Toon posts:

Welke Ambilight? 2 3 zijdig? Netfli, muziek, pcgames

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Ambilight komt meteen mijn eerste vraag 2 of 3 zijdig. Mijn gevoel zegt 3 zijdig. Iemand ervaring?

Wat is je budget?
Rond de 1000,- totaal. Maar liever wat meer kwijt en tevreden dan andersom.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb daar (nog) geen rtv-it aansluiting en maak gebruik van wifi Hot spots. Er staat nu alleen een oude versterker met boxen die vervangen mogen worden. Dus het gaat ook om het geluid dus eet een boombox erbij (en metmijngehoordip ben ik snel tevreden)
Wat ik er mee wil is vooral internet tv, Netflix, muziek, als digitaal schilderij, muziek en pc/tablet gaming.
Ik zoek het tussen de 48 en 55" range (kijkafstand is rond de 3,5 - 4 mtr en kijkhoek rond 25 grd).
Dus dat maakt de keuze al beperkter.
Alleen ik merk dat er een groot prijsverschil zit tussen verschillende modellen waar ik het verschil niet in kan zien.

Wie geeft me raad?

Dank alvast

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:18
Wat zoek je nu eigenlijk?

Een TV met Ambilight of een los ambilight systeem?

Ambilight ingebouwd vind je alleen bij Philips, en die TV's kan ik je alvast 100% AFraden.
Software van Philips is bagger en totaal onstabiel.

Koop een andere TV en zoek je een los systeem. OVer TV's van 800-1000€ zijn er al genoeg topics.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08
Dreamvision is zo'n los systeem. Er is ergens een diy topic met meer voorbeelden en ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Gezien de vele negatieve reacties zie ik.maar af van Philips.
Een diy ambilight leek me eerst te ingewikkeld maar lightberry.eu installeren lijkt me nog wel te doen voor me.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2016 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanBor
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-06-2024
Tommie12 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:54:
Ambilight ingebouwd vind je alleen bij Philips, en die TV's kan ik je alvast 100% AFraden.
Software van Philips is bagger en totaal onstabiel.

Koop een andere TV en zoek je een los systeem.
Ietwat late reactie: ik kan je jammer genoeg gelijk geven ivm de software van Philips. Een los "Ambilight" systeem lijkt dan een goede optie.

Echter: voor mij is de echte meerwaarde van Ambilight de integratie met de Hue lampen in mijn TV ruimte. Het is een echte ervaring om zo naar films te kijken.

Kan dat ook met losse systemen of hang je dan toch nog vast aan Philips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:18
Geen idee of dat los kan.

Je moet maar eens de fora van Philips lezen....
Eigenlijk komt het er op neer dat Philips belooft dat het kan, maar in werkelijkheid is het anders.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1