruik, als een randdebiel door je scherm aan het racen).

Ik vind hem ideaal, van razer, tot steelseries tot microsoft en zelfs hp muizen gebruikt. Maar niks kan tegen deze muis op voor mijn gebruik. Ligt heerlijk in de hand en voelt heerlijk robuust aan, niet van dat slappe plastic gevoel.

[ Voor 4% gewijzigd door Xtr3me4me op 20-09-2016 09:45 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• ToFast
Alle genoemde muizen zijn wel prima hier, maar welke het beste bij jou past qua uiterlijk, feeling en 'geluid' kan je het beste testen in een winkel. In de mediamarkt liggen veelal muizen om te testen dacht ik, wellicht is het verstandig daar langs te gaan.

Muizen die exact dezelfde switches gebruiken kunnen toch een heel ander klikgeluid / gevoel geven door verschillen in case-vorm en gebruikt materiaal. Je hand kan net te klein zjn waardoor bepaalde grote muizen in eerste instantie wel lekker in de hand liggen, maar eigenlijk te groot of te zwaar zijn om fijn heen en weer te 'gooien' in games (low sensetivity gamers). Bovendien zit er licht verschil in dezelfde type switches, noem het een marge. Ook veelal de reden dat links en rechts iets anders klikken. Ik kan me van de oude m500 herinneren dat deze qua sensor niet heel erg geschikt was voor gaming en dat er na verloop van tijd problemen optraden met het scrollwieltje.

Dus ga het testen en neem de genoemde muizen daarbij als uitgangspunt.

[ Voor 9% gewijzigd door ToFast op 20-09-2016 12:39 ]

• Aardappel
Ben uiteindelijk toch voor de G502 gegaan. Deze lag het lekkerst in de hand. De clicks vallen erg mee qua geluid. Het scrollwiel is wel vrij luid maar voelt wel degelijk aan.

Helaas hadden ze niet alle merken in huis die ik op m'n shortlist had staan, daardoor het ik bijvoorbeeld de Sentinel 3 en M8000X niet kunnen testen maar ik was wel erg gecharmeerd van een muis die qua knoppen aan de zijkant erg op een Trust (:r) GXT155 lijkt. Met aluminium bodem.
Pagina: 1