HP-printers en huismerkcartridges -> lijkt tijdbommetje

Pagina: 1
Acties:

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 20:18
Leuke aanvulling:

123inkt heeft hier natuurlijk veel last van. En hebben zelf ook testen uitgevoerd met printers die niet de update hebben gehad. Die hebben het probleem ook. Dit lijkt te wijzen op een tijdbommetje dat tijdens een eerdere firmwareupdate is geplant.

Zie: http://www.123inkt.nl/new...erde+HP+printers-589.html

• Mark_88
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 19:12
Saillant. Ik ga er morgen tijdens mijn dienst uitgebreid naar kijken. Misschien zelfs een losstaand artikel waar, maar ik beloof nog niets. Bedankt!

• seapip
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 15:23
Indien je de firmware wilt downgraden: http://www.filedropper.com/downgradehpenvy4500
Voor andere modellen kan je de oude firmware (.ful) uit een oud update installatiebestand halen met 7zip en het bat bestand wijzigen.

Oude hp firmware in exe installers zijn te vinden op: ftp://g4u0180.houston.hp.com/ftp4/pub/softlib/software13/
(onbeveiligde public ftp)

Makkelijkste manier om te zoeken: http://www.searchftps.net/
Zoekterm die als eerste resultaat de hp envy 4500 firmware opleverde: hpenvy4500*.exe

[ Voor 34% gewijzigd door seapip op 17-09-2016 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 20:18
Mark_88 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:43:
Saillant. Ik ga er morgen tijdens mijn dienst uitgebreid naar kijken. Misschien zelfs een losstaand artikel waar, maar ik beloof nog niets. Bedankt!
Het is natuurlijk nog maar 1 bron. Het is wel een briljante actie. Tijdbom inbouwen in veel eerdere firmware update (of zelfs af-fabriek) . Als het probleem ontdekt wordt kan men de blokkade niet voorkomen door de update snel uit te zetten. Oude firmware terugzetten is voor veel mensen alweer te veel gedoe.

Ik denk dat door deze aktie HP wellicht met omzet gaat halen uit de bestaande klantenkring, maar de volgende printer van hun klanten wel eens geen HP met kon worden.

De uitspraak dat ze het gaan herstellen lijkt overigens een uitspraak van een individuele helpdesker.

Inmiddels heeft HP blijkbaar bevestigt dat deze aktie bewust was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Sorry voor de Necro.

Maar waar kan ik oude Firmware voor mijn Envy 4500 vinden, de link in een eerdere post werkt niet meer.

Mijn Huidige Firmware is MKM1FN1547AR.

Ik heb zojuist inktvullingen van 123Inkt vervangen en de Zwarte pakt ie niet omdat ie vals is >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

TheDeeGee schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 12:05:
Sorry voor de Necro.

Maar waar kan ik oude Firmware voor mijn Envy 4500 vinden, de link in een eerdere post werkt niet meer.

Mijn Huidige Firmware is MKM1FN1547AR.

Ik heb zojuist inktvullingen van 123Inkt vervangen en de Zwarte pakt ie niet omdat ie vals is >_>
Open gewoon een nieuw topic. Kijk in de software of de mogelijkheid om niet originele cartridges te weren aan of uit staat.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1