• drakenkanon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-12-2023
Hallo allemaal,

TL:DR: ik heb w10 education 32 bit, maar wil naar 64 bit, hoe pak ik dit aan?

Ik heb net mijn eerste PC gebouwd, alles lijkt prima te werken, maar windows herkent wel de volledige 8gb RAM die er in zit, maar geeft aan dat er maar 2,2gb beschikbaar is. Nu heb ik 2 mogelijke redenen in gedachten:
  • Memory mapping, als het uit staat zou het kunnen dat dan de 5,8gb gealloceerd is aan de hardware, maar in mijn bios (MSI B150 gaming m3) kan ik deze optie niet vinden, ik ga er ook van uit dat dit standaard aan staat.
  • Ik heb windows 10 education 32 bit, wat een max aan de RAM zet, in tegenstelling tot de 64 bit (of iig een veeel hoger maximum)
Ik denk zelf dat het probleem bij het 2e ligt, maar ik ben nu al de hele dag de haren uit mn hoofd aan het trekken om uit te zoeken hoe ik de 64 bit versie geinstalleerd krijg. Als ik een 64bit ISO probeer te runnen krijg ik de melding "Your installation media cannot be used to install Windows. Your current version of Windows is 32 bit and does not match the architecture of the 64 bit installation media. Please insert the 32 bit media and restart Windows setup."

Ik heb alles geprobeerd, maar kom er maar niet uit. Kan iemand mij helpen? |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 20:16

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Opstarten met de dvd/usb-stick met de 64-bits versie en opnieuw installeren, upgraden gaat helaas niet.

[ Voor 15% gewijzigd door FlipFluitketel op 17-09-2016 17:40 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• drakenkanon
Dat heb ik geprobeerd. Dus pc booten vanaf externe usb met install media. Nu krijg ik:

The computer started using the windows installation media. Remove the installation media and restart your computer so that Windows starts normally. Then, insert the installation media and restart the upgrade. [Do not select | Custom [advanced]| to perform an upgrade."

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:03
Hoe heb je de externe usb stick gemaakt om te booten als bootable device?

• drakenkanon
Via n tool van de website van microsoft zelf. Die maakt of n .iso aan, of stuurt alles naar n usb

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Maar je gaat geen editie upgrade doen, je gaat een architecturele upgrade uitvoeren. Dat is een schone installatie en vereist dus die Custom optie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Idd. Je kan niet upgraden, je moet een volledige herinstallatie doen. Als je nog belangrijke data hebt, eerst die eraf halen en dan de boel helemaal opnieuw installeren.

Overigens hebben alle 32-bits besturingssystemen een limiet van 4GB aan totaal geheugen waarvan maximaal 2GB voor programma's.

Er is anno 2016 geen reden om 32-bit op een nieuwe PC te zetten.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1