Vraag

• DigitalGamer385
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-09 14:07
Mijn vraag

Pas geleden werd mij verteld door iemand die computers bouwt dat ik beter de MSI 970 kon nemen over de MSI 1070 nu was ik er van overtuigd dat de MSI 1070 beter zou zijn.
Nu is mij vraag welke is beter MSI 1070 of de MSI 970 (misschien SLI) voor gaming.
(misschien iemand met ervaring van allebei)

Relevante software en hardware die ik gebruik
De video kaart komt met een:
I7 6700k
16gb ram DDR4 3000 Mhz

De games die ik wil gaan spelen met deze pc zijn:
Space engineers
Rainbow Six Siege
Black ops III
GTA V

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb veel YouTube gekeken en reviews gezien en er daardoor van overtuigd dat de 1070 beter zou zijn maar de betreffende meneer heeft mij toch aan het twijfelen gebracht.

Ps: Als er een topic is die hier op lijkt link het aub dan door ik kon er geen vinden.

Alvast bedankt _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Zie de reviews, de GTX 1070 is vele malen sneller.

Een GTX 1060 is al even snel (soms sneller) dan een GTX 980.

[ Voor 40% gewijzigd door Jumpman op 17-09-2016 18:11 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• DigitalGamer385
ja dit vond ik dus ook maar als een man die computers bouwt iets anders zegt en klachten kreeg van klanten vind ik dit toch een beetje apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moeten we ons hierbij voorstellen? Het is logisch dat winkels de voorraad van oudere kaarten ook kwijt willen, dat sommigen dat met smoesjes doen tja...

Een GTX 970 nieuw is gewoon te duur voor wat je krijgt. Snellere GTX 1060's gaan al voor minder:
https://tweakers.net/cate...kjbWCDnh_7R4yaIazzj_xbq2d

Of even snelle (in DirectX12 snellere) RX 470's:
https://tweakers.net/cate...EvMUbKKVjI0MDY0V4qtra0FAA

Beide kaarten zijn ook nog eens een stuk zuiniger.

Had die meneer specifieke redenen voor zijn statement?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
DigitalGamer385 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:17:
ja dit vond ik dus ook maar als een man die computers bouwt iets anders zegt en klachten kreeg van klanten vind ik dit toch een beetje apart.
Iedereen kan computers bouwen, en degene die je dat vertelde is overduidelijk een groot amateur.

• DigitalGamer385
Verwijderd schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:28:
[...]

Wat moeten we ons hierbij voorstellen? Het is logisch dat winkels de voorraad van oudere kaarten ook kwijt willen, dat sommigen dat met smoesjes doen tja...

Een GTX 970 nieuw is gewoon te duur voor wat je krijgt. Snellere GTX 1060's gaan al voor minder:
https://tweakers.net/cate...kjbWCDnh_7R4yaIazzj_xbq2d

Of even snelle (in DirectX12 snellere) RX 470's:
https://tweakers.net/cate...EvMUbKKVjI0MDY0V4qtra0FAA

Beide kaarten zijn ook nog eens een stuk zuiniger.

Had die meneer specifieke redenen voor zijn statement?
Nee ik vond eigenlijk zijn statement al vreemd gnoeg op t eerste moment, Daarom vroeg ik t ook op Tweakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Als deze persoon serieus zegt dat de 970 beter dan de 1070 is, zonder de prijs in overweging te nemen.
Dan zou ik lekker ergens anders mijn pc laten bouwen.

• DigitalGamer385
unfor schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:31:
[...]

Iedereen kan computers bouwen, en degene die je dat vertelde is overduidelijk een groot amateur.
Haha ja dit is de eerste keer dat ik mn pc zelf ga bouwen en daarom vroeg ik me dit af omdat ik me zorgde maken dat ik toch een fout had gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:32
Pas op, er zijn genoeg amateurs die aan jou hun oude GTX 970 willen verslijten met zo min mogelijk afschrijving.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:43
Nog een speciale reden waarom je voor de MSI wil gaan terwijl deze een stuk duurder is dan de (betere) concurrentie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milanees
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-10-2021
Voor in de toemomst, nieuwere series van processoren, videokaarten etc hebben vrijwel altijd een "hoger" serienummer/naam, dus 10xx ipv 9xx. Bijv. De 970, de 7 staat voor een top klasse mainstream kaart en de 9 is de serie van vorig jaar. De 1070 is dus de vervanger van de 970. In zo'n geval kun je bijna zeker zijn dat deze kaart beter is. Just saying.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Laatst online: 16:58
Nou ja welke voeding bouwen zij dan in? Ik vertrouw die PC zaakjes nooit je kan beter online bestellen en het door azerty kant en klaar in elkaar laten zetten.. ik kreeg ooit een Intertech 500 Watt voeding naar m'n kop gesmeten. Want nee een merk zoals Seasonic of Corsair hadden ze nooit gehoord, gewoon bij Azerty of dergelijke laten doen ben je goedkoper en vertrouwder uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:32
Milanees schreef op zondag 18 september 2016 @ 08:19:
Voor in de toemomst, nieuwere series van processoren, videokaarten etc hebben vrijwel altijd een "hoger" serienummer/naam, dus 10xx ipv 9xx. Bijv. De 970, de 7 staat voor een top klasse mainstream kaart en de 9 is de serie van vorig jaar. De 1070 is dus de vervanger van de 970. In zo'n geval kun je bijna zeker zijn dat deze kaart beter is. Just saying.
Sluit me helemaal hierbij aan, met een kleine aanvulling: vanaf de 10xx reeks lijkt de performance een stapje omhoog te zijn gegaan, dit zie je ook wat terug in de prijs.

In ieder geval zou ik nu geen 970 meer adviseren, anders beter een 1060 zodat je op de nieuwste generatie zit. Of budget moet echt niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
Paprika schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 19:28:
Nog een speciale reden waarom je voor de MSI wil gaan terwijl deze een stuk duurder is dan de (betere) concurrentie?
Ehmm de prestaties zijn beter dan bij de andere (zover ik weet).
En het past mooi in het thema van zwart rood wat ik probeer aan te houden in mijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DigitalGamer385
Erg bedankt voor de reacties allemaal :)
Ik ben er nu 100% van overtuigd dat het de 1070 word
Pagina: 1