Externe HD met windows wil niet formatteren

Pagina: 1
Acties:

• capice1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-11-2025
Hi, ik heb een uitdaging waar ik niet uitkom.
Ik heb een externe HD waar ooit windows op heeft gestaan, nu wil ik deze hergebruiken en formatteren. De schijf verschijnt in schijfbeheer en verkenner maar ik kan hem niet formatteren omdat op de eenofandere manier hij cotinu blijft "lopen" draaiend rondje.
Is er een manier om deze toch geformatteerd te krijgen?
Zowel verkenner en schijfbeheer geven aan dat ze niet reageren.(AphangB1)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

• capice1
Thanks PilatuS, had al diskmngr geprobeerd maar helaas....na list disk verschijnt er niets...

[ Voor 35% gewijzigd door capice1 op 18-09-2016 12:17 . Reden: onvolledig ]

Verwijderd

Doe een power cycle (stroom aan/uit). Zodra je weer in Windows bent, zo weinig mogelijk doen. Installeer CrystalDiskInfo en lees de SMART informatie uit van de schijf.

Kabelproblemen is één mogelijkheid wat je kunt controleren met de SMART.

• PilatuS
  • Niet online
Als ie bij list disk niet verschijnt ziet apparaatbeheer de schijf ook niet zoals het hoort. Dan is er sowieso meeer aan de hand. Dit komt niet doordat de schijf als bootschijf gebruikt is.

Post inderdaad eens de SMART waardes van de schijf, dan kunnen we zien wat er mis mee is.

• capice1
Kabelprobleem is uitgesloten door met een andere hd te testen,die wordt prima weergegeven.
Stroom uit/aan gezet,geen resultaat.
Apparaatbeheer ziet hem wel, verkenner ook maar als ik met rechtermuisknop wil formatteren,krijg ik genoemde meldingen, disk blijft spinnen....Hoop dat ik demsartwaardes kan uitlezen.
Elke keer als ik deschijf wilbenaderen dan bevriest het betreffende venster(verkenner of apparaatbeheer).
Schijf is redelijk is nieuw

gtrerqwefdgn

Verwijderd

Hoogstwaarschijnlijk heb je (redelijk wat) current pending sectors...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2016 18:33 ]

• capice1
wat houdt dat in?

• PilatuS
  • Niet online
Dat de schijf defect is.
Pagina: 1